Companiile financiare trebuie să adopte măsuri de securitate online

17.11.2014

Peste jumătate (52%) dintre companiile financiare și 46% dintre organizațiile de comerț electronic afirmă că trebuie să adopte măsuri de securitate suplimentare pentru a asigura siguranța tranzacțiilor financiare. În plus, un procent mic de companii din acest sector oferă și protecție pentru dispozitivele consumatorilor, potrivit unui studiu realizat de Kaspersky Lab în colaborare cu B2B International.

Organizațiile de e-commerce nu sunt orientate spre protecția operațiunilor financiare – 16% dintre companii afirmă că nu intenționează să instaleze soluții de securitate care să asigure protecția tranzacțiilor împotriva fraudelor online și doar 38% dintre companii sunt dispuse să investească în instrumente de protecție.

Numărul amenințărilor cibernetice, în creștere

Conform statisticilor Kaspersky Lab, numărul amenințărilor cibernetice care vizează datele financiare ale utilizatorilor individuali se află într-o creștere constantă.

Per total, 30% dintre companiile care lucrează cu flux de numerar pe internet nu oferă și nu intenționează să ofere protecție dispozitivelor consumatorilor pe durata tranzacțiilor financiare, în ciuda faptului că dispozitivele sunt cel mai puțin protejate și ar putea cauza pierderi de bani clienților și scăderea profitului și a reputației companiilor.

În același timp, 28% dintre organizații nu intenționează să instaleze software anti-fraudă pe dispozitivele mobile ale consumatorilor, iar 30% dintre companii nu-și protejează propriile infrastructuri împotriva fraudelor.

Utilizatorii se așteaptă ca organizațiile să-și asume protejarea dispozitivelor

Această atitudine relaxată a organizațiilor financiare cu privire la securizarea plăților poate cauza reacții negative din partea consumatorilor. Astfe, 75% dintre utilizatori se așteaptă ca organizațiile financiare să-și asume responsabilitățile pentru protejarea dispozitivelor lor, iar 40% dintre respondenți sunt siguri că organizațiile le vor returna banii în cazul unor pierderi.

„În fiecare zi, numărul infractorilor care merg personal să fure bani din bănci scade. Din ce în ce mai multe infracțiuni se desfășoară online. Infractorii cibernetici vizează băncile și tranzacțiile financiare online prin intermediul dispozitivelor clienților. Pentru a proteja clienții și finanțele acestora – și implicit și reputația companiei – organizațiile financiare sunt încurajate să utilizeze soluții de securitate cuprinzătoare, care facilitează prevenirea fraudelor, maximizând eficiența și optimizând experiențele utilizatorilor. O platformă integrată, care asigură protecție atât utilizatorului cât și băncii, previne fraude pe care soluțiile de securitate nu le previn”, a afirmat Ross Hogan, Global Head al Fraud Prevention Division în cadrul Kaspersky Lab. 

Citiți și despre: