Complexul Apicol Veceslav Harnaj, tradiție de înaltă calitate

01.04.2016

Mierea și produsele apicole ale companiei sunt apreciate pe plan internațional. Cu o istorie de peste 50 de ani, Complex Apicol Veceslav Harnaj reprezintă un omagiu adus celui mai important apicultor român în anul 1997, când Combinatul Apicol Băneasa a fost astfel denumit in memoriam profesorului Veceslav Harnaj, Membru al Academiei de Științe New York, al Academiei Pontzen din Napoli, președinte onorific al Apimondia pe viață.

Profesorul este cel care a pus bazele Asociației Crescătorilor de Albine din România, în 1957 și ale Combinatului Apicol Băneasa, în 1965. Considerat un vizionar al epocii sale, a pus în aplicare planuri de dezvoltare pentru apicultură în România încă din perioada comunistă, în vederea popularizării beneficiilor aduse de produsele apicole.

„Congresele Apimondia i-au adus profesorului numeroase premii și medalii pentru proiectul Combinatului Apicol: medalia de aur pentru centrifuga cu 32 de rame cu transmisie hidraulică și tabloul automatizat de comandă al liniei de omogenizare a mierii”, declară Simion Boaghe, directorul general al Complexului Apicol Veceslav Harnaj.

Prestigiu și calitate pentru produse

Mierea obținută din bazinele melifere românești a câștigat dintotdeauna distincții pentru calitate și este și astăzi premiată cu aur la aproape fiecare participare în concursurile internaționale de miere. Astfel a dobândit un prestigiu internațional pe care îl păstrează până în prezent.

Și produsele companiei au fost premiate, crema Apidermin obținând, în anul 1973, prima distincție pentru un produs cosmetic cu ingredient activ dintre produsele stupului, Combinatul Apicol Băneasa fiind primul producător al unei linii de îngrijire apicosmetică.

Scoțând la lumină o tradiție veche de mii de ani, Combinatul a dat startul unor lucrări despre beneficiile cerii de albine și lăptișorului de matcă în produsele cosmetice.

Asocierea imediată pe care o face toată lumea este între apicultură și miere. Mierea este cel mai popular aliment dintre toate produsele stupului

Complexul Apicol Veceslav Harnaj este cel mai mare exportator de miere din România, cu produse apreciate în întreaga lume. Iar prin participarea la târguri internaționale, pe lângă prezentarea inițială, reprezentanții companiei sunt interesați de reacția iubitorilor de produse apicole.

Totodată, Complexul Apicol este și unul dintre cei mai importanți producători din industria cosmetică din România și cel mai mare din nișa numită apicosmetică. Astfel, alături de brandul premiat Apidermin, în portofoliul companiei stau și game de produse mai recente: Floral, Floramin, Apidermaliv, Apidermin Lejer, Apidermin Sun și Apidermin for men.

„Am construit toate gamele de produse cosmetice având în minte misiunea noastră de a livra unui segment cât mai larg beneficiile produselor apicole și atunci am încercat să folosim ingrediente de origine naturală, ingrediente premium, ca lăptișorul de matcă, mierea de flori de salcâm, propolisul, ceara de albine, în rețete de îngrijire și răsfăț”, menționează conducerea companiei.

Un alt sector de piață acoperit de Complexul Apicol Veceslav Harnaj este cel de fabricare a inventarului apicol care permite livrarea de unelte și utilaje pentru stupărit. Pe această ramură, portofoliul mai cuprinde și biostimulatori și faguri pentru stupine.

În prezent, România nu este un mare consumator de miere și a existat o infuzie de miere din spațiile extracomunitare în România, datorită prețului scăzut.

Alte categorii de branduri realizate din produsele benefice ale stupului sunt: suplimentele alimentare cu ingrediente active din stup, Aptivitas Forte- biostimulator, energizant și vitaminizant al organismului; oțetul Apifruct, obținut 100% prin fermentație naturală din miere și mere, produs cu beneficii nutritive și terapeutice pentru sănătate.

Compania pune accent pe tradiții și încearcă să ofere consumatorilor produse tradiționale pe bază de produse apicole, cum ar fi nuga Api Gourmet și vinul din miere Vinum Apini, cunoscut și sub numele de hidromel sau mied, ceea ce legendele din Antichitate numeau băutura zeilor.

Investiții pentru dezvoltarea produselor

Gama de produse distribuite este foarte variată, la fel sunt și clienții companiei, care pot fi împărțiți în două mari categorii: apicultori și iubitori ai beneficiilor apiculturii.

Dacă apicultura este o ocupație cu tradiție în spațiul românesc și apicultorul este o figură emblematică în România. În schimb, publicul consumator a fost destul de reticent până de curând, când a căpătat o deschidere din ce în ce mai mare către produsele apicole. Consumatorii trebuie să știe că atunci când aleg o miere extracomunitară sau un mix de miere din spațiul comunitar și extracomunitar, scade și calitatea produsului cumpărat și sunt eliminate beneficiile acestui aliment minune.

Interacțiunea dintre clienți și companie, aspect foarte important în politica firmei, datorat dezvoltării tehnicilor de comunicare din social media, a condus la descoperirea unor povești personale. O astfel de poveste este cea a unei blogger-ițe de beauty a cărei bunică l-a întâlnit pe Veceslav Harnaj care i-a dăruit o cremă Apidermin.

Reprezentativ pentru ilustrarea dinamicii clienților noștri din ultima perioadă este o portretizare prin situații concrete în care încercăm să interacționam cu ei

Domeniul apiculturii și piața apicosmetică, în mod special, s-au dezvoltat foarte mult în ultima perioadă datorită conștientizării beneficiilor aduse de produsele apicole. Mierea este plină de vitamine și minerale, propolisul are proprietăți antibacteriene, antifungice, antiseptice, iar lăptișorul de matcă este de-a dreptul miraculos, fiind singura substanță naturală capabilă sa stimuleze regenerarea celulară.

Compania ține pasul cu dezvoltarea și dinamica pieței prin investiții in noi tipuri de utilaje și echipamente, pentru a putea acoperi cererea din cât mai multe sectoare în toate zonele țării. Prioritate au optimizarea tehnologiei de fabricație și rebranding-ul produselor.

Produse „made in Romania”

Toate produsele care au logo-ul companiei sunt atent analizate și testate, înainte de a fi puse pe piață, și realizate folosind materii prime din România.

Pe viitor, Complexul Apicol Veceslav Harnaj dorește să conserve patrimoniul de branduri și să îl extindă păstrând tradițiile, însă prin alinierea la trendurile internaționale. Acest lucru este dificil de realizat într-un business bazat pe calitate și tradiție, dar care se poate îmbina armonios după cum consideră compania.

„Ne vom dezvolta având în permanență în vedere beneficiile produselor apicole, dar și moștenirea pe care vrem sa o lăsăm istoriei. Vom continua dezvoltarea tuturor segmentelor de piață în care activăm. Planurile noastre pentru viitorul imediat includ extinderea prioritară în domeniul apicosmetic și al gamei Api Gourmet”, declară Simion Boaghe.

Toate aceste investiții, dar și exigența calității au condus Complexul Apicol Veceslav Harnaj să obțină o cifră de afaceri de 6 milioane de euro în anul 2015, în ciuda faptului ca în anul respectiv au fost decimate aproximativ 100 000 de familii de albine în timpul culesului de floarea soarelui.

În acest domeniu, veniturile sunt fluctuante din cauza influenței meteorologice. Însă pentru anul curent, compania speră la o creștere de 10% a cifrei de afaceri și menținerea producției de miere la nivel național. Totodată se dorește consolidarea poziției și reeducarea consumatorilor români către produse apicole românești.

 

 

Citiți și despre:

  • Cotnari, vinuri „made in Romania”Cotnari, vinuri „made in Romania” Vinul de aur al României, premiat la nivel internațional. Tradiția viticulturii și vinificației are o vechime de peste 2500 de ani pe teritoriul României, conform descoperirilor […]
  • Bunge, pe primul loc în lume la uleiul îmbuteliatBunge, pe primul loc în lume la uleiul îmbuteliat Compania își consolidează poziţia de lider pe piaţă prin producţia sustenabilă și investiţiile constante. Bunge este una dintre cele mai cunoscute companii, care activează în industria alimentară și […]
  • ELECTROTEHNICA Echipamente Electrice – 100 de ani de activitateELECTROTEHNICA Echipamente Electrice – 100 de ani de activitate Compania mizează pe o gamă extinsă de UPS (20 – 150 kVA) cu autonomie ridicată. ELECTROTEHNICA Echipamente Electrice este una dintre cele mai longevive companii din România. Anul acesta societatea împlinește […]
  • Lactatele Olympus, calitate înainte de toateLactatele Olympus, calitate înainte de toate Pentru anul 2016 conducerea companiei se așteaptă la o creștere de 15% a vânzărilor. Compania Olympus, deja consacrată pe piața lactatelor din România, a reușit de-a lungul timpului să se menţină în […]
  • Budureasca, vinuri nobile renăscute din tradițieBudureasca, vinuri nobile renăscute din tradiție Compania deține unul dintre cele mai moderne complexuri de vinificație și stocare din țară. Vinurile Budureasca sunt unele dintre cele mai  cunoscute și apreciate în România. Cu una dintre cele mai noi și […]