Consumatorii, mai optimiști în trimestrul 3

04.11.2013

Încrederea consumatorilor la nivel global a crescut în trimestrul al treilea din acest an, față de nivelul de anul trecut.  Astfel, potrivit unui studiu realizat de Nielsen, încrederea consumatorilor s-a poziționat la valoarea de 94 în perioada analizată, fără schimbări comparativ cu trimestrul precedent, însă în creștere cu două puncte față de aceeași perioadă a anului trecut.

Statele Unite au cunoscut o creștere a încrederii consumatorului cu 8 puncte de față de acum 12 luni, pâna la un indice de 98, atingând astfel cel mai ridicat scor în șase ani (T3 2007) și apropiindu-se de nivelurile pre-recesiune.

Germania a crescut cu șase puncte de indice, pâna la 92, față de anul anterior. Japonia a avansat la o valoare de 74 de la 59 în trimestrul trei din 2012. De asemenea, Franța a crescut cu opt puncte la 61 de la 53, iar Marea Britanie a raportat un indice de 87, cel mai mare scor din trimestrul al treilea din 2007 și cu 10 puncte mai mare față de nivelul de anul trecut.

Având în vedere dimensiunea și proporția acestor țări cu economie puternică, este încurajator să vedem câstiguri semnificative în încrederea consumatorului în Statele Unite și Europa de Vest” a declarat Vankatesh Bala, economist șef la The Cambridge Group, parte din Nielsen, într-un comunicat de presă.

Însă, acesta a explicat că în același timp, este necesar să ne raportam la tendințele ușor negative ale economiilor în curs de dezvolare.

Studiul Nielsen relevă faptul că, în întreaga lume, intenția de a cheltui discreționar a crescut. Planurile de a cumpăra articole vestimentare (38%) și de a cheltui pentru vacanțe/concedii (38%), divertisment în afara casei (35%) și amenajări ale domiciliului (25%) au crescut cu 5 procente fiecare. Intenția de a cumpara noi produse tehnologice (29%) a avansat cu 4 procente în comparație cu trimestrul doi din acest an.

“În linie cu rezultatele despre nivelul de încredere, nu este surprinzător să vedem modul în care consumatorii planifică să cheltuiască mai mult în cazul tuturor ariilor măsurate, ceea ce va fi încurajator pentru mulți retaileri care se pregătesc pentru sezonul sărbătorilor de la final de an” a mai afirmat Vankatesh Bala.

Cu toate acestea, reprezentantul Nielsen spune că economia globală își va reveni cu pași mici

În plus, respondenții au raportat o creștere în planurile de a economisi pentru viitor, cu 52 procente dintre cei intervievați spunând că vor pune bani deoparte, iar 25 procente intenționează să investească în acțiuni și fonduri mutual – o creștere cu 5 și 6 puncte procentuale, respectiv, în comparație cu trimestrul precedent.

Intenția de a face investiții a avansat în mai mult de jumătate din piețele măsurate, cu o revenire la nivelurile pre-recesiune în China (56%), India (34%) și Statele Unite (14%), crescând cu 14, 9 și respectiv 7 puncte procentuale, în comparație cu trimestrul doi.

Plata datoriilor, a cardurilor de credit și a ratelor a reprezentat prioritate pentru 28 procente dintre toți respondenții.

Studiul Nielsen despre încrederea consumatorului și intenția de a cheltui a fost efectuat între 14 august și 6 septembrie, 2013, implicând mai mult de 30.000 de consumatori online în 60 de țări din Asia-Pacific, Europa, America Latină, Orientul Mijlociu, Africa și America de Nord.

Citiți și despre: