Cum a evoluat piaţa de media în 2013

03.02.2014

Anul trecut, piaţa de publicitate digitală a avansat cu 16% la nivel mondial, ajungând să deţină o cotă de piaţă de 24%. Trendul pozitiv va continua şi în acest an. „Din punct de vedere al evoluţiilor, zona digitală deţine supremaţia la nivel mondial”, au afirmat reprezentanţii Initiative Media.

O creştere importantă a fost raportată şi pe segmentul reţelelor de socializare. Avansul a fost de 58%, social media generând peste 9 miliarde de dolari.

În plus, acest segment a fost unul dintre susţinătorii evoluţiei veniturilor din publicitate pe dispozitivele mobile care s-au majorat cu 85%, la 16 miliarde de dolari.

„Unul dintre cele mai importante trenduri în digital la nivel mondial anul viitor va fi creşterea considerabilă a bugetelor investite în Programmatic Buying – model de buying care cuprinde real time bidding şi alte platforme automate de trading pentru video şi display”, a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative Media România.

Potrivit ei, studiul Magna Global privind piaţa de media arată că volumul de cheltuieli pe acest segment va atinge, în 2014, 12 miliarde de dolari la nivel global, urmând să crească la 32 miliarde dolari, în anul 2017.

Creştere de 3,2% la nivel global

La nivel global, piaţa de media a avansat anul trecut cu 3,2%, faţă de nivelul din 2012, iar pentru acest an se estimează o creştere de 6,5%.

Şi în Europa Centrală şi de Est s-a înregistrat un avans important, de 7,9%. Principalul motor de creştere este constituit de Rusia şi Turcia.

România, însă, se află într-o evoluţie flată în ultimii doi ani, reprezentanţii Initiative Media estimând o creştere pentru ţara noastră de abia în anul 2015.

 

Citiți și despre: