Creștere de 15% a cifrei de afaceri pentru Dolcerie Veneziane

01.03.2014

Fabrica de ciocolată de la Tigveni produce 2 milioane de figurine de ciocolată pe an. Ciocolata este și va rămâne unul dintre dulciurile preferate ale românilor și nu numai. Cu lapte, amăruie, cu migdale sau alune, opere de artă în ediție limitată sau batoane simple în serie pe care le regăsim la supermarket – toate sunt doar câteva dintre formele în care putem cumpăra cel mai iubit produs dulce din toate timpurile.

România nu se poate mândri cu multe fabrici de ciocolată, dar cele care există exportă cunoscutul desert în multe dintre țările din Europa. Poate cea mai cunoscută fabrică de la noi este cea de la Tigveni, la doar câțiva kilometri de Pitești, fiind de asemenea singura fabrică de ciocolată decorativă din România. Asta înseamnă că fiecare produs, înainte să ajungă în unități pentru a fi comercializate, trece prin mâinile unui ciocolatier priceput care transformă ciocolata în figurine, succesul fiind unul garantat, atât din punct de vedere al gustului, cât și al înfățișării. Fabrica este deținută de SC. Marco Polo Ve SRL, compania care este reprezentanta locală a cunoscutei companii italiene de produs ciocolată Dolcerie Veneziane.

Simboluri venețiene

Ciocolata care acum se produce la Tigveni este una cu “istorie”. În anul 1986, șapte maeștri patiseri au înființat Dolcerie Veneziane, dorind să dezvolte câteva rețete venețiene cu tradiție, precum și figurine din ciocolată care ilustrează simboluri ale orașului italian. Cum produsele au avut un succes neașteptat, compania a început să producă și alte figurine specifice, precum ouă de Paște sau cadouri de Crăciun. Anul 1996, adică la 10 ani de la lansare, a reprezentat momentul în care Dolcerie Veneziane a lansat o nouă idee pe piață: figurine mici de ciocolată, decorate manual, cu o mare atenție asupra ingredientelor, dar în același timp respectând rețetele tradiționale. Acum, fabrica din România este “inima” companie, așa cum spune chiar Claudio Ceccon, proprietarul Dolcerie Veneziane. “Fabrica din Tigveni, pe care preferăm să o denumin <’laboratorul’>, este astăzi inima activității noastre. Aici lucrează în prezent 130 de persoane”, ne-a declarat Claudio Ceccon, proprietarul Dolcerie Veneziane.

Specialiști ciocolatieri

Dolcerie Veneziane spune că formarea personalului nu este deloc un lucru ușor, dar că în timp fabrica a reușit să adune 35 de oameni care prelucrează și decorează ciocolata. “Formarea personalului în domeniul nostru este foarte dificilă, pentru că produsele noastre au nevoie de multă atenție, experiență și capacitate de lucru artizanal, cu care nu toată lumea este dotată. De regulă, este nevoie de minim șase luni, iar pentru o formare completă este nevoie de un an. Problema cea mai mare cu care ne confruntăm este chiar găsirea de personal cu competențele necesare pentru activitatea noastră. Avem acum circa 35 de oameni care se ocupă de procesul de prelucrare și decorare ale ciocolatei”, ne-a povestit Claudio Ceccon, proprietarul Dolcerie Veneziane.

În prezent, portofoliul companiei este format din aproximativ 100 de produse, iar cele mai căutate sunt de departe cele destinate Paștelui, figurinele decorate manual cu zahăr, sau pachetele cu ouă de ciocolată, dar nu sunt uitate nici seturile cadou cu bomboane de ciocolată, spune proprietarul Dolcerie Veneziane.Pachetele cadou de tipul coșuri Crăciun sunt articole complementare și mai putin esențiale, reprezentând astăzi circa 10% din cifra de afaceri”, ne-a declarat Claudio Ceccon, proprietarul Dolcerie Veneziane, care a adăugat că, deși nu există o statistică exactă cu produsele care se realizează la fabrica din Tigveni, cu siguranță anual se produc aici peste 2 milioane de figurine de ciocolată, cu o creștere a producției de 10% pe an.

România versus Italia

Dolcerie Veneziane a ajuns, treptat, în magazinele din România, în reţele mari precum Carrefour, Real, Metro sau Selgros. De asemenea, compania deține un magazin propriu, deschis în anul 2008, în comuna Mărăcineni din Argeș, Cele mai multe dintre produsele realizate în România ajung însă în Italia, procentual vorbim despre aproximaiv 90%, însă planurile de viitor ale companiei includ și alte țări. Italia este încă principala piață de desfacere, dar procentul pentru export către alte țări este în creștere. Piața italiană este una matură, cu tradiții vechi, foarte atentă la calitate, cu mare putere de consum în perioada Crăciunului, dar mai ales de Paște. În România, chiar fiind mulți consumatori de ciocolată, nu există aceeași atenție asupra calității produsului, iar vânzările se accentuează de Crăciun în mod deosebit, iar de Paște mai puțin, dar se poate spune că în România sunt mai multe posibilități de creștere”, ne-a dezvăluit Claudio Ceccon, proprietarul Dolcerie Veneziane.

Dezvoltare și extinderi

Compania crește susținut, conducerea preferând o creștere medie, dar care să fie sigură și în raport cu segmentul de piață în care activează. Anul acesta este prevăzută o creștere a cifrei de afaceri cu 15 procente. “Marco Polo Ve a avut în 2013 o cifră de afaceri de 4,2 milioane de euro, fiind prevăzută o creștere pentru 2014 de la 10% la 15%”, ne-a dezvăluit proprietarul Dolcerie Veneziane, care ne-a spus că se dorește și extinderea spațiului de producție și dezvoltări pe mai multe planuri până la finalul acestui an. Este iminentă dublarea spațiului de producție și retehnologizarea utilajelor. În ceea ce privește numărul de angajați, luăm în calcul creșterea cu până la 150, până la finele lui 2014”, explică Claudio Ceccon, proprietarul Dolcerie Veneziane.

 

Citiți și despre: