Creștere de 39% a pieței de fuziuni și achiziții, în 2013

14.03.2014

Valoarea estimată a tranzacţiilor din România a crescut anul trecut cu 39%, la 1,09 miliarde de dolari, potrivit EY – M&A Barometer România 2013. Piaţa românească de fuziuni şi achiziţii a fost dominată în 2013 de tranzacţiile interne, numărul acestora cumulând 56% din total, iar valorile de tranzacţionare au fost făcute publice pentru 57 de tranzacţii din cele 147.

Cei mai importanți investitori externi din România în 2013 au fost cei polonezi, cu patru tranzacții, urmați de cei din Marea Britanie,Turcia, SUA (fiecare cu câte trei tranzacţii) şi Rusia, cu două tranzacţii.

”Din numărul total de 147 de tranzacţii finalizate, 63% au fost încheiate de către investitori strategici, în timp ce restul au fost încheiate de investitori financiari. Procentul investitorilor financiari a înregistrat o creştere în 2013 faţă de 2012, evidenţiind faptul că fondurile private de investiţii identifică mai uşor obiective potrivite portofoliului lor în România”, arată studiul citat.

Cel mai atractiv sector a fost, după numărul de tranzacţii, industria prelucrătoare, cu 19 tranzacţi, pe locul al clasându-se sectorul de energie şi minerit (cu 17 tranzacţii), urmat de sectorul de media şi telecomunicaţii (cu 15 tranzacţii).

În ceea ce priveşte valoarea, cele mai mari tranzacţii au vizat sectorul de servicii bancare şi financiare, urmat de cel imobiliar, retail şi de comerţ en gros.

„Prin prisma celor 5 ani de reaşezare economică, 2013 a readus în România tranzacţii notabile în sectorul bancar, al bunurilor de consum şi în cel imobiliar, aceste sectoare trecând printr-un proces de consolidare la nivel local, dar având implicaţii pornite din pieţele internaţionale”, spune David Ţiplea, Business Development, Cental & South-East Europe, EY.

Acesta a mai spus că 2014 promite tranzacţii în care jucătorii puternici vor continua să se consolideze, fie prin achiziţia de competitori aflaţi în dificultate, fie prin integrarea pe verticală a sectorului şi obţinerea unor poziţii strategice faţă de competitorii existenţi în piaţă.

 

 

Citiți și despre: