Consumul de peşte în România, la cel mai mic nivel din Europa

13.09.2016

Consumul de peşte în România este, în prezent, la cele mai scăzute niveluri din Europa, conform datelor Alfredo Seafood, brand dezvoltat de Romfood Trading. Compania are ca viziune de piață, în următorii cinci ani, creșterea consumului de pește, în contextul în care o familie din România consumă, în medie, o masă de pește la trei săptâmâni.

Obiectivul Alfredo Seafood, este ca, peste cinci ani, o familie să ia o masă de pește pe săptâmână, ceea ce înseamnă triplarea consumului.

La ora actuală, românii mănâncă puțin peste 6 kg de pește/capita anual, iar la polul opus se situează țări ca Spania (40 de kg de pește/capita anual) și Franța (38 de kg/capita anual).

Piața de pește din România

În România, valoarea pieței de pește și produse de pescărie ajunge la 350 de milioane de euro/an. Astfel, în condițiile în care consumul de pește va crește de la 6 kg/capita, cât este la ora actuală, la 18 kg/capita, piața de pește ar putea ajunge, în 2021, la 1 miliard de euro pe an.

“Peștele este o resursă de proteine curate, necesară într-o dietă echilibrată, minimum o dată pe săptămână. Conform statisticilor, în acest moment în România se consumă, în medie, o masă de pește la trei săptămâni, ceea ce este extrem de puțin. Suntem conștienți că nu avem cum să ajungem, cel puțin deocamdată, la nivelul Spaniei, țară cu o cultură culinară specific meditaraneeană, unde se mănâncă două mese de pește săptămânal. Așadar ne-am propus o creștere treptată, la o masă de pește pe săptămână. Ca să ajungem aici va fi nevoie de efortul concertat al întregii industrii: de la producători, la importatori, distribuitori și retaileri”, declară Mihai Cristian Dărmănescu, Director General Romfood Trading.

De asemenea, Alfredo Seafood consideră că soluția pentru schimbarea obiceiurilor defectuoase de consum este informarea corectă în ceea ce privește importanța peștelui în alimentația sănătoasă. Pentru ca organismul să poată beneficia de aportul de substanțe nutritive, peștele ar trebui să se regăsească în meniul românilor măcar o dată pe săptămână.

De ce nu consumă românii peşte?

– temeri legate de prospețimea produselor
– dificultatea de preparare (oamenii nu știu cum să îl gătească, ce rețete să folosească etc.)
– dificultatea de a curăța peștele
– mirosul neplăcut
– teama a nu se îneca cu oase
– prețul puțin mai ridicat decât la alte tipuri de carne
– lipsa unei comunicări active dintre brandurile din această industrie și consumatori

“Rezistența la consumul de pește își are rădăcinile și în faptul că România este o țară continentală, care nu are o tradiție de a mânca pește și fructe de mare. În țara noastră încă se mai asociază peștele cu perioada de post sau cu o dietă dedicată strict copiilor sau persoanelor care trebuie să urmeze un regim alimentar. Noi ne-am propus să înlăturăm prejudecățile legate de pește și de produsele din pește, oferind datele corecte sau alternative. Bunăoară, problema pregătirii peștelui înainte de a fi preparat, poate fi rezolvată foarte ușor cumpărând produse gata curățate. Noi nu garantăm doar pentru prospețime, ci avem grijă și ca peștele să plece curățat din fabrică, gata de gătit (ready to cook)”, explică Mihai Cristian Dărmănescu.

 

 

Citiți și despre: