Cum amenajezi birourile, pentru angajați mai productivi

01.04.2014

Idei pentru amenajarea spațiilor de lucru pentru o atmosferă creativă la locul de muncă. Acum câțiva ani, companiile din România și nu numai nu puneau preț pe modalitatea în care era amenajat spațiul de lucru pentru angajați. Chiar dacă de ceva timp open space-urile au început să fie preferate de angajatori, datorită faptului că înlesnesc comunicarea dintre angajați în timpul programului și nu numai, modalitatea în care acestea arată și felul în care sunt așezate birourile au început să fie prioritare de curând. Poate primele companii care și-au arătat interesul în acest sens au fost agențiile de publicitate ce vor să le ofere celor angajați un mediu de lucru care să îi ajute să se simtă liberi pentru a fi cât mai creativi. Felul în care este aranjat însă spațiul, în care oamenii își petrec mai mult de jumătate de zi, este foarte important și de multe ori productivitatea angajaților depinde foarte mult de toate aceste lucruri.

Dacă sunteți în căutarea unui nou spațiu pentru birouri, primul lucru care ar trebui stabilit este dacă aveți nevoie de un spațiu deschis sau de birouri individuale. Fiecare are avantajele și dezavantajele sale, secretul este să descoperiți care sunt nevoile companiei. De exemplu, dacă aveți o echipă mare și creativă, iar salariații se află într-o permanentă comunicare pentru a duce la bun sfârșit sarcinile zilnice, atunci un spațiu de tip open space este potrivit. Desigur, trebuie să țineți cont în acest caz de faptul că zgomotul de fundal este unul ridicat și că dacă există momente în care angajații trebuie să se concentreze, un spațiu deschis nu va veni în ajutorul lor tot timpul. În cazul în care fiecare angajat lucrează zilnic cu acte confidențiale sau are întâlniri dese cu viitorii clienți care vin la sediu pentru negocieri, atunci este mai potrivit ca fiecare salariat să aibă propriul birou care să îi ofere intimitatea de care este nevoie în astfel de situații și un bun mediu în care se poate concentra asupra task-urilor zilnice.

Indiferent de situațiile de mai sus însă, există săli de ședință sau spații comune unde toată lumea are acces și care ar trebui amenajate în conformitate cu strategia companiei, dar care să ofere și senzația de relaxare și libertate, lucruri care vor conduce inevitabil la o calitate mai bună a muncii lor și, nu în ultimul rând, la legarea de prietenii între oameni.

Sala de ședințe

Camera în care sunt programate ședințele este una dintre cele mai importante spații dintr-un birou, întrucât de felul în care se simt cei care trec pragul acestei camere poate depinde succesul unei întâlniri, semnarea unui contract și, într-un final, profitul unei companii și succesul ei.

Primul lucru de care ar trebui să se țină cont în amenajarea unei săli de ședințe este spațiul. În funcție de numărul aproximativ de persoane care iau parte în mod normal la o discuție, aceste spații pot fi mai mari sau mai mici. Este greșit, iar participanții se pot simți invadați, dacă sala de ședințe este foarte mică și există un număr mare de oameni care iau parte la întâlnire, tocmai de aceea este indicat să vă gândiți bine înainte să dedicați un spațiu acestei încăperi.

De asemenea, masa aleasă este extrem de importantă. O masă rotundă sau ovală va oferi senzația participanților că sunt egali și că sunt liberi să își exprime opiniile în cadrul diferitelor discuții, pe când o masă dreptunghiulară conduce la ideea unui liber prestabilit al ședinței. Acelaşi principiu trebuie folosit și atunci când amplasați masa, întrucât, involuntar, cei care vor intra în sala de ședințe vor considera că cel sau cea care stă pe scaunul poziționat cu fața către ușă va avea cea mai pare putere de decizie. În plus, alegerea scaunelor de aici este esențială. Există companii în care scaunele nu sunt aceleași model, din motive financiare sau legate de lipsa de timp pentru a căuta altele. Este indicat ca scaunele să fie unele de aceeași culoare sau să existe un joc interesant de nuanțe, dar care să nu lanse senzația că cineva are o putere mai mare decât alți participanți.

În plus, o sală de ședințe cu o masă, câteva scaune și posibil un proiector va fi una lipsită de personalitate și inspirație. Încercați să poziționați aici diferitele premii câștigate de companie în timp sau tablouri cu mesaje clare care să indice viziunea societății ori alte obiecte care să reflecte direcția aleasă de companie și viitorul societății. Cât de departe mergeți cu alte obiecte care să facă spațiul mai “prietenos” depinde foarte mult de domeniul în care își desfășoară activitatea compania. Cu toate acestea însă, este necesar să păstrați un echilibru clar, întrucât nimeni nu își dorește ca participanților să le fie atrasă atenție de elemente de decor și să nu fie implicați 100% în subiectele discutate.

Camera de relaxare

În ultima vreme, din ce în ce mai multe companii amenajează o cameră de relaxare destinată pauzelor angajaților. De cele mai multe ori este vorba despre companiile unde se lucrează pe schimburi ori unde angajații petrec foarte mult timp la birou și au nevoie de pauze dese ori de un loc unde să se poată distanța de sarcinile de la birou. O cafenea, o sală de jocuri, un loc colorat cu multe scaune și un televizor, acestea sunt doar câteva dintre ideile puse în practică de societățile care doresc să îi facă pe cei care lucrează să interacționeze mai mult și să se simtă în largul lor la birou.

În plus, monotonia de la locul de muncă poate fi eliminată cu ajutorul unei camere de relaxare bine puse la punct și achiziționarea unui joc sau unui alt element care să atragă atenția angajaților. Aceste lucruri nu presupun mai puțin timp dedicat muncii, dar aduc o relaxare care se traduce la finalul zilei într-o productivitate mai ridicată și în angajați mai fericiți care petrec mai mult timp la birou nu pentru că sunt obligați să lucreze peste program, ci pentru că se simt bine în spațiul oferit.

Ultimul sfat, dar cu siguranță nu cel din urmă este prezența luminii naturale. Dacă spațiul nu vă oferă această posibilitate, există mici artificii care pot compensa acest neajuns, prin decoruri bogate și prietenoase sau corpuri de iluminat de calitate care să ofere o lumină caldă, asemănătoare cu cea naturală.

 

Citiți și despre:

  • Stilul de leadership adoptat îți influențează afacereaStilul de leadership adoptat îți influențează afacerea Cum îți poţi îmbunătăți tipul de management pentru creșterea afacerii? Specialiștii în resurse umane au identificat nenumărate stiluri de management, în funcție de afacerile în care aceștia erau implicați sau […]
  • Aplicații de business, pentru cei conectați cu tehnologiaAplicații de business, pentru cei conectați cu tehnologia Care sunt cele mai bune programe pentru telefoanele mobile care te ajută să fii mai eficient la locul de muncă? Odată cu lansarea gadget-urilor de top, mediul de business s-a schimbat, atât în ceea ce […]
  • Evenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrieEvenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrie Marţi 7 noiembrie, începând cu ora 8.30, are loc evenimentul România Durabilă - AgriBusiness "Contribuţia agriculturii la viitorul model economic românesc", în cadrul Academiei de Studii Economice - Aula […]
  • Mesaje de Crăciun pentru companiiMesaje de Crăciun pentru companii Cum trimiți felicitări pentru Sărbătorile de Iarnă partenerilor de afaceri și angajaților? Sărbătorile de Iarnă sunt momentele perfecte în care companiile sau directorii societăților își pot arăta respectul […]
  • Modalități prin care cunoști cerințele cliențilorModalități prin care cunoști cerințele clienților Cum ajungi să poziționezi compania, pentru a satisface cerințele pieței. Producția este dictată, invariabil, de cererea de pe piață, iar clienții fideli unei anumite companii sunt din ce în ce mai rari, dată […]