Cum pot angajații să înceapă anul eficienți?

01.01.2015

Ianuarie este luna în care rezultate companiilor se lasă, de multe ori, așteptate. Perioada Sărbătorilor de Iarnă este dedicată familiilor și prietenilor, iar vacanța care vine odată cu Anul Nou și Crăciunul poate aduce o stare de amorțeală în toate companiile, mai ales atunci când societățile sunt unele mari, cu foarte mulți angajați.

Situația este una cu efecte negative majore, în special atunci când companiile au de finalizat proiecte importante sau de analizat rezultatele lunii decembrie, așadar este necesar ca salariații să recupereze perioada concediului și să înceapă, cât mai repede, să finalizeze sarcinile pe care le au de terminat.

Soluții pentru manageri

Primul sfat pentru companiile care vor să-și ajute angajații pentru a deveni rapid eficienți când s-au reîntors la locul de muncă este legat de organizare. Managerii trebuie să dea dovadă că sunt destul de organizați și orientați către rezultate imediate.

În cazul în care există sarcini ce nu sunt finalizate, proiecte în derulare de ale căror rezultate depinde soarta societății, o ședință de început de an este binevenită. În cadrul unei întâlniri cu o agendă de lucru clară se pot stabili următorii pași și care sunt sarcinile ce trebuie finalizate până la sfârșitul lunii ianuarie. Fiecare manager de proiect va putea astfel să-și planifice timpul corespunzător, în funcție de termenele de livrare ale rezultatelor și să comunice cu cei aflați în subordine pentru a începe în timp util.

Un email special realizat, care să conțină în primul rând un mesaj prin care angajaților li se urează un an nou plin de împliniri, dar prin care li se comunică și principalele direcții pentru perioada imediat următoare se poate dovedi a fi extrem de util la începutul lunii ianuarie.

Pentru a face toată cantitatea de informații și de sarcini mai ușor de primit de către salariați, managerii sunt sfătuiți să povestească acestora care sunt direcțiile de dezvoltare ale companiei pentru 2015, despre posibilitățile de evoluție ale angajaților și care sunt programele speciale pentru salariați la care aceștia sunt invitați să participe în prima parte a anului.

Nu în ultimul rând, detaliile despre bugetele aferente noului an, pentru fiecare departament în parte, pot asigura siguranța locului de muncă, dar, în același timp, stabili și rezultatele de care este nevoie pe termen scurt.

Sfaturi pentru angajați

Perioada de timp de la finalul concediului de odihnă nu este una ușoară pentru angajați, tocmai de aceea există câteva sfaturi care vor aduce îmbunătățiri vizibile.

Primul și poate cel mai important lucru este ca salariații să nu plece în concediu cu proiecte importante nefinalizate. Astfel, întoarcerea la birou va coincide cu noi sarcini și nu cu o nouă documentare asupra stadiului în care au rămas proiectele vechi.

Un alt sfat este legat de emailul de serviciu. Chiar dacă nu pare o soluție bună ca emailul să fie verificat la câteva zile în perioada vacanței, cei mai mulți salariați dorind să delimiteze timpul liber de muncă, citirea mesajelor importante va conduce la un număr de mailuri mult mai mic de verificat la început de an, așadar la lipsa aglomerării. Nu este nevoie să răspundeți la aceste mesaje, dar aflarea veștilor în timp real poate ajuta la luarea rapidă de decizii la începutul anului, lucru valoros care se traduce prin lipsa orelor petrecute la birou peste program.

Odată ce v-ați întors la locul de muncă nu este de preferat să încercați să faceți totul din prima zi. Prioritizarea sarcinilor este cheia, acest lucru conduce la o eficiență maximă, dar și la evitarea stării de oboseală încă din primele ore de lucru. De preferat este să încercați să începeți cu acele proiecte pentru finalizarea cărora nu aveți nevoie de ajutoare externe, întrucât probabil vor exista încă mulți colegi care nu s-au întors la birou sau care au alte sarcini ce trebuie finalizate rapid.

Nu pierdeți relaxarea dobândită în timpul vacanţei. Este foarte important să vă păstrați anumite obiceiuri care vă fac plăcere, pentru a trece mai ușor peste activitățile, uneori obositoare, de la birou. Implicați-vă la locul de muncă, dar păstrați serile pentru plimbări ușoare sau pentru întâlniri cu prietenii, iar lucrurile par mult mai simplu de gestionat peste zi.

Un alt sfat demn de luat în considerare este începerea unor activități sportive. Efortul depus la o sală de sport o să vă facă să uitați de stresul acumulat peste zi la locul de muncă. Mai mult decât atât, sportul este o activitate pe care o faceți doar pentru voi, așadar veți putea privi începutul de an ca o perioadă în care vă dedicați timp și pentru voi. Nu în ultimul rând, odată cu mesele bogate de Crăciun și Anul Nou este posibil ca organismul să fie mai slăbit, iar mișcarea vă ajută să recăpătați energia pe care o aveați înainte de vacanța de iarnă, privind astfel sarcinile și responsabilitățile variate ca noi provocări cărora să le faceți față.

Evaluarea performanțelor

Un an nou vine în multe companii și cu evaluările anuale ale angajaților. Este o perioadă tensionată, atât pentru manageri, cât și pentru salariați, dar acțiunea este una esențială pentru o bună funcționare a companiei. Pe de o parte, managerii sunt nevoiți să întocmească documente speciale, de multe ori personalizate, pentru fiecare departament în parte, iar de cealaltă parte angajații doresc să demonstreze că și-au finalizat cu succes proiectele din anul precedent.

Elaborarea unei proceduri de evaluare este esențială, iar formularul de evaluare este recomandat să fie unul cât mai personalizat pentru angajați.

Se recomandă, de asemenea, ca punctajul primit de fiecare angajat în parte să fie unul argumentat, iar cei cu performanțe slabe să fie încurajați, în timp ce angajații cu performanțe ridicate să fie stimulați pentru a continua să se ridice la nivelul așteptărilor.

 

Citiți și despre:

  • Cum te afectează fizic stresul de la locul de muncă?Cum te afectează fizic stresul de la locul de muncă? Soluții eficiente pentru a uita de grijile din viața profesională. Auzim cu toții de atât de multe ori că a fi capabil să lucrezi într-o situație stresantă este o adevărată calitate încât nu mai realizăm cu […]
  • Cum organizezi ședințe constructive?Cum organizezi ședințe constructive? Care sunt pașii care trebuie urmăriți pentru ședințe de lucru eficiente. Una dintre marile probleme ale managerilor din marile corporații  este legată de ședințele dese și care, de cele mai multe ori, […]
  • Cum realizezi un plan de afaceri eficient?Cum realizezi un plan de afaceri eficient? Pașii necesari care garantează succesul unui business. Antreprenorii la început de drum, dar și cei care au deja experiență relevantă în business știu că pentru a asigura un start eficient la orice afacere […]
  • ISS – lider mondial în servicii integrateISS – lider mondial în servicii integrate Compania va lansa o soluție de business inteligence, care  va cuprinde toată gama de soluții și servicii. Servicii de curățenie, office suport, catering, securitate, facility management și, nu în ultimul […]
  • Cum poți motiva angajații pentru a fi mai eficienți?Cum poți motiva angajații pentru a fi mai eficienți? Modalități de stimulare a salariaților, fără a implica majorări salariale. Motivarea și stimularea unui angajat poate să pară, cel puțin la prima vedere, doar probleme de ordin financiar, însă lucrurile nu […]