Conferinţa TeCOMM: Comerțul electronic va deveni o componentă obligatorie în retail

13.05.2015

În cinci ani comerțul electronic va deveni o componentă obligatorie a oricărui tip de comerț, aceasta este principala concluzie a prima ediție a Conferinței de comerț electronic TeCOMM, organizată în Bucureşti, în perioada 7-8 mai.

După alte 5 ediții de succes organizate în Cluj și Iași, evenimentul din Capitală a reunit peste 300 de participanți, majoritatea reprezentanți ai magazinelor online din București, Brașov, Constanța, Cluj Napoca, Deva și Iași. Vorbitorii prezenți sunt unii dintre cei mai buni specialiști naționali și internaționali (reprezentanți ai companiilor de top din Marea Britanie, Polonia, Rusia, Germania și România).

Evenimentul a abordate teme precum trendurile în eCommerce, sfaturi și noi metode de optimizare pentru site-urile lor online, noi perspective pentru creșterea vânzărilor și noi oportunități de colaborare.

„Trebuie să inovezi continuu și să fii în pas cu trendurile. Folosiți datele despre comportamentul clienților pe site-ul vostru, informația este foarte importantă”, a afirmat Horia Grozea,  Director Online & Mobile Payments, mobilpay.

Gabriel Ghiță, €“Business Development Manager, Mastercard, a explicat că principalele motive pentru care utilizatorii își abandonează coșul sun reprezentate de neîncredere, proces prea complicat sau securitate. Studiile arată că 23% dintre utilizatori își abandonează coșul de cumpărături atunci când sunt rugați să se înregistreze, iar 97% dintre consumatorii de pe mobile abandonează coșul când li se cere înregistrarea, iar plată este un alt motiv când vine vorba de abandon.

Totodată, Lucia Ciucă a€“ Director Marketing & Comunicare, eMAG, a anunţt că în curând retailerului va intra și pe piață din Polonia, iar Florian Jansen (RU) Managing Director & Co-Founder, Lamoda, a prezentat principalele bariere pentru care oamenii nu cumpără online.

„Ca să ai succes, trebui să înțelegi consumatorul și comportamentul lui, concentrându-te pe omni-channel. Nu trebuie să mai existe bariere între online și offline, acestea două trebuie să meargă împreună. Principalele probleme în loializarea clienților sunt SPAM-ul, comunicarea în masă, promisiunile false, nesincronizarea reclamelor cu procesul de cumpărare a clientului şi strategie prea generală de preț”, a spus Maciej Wyszynski (PL) Managing Director CEE, Sociomantic.

 

 

Citiți și despre: