Cum pot reduce companiile costurile cu chiriile

03.12.2013

Utilizearea eficientă a unui spaţiu de birouri poate aduce pentru o companie reduceri de costuri de până la 1,5 milioane euro pe an, potrivit datelor DTZ. Adaptarea utilizării spaţiului la bunele practici ale pieţelor locale poate astfel aduce economii de până la 30%.

“O companie tipică de prestări servicii care ocupă spaţii de birouri în 10 capitale europene importante pentru 1,000 de angajaţi poate economisi până la 1,5 milioane euro/an – care, având în vedere raportul cost-venituri, echivalează cu o creştere a EBITDA de aproximativ trei procente”, explică reprezentanţii DTZ.

Cu toate că există ţări tradiţionale, rezistente la schimbare, progresul tehnologiei şi lucrul colaborativ au fost factorii care au determinat schimbarea modului de utilizare a spaţiilor de birouri în Europa, însă companiile multinaţionale se pot afla în situaţia unei lipse de sincronizare cu bunele practici de pe pieţele locale.

“Practicile europene privind spaţiul de lucru au evoluat rapid în ultima perioadă, companiile având nevoie de mai puţini angajaţi care să fie prezenţi permanent în birou. Acest lucru are un efect de domino asupra densităţii spaţiilor de lucru, însă chiriaşii continuă să ocupe un spaţiu mai mare decât cel de care au efectiv nevoie”, a afirmat James Maddock, Head of Global Support Services în cadrul DTZ.

Prin urmare, în primă fază este necesară o reexaminare a spaţiului total alocat fiecarui angajat.

”Companiile, căutând să facă economii din portofoliul lor imobiliar, urmăresc de obicei chiriile, şi astfel pot ajunge să ocupe spaţii în zone mai puţin dezirabile. Totuşi, cele mai mari economii nu se generează neapărat prin schimbarea locaţiei – ci dimpotrivă. Re-evaluarea densităţii spaţiilor de lucru permite managerilor imobiliari să găsească cea mai bună soluţie pentru provocarea tradiţională ”cost” sau “talent”. Asta înseamnă că pot face economii rămânând sau mutându-se într-o locaţie prime pentru a păstra sau atrage cei mai buni oameni.”, a declarat Mădălina Cojocaru, Head of Office Department DTZ Echinox,

Aceste cifre au rezultat după ce DTZ a lansat Global Occupier Metrics , un instrument dezvoltat pentru a facilita efectuarea de către chiriaşi a calculelor privind costurile de ocupare în peste 130 de pieţe globale de birouri şi logistică. Acest instrument online unic dezvoltat de DTZ, care oferă simulari de costuri de ocupare şi peste 100 de indicatori cheie de performanţă şi criterii de referinţă.

Citiți și despre: