Companiile europene se extind

01.01.2016

Pentru a avea posibilitatea de a accesa noi piețe pentru produse și servicii, pentru a câștiga cotă de piață pe noi teritorii, dar si pentru a reduce costurile implicate de producție, companiile europene au ales să se extindă. Potrivit studiului „Corporate overseas expansion – opportunities and barriers”, publicat de the Economist Intelligence Unit (EIU) și comandat de TMF Group – o companie internațională de top ce oferă servicii de outsourcing, pe lângă ţelurile enumerate mai sus, companiile doresc să descopere noi piețe de desfacere, evitând astfel concurența de pe piața autohtonă şi să găsească personal calificat cu competenţe avansate.

Deşi extinderea aduce foarte multe avantaje, companiile europene se confruntă cu o serie de probleme care ţin de protecția datelor și de reglementările referitoare la confidențialitatea de pe noile piețe, dar şi de partea de resurse umane și salarizare. Cât despre problemele legate de contabilitate, cea mai gravă problemă este birocrația excesivă din sistemul de taxe.

„Cum firmele europene care se extind pe noi teritorii se confruntă cu dificultăți legate de forța de muncă locală, directorii recurg la externalizarea serviciilor. Această tendință nu se limitează la extinderea companiilor din UE. Firme de pe alte continente se confruntă cu probleme similare în România (nu reușesc să ajungă la potențiali angajați potriviți) și apelează la companii internaționale prezente pe piața autohtonă pentru a obține asistență specializată în ce privește contabilitatea, asistența fiscală, resursele umane și salarizarea”, declara Camelia Nită, Managing Director of TMF Group România.

 

Citiți și despre: