Consumatorii nu au încredere în administrarea datelor personale de către companii

22.02.2018

Nu mai puţin de 68% dintre consumatori nu au încredere în administrarea datelor personale de către companii. Gigya, companie recent achiziționată de SAP, a realizat un sondaj în rândul clienților pentru a afla percepția acestora privind securitatea și confidențialitatea datelor personale în mediul online.

Raportul identifică un nivel scăzut de încredere în rândul utilizatorilor în ceea ce privește siguranța datelor cu caracter personal: 69% dintre consumatori sunt preocupați de siguranța și confidențialitatea propriilor date procesate prin intermediul dispozitivelor conectate prin IoT; 61% dintre utilizatorii Facebook și-au actualizat setările de confidențialitate; 63% consideră că este responsabilitatea lor să își protejeze datele, spre deosebire de 19% dintre consumatori care sunt de părere că firmele ar trebui să fie răspunzătoare.

Rezultatele sondajului realizat anul trecut capătă o nouă dimensiune în lumina regulamentului GDPR ce va intra în vigoare începând cu 25 mai 2018. Toate companiile care tranzacționează sau procesează date personale ale cetățenilor Uniunii Europene trebuie să adere și să respecte regulile cuprinse în cele 300 de pagini ale Regulamentului General de Protecție a Datelor cu Caracter Personal.

Conform Gigya, 38% dintre consumatori își doresc mai multă transparență din partea companiilor, iar 77% vor să decidă cum, unde și când brandurile comunică cu ei. Principalul motiv pentru nivelul scăzut de încredere manifestat de utilizatori îl reprezintă lipsa de transparență și de control în ceea ce privește mecanismele prin care companiile utilizează datele lor personale (profilul, preferințele, consimțământul și canalele de comunicare).

În același timp, într-o lume din ce în ce mai digitalizată, cea mai mare provocare pentru branduri este să găsească echilibrul între asigurarea confidențialității și personalizarea comunicării cu clienții. Datele personale, în contextul GDPR, acoperă o gamă mult mai largă de informații, care pot include postări pe rețele sociale, fotografii, preferințe de stil de viață și istoricul tranzacțiilor online, chiar și adresele IP. De asemenea, conform regulamentului, consumatorii au dreptul de a fi informați de fiecare dată când Termenii și Condițiile se schimbă și de a putea repermite accesul companiilor la datele lor.

Pentru a se conforma la regulamentul GDPR, companiile nu trebuie să implementeze câte o soluție software pentru fiecare cerință, ci își pot ușura procesul prin adoptarea unei singure platforme de identificare și gestionare a accesului consumatorilor.

„Achiziția Gigya consolidează poziția bine meritată pe care SAP Hybris o ocupă în topul platformelor enterprise de Customer Experience. Recomand călduros cititorilor să urmărească paginile SAP de Social Media, astfel încât să aibă acces facil la informațiile și webinariile pe care le organizăm gratuit pe acest subiect. Contextualizarea comunicării folosind atât informații implicite, identificabile individual, cât și explicit oferite de clienți și consumatori, este cu atât mai dificilă fără o platformă cum este SAP Hybris Gigya. În această eră digitală, în care consumatorul este central strategiei de dezvoltare a companiilor, o abordare holistică a experienței consumatorilor de tip end-to-end este critică”, a declarat Alexandru Jijian, Presales Team Lead CEE, SAP Hybris.

 

 

 

 

Citiți și despre: