Conferinţa ro.Aliment: Vânzările de produse ecologice ajung la 12 milioane de euro

17.06.2016

Prima zi a Expo Conferinţei ro.Aliment „Produsul românesc și valoarea lui pe piață” a adunat la masa discuțiilor top manageri, investitori, femieri, ingineri tehnologi, directori de achiziție, directori de producție, directori de calitate, autorități.

Evenimentul a fost deschis de dr. Enache Dorin Valter partea Autorității Naționale Sanitar-Veterniare și pentru Siguranța Alimentelor.

“În loc de marginalizarea producătorilor locali de alimente , avem nevoie de produse centrate pe oferta acestor producători, ce pot hrăni comunitățile locale, fără să existe presiunea lanțurilor de aprovizionare industriale. Modul în care localizarea produce, procesează, și distribuie alimente, poate ajuta la transformarea economiei noastre, astfel încât acesta să abordeze problema schimbărilor climatice, a colapsului biodiversității, precum și scăderea nivelului de inegalitate socială și economică”, a spus reprezentantul ANSVSA.

Tot acesta a afirmat că pe piața românească, gama produselor ecologice este destul de restrânsă.

“Majoritatea alimentelor este adusă din străinătate – conserve de legume, fructe, unele produse de panificaţie etc. Cele mai vândute produse sunt laptele, iaurturile, brânzeturile, ouăle, fructele, legumele, dar și mezelurile. Vânzările totale de produse ecologice în România ajung la aproximativ 12 milioane de euro, ceea ce reprezintă sub 1% din piața de retail și foarte puțin față de 5-6%, cât este media europeană”, a declarat Enache Dorin Valter.

De asemenea, comisarul-șef Claudiu Susanu de la ANPC a vorbit despre practici comerciale incorecte, iar directorul PRODCOM, Aurel Tănase, a adus în discuție care sunt verigile lipsă pe lanțul – fermier.

O altă prezentare care a generat interes a fost cea a autorului cărții “Etichetarea alimentelor prin exemple”, Cristian Popa.

“Suprareglementarea, dar și traducerile realizate de neprofesioniști, din legislația europeană sunt o adevărată piatră de moară pentru producătorul și procesatorul autohton de produse românești”, este concluzia acestuia.

Confrom lui, la ora actuală domeniul etichetării alimentelor,se ghidează după 50 de legi românești și europene, încontinuu modificate și amendate

“Eticheta perfectă este un lucru foarte complicat pe piața produselor alimentare din România,” explică acesta. ”Avem legi românești ce pun bariere în primul rând produselor românești,” concluzionează acesta, referindu-se la fenomenul suprareglementării.

În cea de-a doua zi, sesiunea Business Academy a adus în prim plan prezentări despre ultimele cercetări şi inovaţii din domeniu, detalii despre secretele construirii unei echipe solide, modele de management, marketing, gândire creativă, leadership, studii de piaţă, etică alimentară, cercetare şi multe altele.

Un moment special al Expo Conferiței RO.aliment este “Ora de bun gust” în care cei prezenți vor putea degusta cele mai interesante, inovatoare și gustoase produse românești. Astfel, companiile românești vor intra în competiția finalei mari pentru trofeul “Gustul Ales”.

 

Citiți și despre: