Creştere 6% pentru piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată în trimestrul 3

19.11.2013

Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a ajuns în trimestrul al treilea la 410 milioane de euro. Astfel, al treilea trimestru a fost cea mai bună perioadă din 2013 pentru această piaţă atât în ceea ce priveşte valoarea totală înregistrată, cât şi rata de creştere, de aproape 6% faţă de acelaşi trimestru al lui 2012, potrivit GfK.

Excluzând piaţa de imprimante şi multifuncţionale şi piaţa de electronice – sectoare ce au înregistrat stagnări şi piaţa foto – care a continuat pe un trend negativ, toate sectoarele monitorizate în studiul GfK Temax au marcat rate de creşteri pozitive în trimestrul al  2013 în ceea ce priveşte valoarea.

Telecomul – avans de 12%

Cu o rată de creştere de aproape 12% şi o valoare totală de 115 milioane de euro, sectorul telecom a rămas cel mai mare sector de pe piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată.

Cea mai mare creştere din acest trimestru a fost înregistrată pe piaţa de electrocasnice mici, cu mai mult de 12% peste acelaşi trimestru al anului precedent, în valoare. Sectorul electrocasnicelor mari confirmă evoluţia bună din trimestrul precedent cu un al doilea trimestru de creştere, aproximativ 8%.

Atât categoria aparatelor de bucătărie dar şi cea a produselor de îngrijire personală au arătat rate de creşteri de două cifre, performanţe bune înregistrând aparatele pentru prepararea mâncării şi storcătoarele, pe de o parte, şi aparatele de îndepărtat părul de cealaltă parte.

Categoria cu cea mai bună performanţă din cadrul electrocasnicelor mici a rămas cea a aparatelor de preparat băuturi, dominată de filtrele de cafea şi de expresoare, piaţă care, impulsionată de preferinţa consumatorilor pentru expresoare cu capsule şi pentru cele fullautomate, a ajuns la o rată de creştere de 39% în trimestrul trei din 2013 faţă de aceeaşi perioadă din 2012, în valoare

IT-ul îşi continuă trendul pozitiv

În perioada analizată piaţa IT îşi continuă trendul pozitiv, înregistrând o creştere de peste 2% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului precedent.

Uşoara creştere a sectorului a fost generată de segmentul tabletelor media şi al tastaturilor, care reuşesc să îşi păstreze evoluţia pozitivă şi în acest trimestru.

În cadrul tabletelor media se observă că produsele cu preţ atractiv, ce nu înglobează foarte multe caracteristici tehnice, cresc în importanţă. De asemenea, tastaturile wireless ce pot fi conectate la o tabletă sau la un smart TV aduc segmentului de tastaturi creşteri de două cifre. Celelalte categorii de periferice, mouse-uri şi camerele web, întregistrează uşoare reveniri.

Scădere de 16,6% pentru aparatele foto

Piaţa foto a continuat să scadă şi în acest trimestru, cu 16,6% faţă de acelaşi trimestru al lui 2012, ajungând la o valoare de doar 10 milioane de euro. Similar cu trimestrul trecut, camerele foto compacte au fost cele care au scăzut cel mai mult.

După o scădere de 24% în comparaţie cu trimestrul trei din 2012, în acest trimestru, această categorie a înregistrat vânzări de 5 milioane de euro. Şi vânzările de D-SLR-uri au scăzut, cu 2% în volum, dar au rămas stabile în valoare. Cel mai probabil, consumatorii aşteptă campaniile de Black Friday şi de Crăciun înainte de a face achiziţii.

Citiți și despre: