Cum arată viitorul în comerţul digital?

15.10.2014

Viitorul în e-commerce va fi reprezentat de oferte personalizate pentru fiecare client în parte, dezvoltarea mediului digital impunând astfel apariția unui nou model de business, în care comerțul online este o parte esențială a strategiei de afaceri, potrivit SAP.

Astfel, pentru a-și menține competitivitatea în condițiile actuale, companiile din orice industrie ar trebui să ia în calcul dezvoltarea unui canal online de vânzare, precum și utilizarea soluțiilor software pentru analiza comportamentului consumatorilor și furnizarea de oferte personalizate, în vederea stimulării vânzărilor.

„Clienții din ziua de astăzi vor să aibă posibilitatea de a interacționa cu companiile pe orice canal de comunicare, iar în ultimul timp din ce în ce mai mulți preferă mediul digital. Companiile nu ar trebui să ignore această tendință, ci să utilizeze acest canal pentru vânzare și să analizeze comportamentul consumatorilor din mediul virtual pentru a le oferi acestora cele mai potrivite produse și servicii. Acest lucru duce la loializarea clienților respectivi și creșterea business-ului companiei”, a declarat Valentin Tomșa, Director General SAP România.

Companiile, obligate să se adapteze

La ora actuală, companiile se văd obligate să se adapteze, astfel încât să includă canalele online în strategia de vânzare și interacțiunea cu clienții.

Acest lucru nu se mai aplică doar companiilor din retail, ci este valabil și pentru companiile din alte industrii, fie că este vorba de producție, distribuție, telecom sau utilități.

Astfel, vânzările online nu mai pot fi ignorate de nicio companie, indiferent de industria în care activează, mai ales că o tendință actuală în comportamentul consumatorilor este aceea de a utiliza mai multe canale simultan. Organizațiile au nevoie de soluții prin care să obțină o viziune integrată asupra experienței clienților, în vederea simplificării acesteia, iar în acest sens, soluțiile omni-channel transformă modelul de business al companiilor într-unul care integrează componenta online în strategia de vânzări.

O resursă importantă pentru dezvoltarea afacerilor

„Companiile trebuie să țină cont de faptul că interacțiunea cu clienții în timp real și într-o manieră personalizată, combinând toate informațiile despre profilul cumpărătorului, istoricul comenzilor, produsele și ofertele existente, crește loialitatea acestora și impulsionează vânzările. Prin aceasta, mediul online se dovedește încă o dată a fi o resursă importantă pentru dezvoltarea afacerilor”, potrivit SAP.

Totodată, spre deosebire de canalele tradiționale, noul climat digital oferă mai multe oportunități de atragere și retenție a clienților, iar prin determinarea unui pattern individual de cumpărare pentru fiecare client, bazat pe modelarea matematică a istoricului acestuia, se pot lua măsuri eficiente de retenţie a celor ce prezintă potenţial de creştere, respectiv măsuri de precauţie pentru cei care prezintă vreun risc.

Citiți și despre: