Cum adaugă HR-ul valoare în organizație?

13.07.2017

Departamentul de HR are funcția de a crea și implementa programe care îmbunătățesc abilitățile angajaților, motivația și oportunitatea acestora de a contribui la misiunea companiei. Însă valoarea adăugată de HR este similară cu cea adusă de un singur element dintre cele trei.

Efectul fiecărui element în arte vizat de programele HR este realizat prin și în combinație cu celelalte – abilități, plus motivație, plus contribuție. Astfel, efectele celor trei se înmulțesc unul cu celălalt, ceea ce generează un efect mediat. Drept urmare, valoarea adăugată a HR-ului este la fel de puternică ca cel mai slab element din această triadă.

„Veriga slabă din HR este capacitatea de a face nu un singur lucru bine, nici măcar două, ci toate trei la un loc: (1) îmbunătățirea abilităților angajaților într-o eră a transformării digitale, (2) crearea unui mediu care să le capaciteze motivația și (3) generarea de oportunități pentru aceștia de a contribui la misiunea companiei. Iar asta presupune o gândire centrată pe oameni, nu doar pe procese, deschisă la dialog, nu doar la implementare, orientată spre feedback și evoluție, nu spre bifarea KPI-urilor”, susține Elena Badea, Managing Partner, Valoria.

De aceea, sunt cel puțin trei surse ascunse de schimbare profundă în organizații care cer transformarea iminentă a funcției de HR:

  1. Agonia autoritarismului – În mediul de business actual, cu o volatilitate din ce în ce mai mare, colaborarea aduce mai multe beneficii decât concurența. Iar oamenii care colaborează nu o fac pentru că au această cerință formulată de o autoritate. Se produce, astfel, o conturare diferită a identității profesionale individuale, cu impact asupra modului de raportare la organizație ce duce în agonie autoritarismul.
  2. Forța de la baza piramidei contează – Modelul piramidei din organizații este o rămășiță a structurilor militare. În era comunicării, informațiile zboară cu viteza luminii între colegi, departamente, organizații. Astfel, cei de la baza piramidei, prin accesul pe care îl au la canalele de comunicare interne și externe, vor arăta ce apreciază la organizația din care fac parte, ce doresc să fie diferit în mediul lor de lucru și ce valori sunt promovate în interiorul organizației respective.
  3. Viață cu sens și la serviciu – Granițele dintre viața profesională și cea personală sunt difuze, acestea devenind una încă de pe vremea când laptopul și telefonul mobil de serviciu erau ‘beneficii‘ la angajare. Programul de lucru flexibil, transformă casa în birou pentru angajații din anumite industrii (de exemplu: IT, servicii profesionale) cel puțin o zi pe săptămână. Timpul a devenit astfel o resursă deficitară pentru mulți oameni, ceea ce îi determină să conștientizeze importanța petrecerii acestuia cu sens. De aceea timpul nu mai este ’făcut cadou’ angajatorilor de către angajați. Astfel, din ce în ce mai multe organizații sunt uluite de nivelurile scăzute ale retenției și nu pot articula un sens al existenței lor care să îi determine pe oameni să rezoneze cu misiunea și valorile companiei.

 

 

Citiți și despre: