Cum îți promovezi afacerea în mediul online?

01.06.2014

Primii pași pe care o companie trebuie să îi facă pentru o prezență online. Nu mai este un secret pentru nimeni că prezența în mediul online este o necesitate. Indiferent de domeniul de activitate, mediul, clienții căreia i se adresează sau succesul pe care îl are, orice companie trebuie să își construiască o “carte de vizită” în mediul online.

La finalul anului trecut, datele oferite de Institutul Național de Statistică arata faptul că peste jumătate dintre români au acces la un calculator conectat la internet, iar dintre aceștia peste 70% locuiesc în mediul urban. Fie că societatea pe care o reprezentați are produse și servicii care se adresează altor companii, fie că aceasta are drept client consumatorul final, este necesar să oferiți acestora posibilitatea să descopere informații utile și eficiente despre societate din fața monitorului unui calculator.

Primul pas: website de prezentare

Primul pas pe care îl poate face orice companie este să aibă propriul website de prezentare. Desigur, principalele secțiuni pe care acesta trebuie să le aibă sunt cele legate de istoricul și descrierea companiei, serviciile sau produsele pe care aceasta le oferă și o formă prin care cei interesați pot contacta un responsabil al organizației, dar acestea nu reprezintă tot. Secțiunea destinată contactului este, de asemena, una dintre cele mai importante întrucât nu doar clienții sunt cei care o vor accesa, ci și cei care doresc să afle mai multe detalii despre societate sau poate viitorii parteneri de afaceri. Mai mult decât atât, site-ul companiei trebuie să conțină și informații despre conducerea societății și valorile, planurile de viitor sau alte date care sunt esențiale în bunul curs al activităților pe care organizația le are. Alte secțiuni speciale cu fotografii din interiorul companiei, angajații sau proiectele recent realizate sunt de asemenea binevenite.

Nu în ultimul rând, cel mai bun sfat pe care poate să-l ofere cineva în realizarea unui website de prezentare a companiei este să existe acele informații care individualizează societatea în cauză. Gândiți-vă mereu că dacă un utilizator de internet a decis să acceseze site-ul companiei pe care o reprezentați și nu orice alt site, atunci acelui utilizator trebuie să i se ofere informațiile esențiale despre organizație.

Prezența pe rețelele de socializare

Dacă un website este “casa” fiecărei companii în mediul online, locul pe care organizațiile îl pot personaliza și pot veni în ajutorul celor interesați, rețelele de socializare sunt modalitatea perfectă și la îndemână prin care compania poate comunica nu doar cu clienții și partenerii direcți, ci și cu cei care nu au aflat încă de existența instituției. Chiar dacă se vorbește în ultimul timp despre faptul că toate companiile trebuie să fie prezente pe toate rețelele de socializare, de la Facebook, la Twitter, Google Plus, YouTube sau Instagram, nu toate societățile au nevoie de toate aceste medii. O organizație care își desfășoară activitatea într-un domeniu foarte tehnic nu va avea la fel de mult de comunicat precum una care activează în domeniul modei de exemplu. Tocmai de aceea, trebuie ținut cont de faptul că, pe lângă Facebook și Twitter, există rețele precum LinkedIn, care oferă un mediu propice oricărei societăți și care nu necesită update-uri zilnice.

Angajări noi, proiectele nou lansate, investiții de amploare sau alte noutăți ale companiei pot fi comunicate simplu și rapid, fără a depune eforturile de care era nevoie acum ani de zile când nu existau atât de multe posibilități online prin care să se poată realiza o comunicare eficientă. În plus, cel mai mare beneficiu pe care îl aduc rețelele de socializare este faptul că “monologul” comunicării din partea societății se poate transforma rapid într-un dialog cu cei interesați. Companiile pot primi așadar feedback în timp real și pot afla mult mai rapid decât în trecut care sunt dorințele viitorilor posibili clienți.

Flexibilitate și curaj

Prezența în mediul online este o dovadă de curaj pentru orice companie. Spre deosebire de mediile de comunicare precum presa scrisă, radioul sau televiziunea, online-ul permite acum nu doar întrebările directe din partea consumatorilor, dar și criticile. Este inevitabil să nu existe și clienți care nu sunt mulțumiți cu privire la un anumit serviciu sau un produs. Asta nu înseamnă, nici pe departe, că aceștia nu ar trebui luați în considerare, dimpotrivă. Dacă o reclamație venită, de exemplu, pe una dintre rețelele de socializare, este rezolvată, compania nu va avea un singur client mulțumit, ci va crește încrederea celorlalți “spectatori” în societate. Critica nu este niciodată un motiv de mândrie, tocmai de aceea unele companii se tem să mențină o comunicare deschisă cu clienții, dar fără a afla problemele unei companii nu va exista niciodată evoluție, nu?

O firmă care dorește să comunice în mediul digital ar trebui să își schimbe unghiul de comunicare din poziția de expert rece, într-una cât mai personală. Toată lumea este conștientă de faptul că în spatele unui cont pe o rețea de socializare există o echipă de oameni, iar mesajele calde, personale, vor fi mereu unele cu un efect mult mai ridicat decât cele rigide, care par că vin din partea unor roboți. Informația este în ambele cazuri aceeași, dar felul în care este transmisă face diferența.

Reclamele directe și impersonale la servicii sau produse de care oamenii nu știu încă nimic pot fi înlocuite cu succes de povești sau explicații cu privire la beneficiile pe care le aduc produsele ori serviciile companiei pe care o reprezentați. Textele despre eforturile companiei pot fi schimbate cu imagini cu angajații societății care lucrează la un proiect cu care se mândresc. Anunțurile, uneori seci, despre majorarea cifrei de afaceri pot fi înlocuite cu un mesaj personal de la conducerea companiei prin care povestește despre efortul depus de toată echipa care a contribuit la creștere. Toate acestea și nu numai pot fi încercate prin intermediul website-ului propriu sau al rețelelor de socializare și, în timp, compania se va putea baza nu doar pe posibili clienți, ci pe o adevărată comunitate de oameni care împărtășesc aceleași valori și principii.

 

 

 

 

Citiți și despre: