Continental, liderul furnizorilor industriei de automobile

01.05.2014

Compania se dezvoltă în România atât pe partea de producție, cât și pe cea de cercetare şi dezvoltare. Atunci când povestim despre istoria companiei Continental și care sunt cele mai importante momente din evoluția societății nu putem să nu luăm în calcul divizia Automotive, fostul Siemens VDO, care și-a început activitatea în anul 2000, iar șapte ani mai târziu a fost achiziționată de Continental. Un alt moment important din dezvoltarea companiei este marcat în anul 2002, când divizia ContiTech își deschide fabrica de curele de transmisie și distribuție în vestul României, la Timișoara. Un an mai târziu, divizia Automotive inaugurează fabrica și centrul de cercetare și dezvoltare de la Sibiu, iar ContiTech își extinde afacerea la Timișoara printr-o fabrică de țevi de aer condiționat pentru industria auto.

Anica Stoica, coordonator național Resurse Umane

Anica Stoica, coordonator național Resurse Umane

Pe parcursul anilor, achizițiile, precum Phoenix AG din 2005 sau Thermopol ltd. din 2007, extinderea și dezvoltarea continue au transformat Continental într-o companie de renume pe piața de profil și nu numai din țară și de peste granițe. În 2010, Continental a marcat 10 ani în România și investiții de peste 500 de milioane de euro. Ultimii ani nu au fost unii de stagnare. În ciuda crizei economice, care a afectat toate sectoarele de activitate, ultimii ani au reprezentat de asemenea momente prielnice pentru investiții importante. Anul 2012 a marcat inaugurarea unei noi clădiri pentru cercetare și dezvoltare în Timișoara, în 2013 a fost deschisă o nouă fabrică în Brașov, iar pentru anul curent din planurile companiei face parte și punerea pietrei de temelie pentru o nouă clădire pentru cercetare și dezvoltare în Sibiu. “Efectele crizei economice au fost resimțite așa cum a fost cazul la nivel global. Cu toate acestea, Continental nu a fost afectat într-un mod evident, având stabilitate și resurse pentru a se menține constant, având în vedere portofoliul de activități și produse. La nivel de România, criza s-a resimțit doar în 2009, prin restricții de angajare. Din 2010, cursul companiei a fost constant și s-au efectuat multe investiții și creșteri de personal”, ne-a declarat Anica Stoica, coordonator național Resurse Umane Continental.

Ultima achiziție Continental a avut loc în luna februarie a acestui an, când compania a anunţat că a încheiat un acord cu The Carlyle Group, Washington D.C./SUA, pentru achiziţia Veyance Technologies Inc, din Fairlawn, Ohio/SUA, la un preţ de 1,4 miliarde dolari.

Totalul investițiilor: 800 de milioane de euro

Continental este printre cei mai importanţi furnizori dedicați industriei auto la nivel mondial, numărând peste 178.000 de angajați care lucrează în 49 de țări. Compania furnizează sisteme de frânare, sisteme şi componente pentru partea de propulsie şi cea de rulare, instrumente, soluţii de infotainment, electronică auto, anvelope şi produse tehnice din elastomeri.

Continental în România înseamnă acum șapte entități legale, în zece locații. Acestea însumează aproximativ 13.000 de angajați și totalul investițiilor pentru unitățile din țara noastră se ridică la suma de 800 de milioane de euro, ne-au explicat oficialii Continental. “Printre cele mai importante investiții din ultimii ani sunt: noul centru de cercetare și dezvoltare de la Timișoara (20 milioane euro), extinderea fabricii de electronice din Timișoara (6 millioane euro), fabrica din Brașov (40 millioane de euro), extindere fabrica din Carei (15 millioane euro), extindere Continental Sibiu (40 millioane de euro)”, ne-a declarat dr. Christian von Albrichsfeld, directorul pentru cercetare și dezvoltare al concernului Continental în România.

dr. Christian von Albrichsfeld, directorul pentru cercetare și dezvoltare

dr. Christian von Albrichsfeld, directorul pentru cercetare și dezvoltare

În prezent, compania este structurată în Automotive şi Rubber Group, respectiv în cinci divizii. Chassis & Safety (cuprinde competenţele centrale în domeniul siguranţei în trafic interconectate, frânelor, asistenţei pentru şofer, siguranţei pasive şi trenului de rulare), Powertrain oferă soluţii de sisteme inovatoare şi eficiente privind lanţul cinematic al autovehiculelor. Interior grupează toate activităţile referitoare la afişarea şi gestionarea informaţiilor în autovehicul. Anvelope  autoturisme dezvoltă şi produce anvelope pentru mașini din clasa compact, medie, superioară, dar şi pentru autovehicule de teren, furgoane, motociclete şi biciclete. Anvelope – vehicule utilitare oferă o gamă largă de anvelope pentru autocamioane, autobuze, anvelope industriale şi off-the-road. Nu în ultimul rând, ContiTech dezvoltă şi produce elemente funcţionale, componente şi sisteme pentru industria auto precum şi alte industrii cheie. “Toate diviziile s-au dezvoltat aproximativ în mod egal, deoarece compania a găsit în România un teren potrivit pentru extindere și dezvoltare, atât pe partea de producție, cât și pe cea de cercetare. Toate locațiile au investit în extindere sau și-au mărit numărul de angajați în ultimii 3 ani. Ca și număr de angajați, cel mai mult a crescut divizia Automotive, deoarece în țară s-au găsit ingineri foarte bine pregătiți, care să lucreze la proiecte importante. De asemenea, a crescut și numărul proiectelor trimise în țară”, ne-a povestit directorul pentru cercetare și dezvoltare al concernului Continental în România.

Cifră de afaceri de 33,3 miliarde de euro

Datele oficiale ale furnizorului pentru industria de automobile, aferente anului financiar 2013, la nivel global, arată o cifră de afaceri în creștere, de la circa 30.500 de milioane de euro (în 2012), la aproximativ 33,3 miliarde de euro. Asta în ciuda faptului că anul trecut a fost unul greu din punct de vedere al stabilității cursului valutar. Conducerea companiei și-a propus pentru anul curent o majorare cu peste 5% a cifrei de afaceri.

Cu cei mai importanți producători din industria auto ca parteneri, printre care Dacia și Ford din țara noastră, Audi, Seat, Volvo, Mercedes-Benz, BMW și mulți, mulți alții, oficialii Continental spun că planurile de viitor pentru România includ mărirea echipei. “În România, dorim să continuăm dezvoltarea. Avem în plan să angajăm aproximativ 1.500 de persoane în anii care urmează, nu doar în inginerie, ci și în celelalte domenii. În acest context, ne bucurăm să anunțăm introducerea unei noi baze de date de recrutare, pe care o puteți accesa la următorul link: www.romania.careers-continental.com. Această bază de date prezintă multiple avantaje pentru candidați. În baza unui cont de utilizator, candidații pot depune aplicația lor pe pozițiile disponibile, pot urmări în orice moment statusul procesului de selecție și istoricul comunicării lor cu compania Continental. Mai mult de atât, candidații pot rula și programa periodic căutări de poziții disponibile în funcție de criteriile pe care ei și le stabilesc. Introducerea unui nou sistem de gestionare a aplicatiilor permite un proces mai transparent pentru candidat, care poate urmări în permanență statusul aplicației”, ne-a povestit Anica Stoica, coordonator național Resurse Umane Continental.

Responsabilitate corporativă

În tot acest timp, compania nu doar că are un plan de acțiuni legat de responsabilitatea corporativă, dar se și implică activ în multe campanii organizate la nivel local și nu numai. “La Continental, înțelegem să acționăm responsabil ținând cont de așteptările sociale, dar fără să pierdem din vedere țelurile noastre în ceea ce privește afacerea. Dorim să încurajăm un stil de viață sănătos și să facem posibilă existența unui echilibru între lucru și familie. De asemenea, susținem proiecte și campanii din zona socială, din educație, știință sau sport. În locațiile Carei, Timișoara și Brașov se susțin școli profesionale, proiect care a fost adus în atenția Guvernului de către Continental împreună cu Cluburile Economice Germane din România. La Carei se susține echipa de karate locală în mod constant, se implementează proiectul Fabrica de știință încă de acum trei ani în școlile locale și se susține Asociația Lăcrămioara și Congregatța surorilor piariste, centrul de bătrâni CIAS, Asociația Sărmanii Noștri, Fundația Turnul Pompierilor și renovarea școlii Simion Bărnuțiu. La ContiTech Timișoara se sprijină constant financiar Fundația Cristian Șerban de la Buziaș, se realizează proiecte în colaborare cu Fundația Pentru Voi, se participă la Let’s Do It Romania în fiecare an și împreună cu divizia Anvelope și Automotive din Timișoara se renovează diferite saloane în spitale din oraș”, ne-a povestit Anica Stoica, coordonator național Resurse Umane Continental. Exemplele pot continua.

Chiar luna trecută, compania a implementat o soluție tehnică pentru reducerea disconfortului olfactiv în vecinătatea fabricii sale din Timișoara. Denumită Non-Thermal Oxidation – Cold Plasma technology (active oxygen)/Oxidare Non-Termică – Tehnologie cu Plasmă Rece (oxigen activ), echipamentul se folosește de curent alternativ care generează un câmp de plasmă, ce descompune apoi oxigenul și apa din aer în radicali de oxigen (oxigen activ). Se produce o reacție de oxidare la contactul cu aerul din procesul de producție a anvelopelor, care la rândul ei neutralizează moleculele de miros rezultate în procesul de vulcanizare a anvelopelor. Mai simplu spus: proiectul a fost destinat pentru a diminua semnificativ emisiile procesului de amestec al cauciucului. Investiția s-a ridicat la 9,5 milioane euro, iar implementarea se va desfășura până la finalul anului 2015.

 

 

Citiți și despre: