Cum puteţi efectua vânzarea perfectă prin telefon?

19.05.2015

Tony Morris – supranumit The Sales Doctor de către presa britanică, a ajuns pentru prima dată în România. Acesta a participat pe 15 mai, la Cluj Sales Conference, unde a susținut masterclass-ul „The perfect call sales” .

Conferința a reunit specialiști în vânzări din diverse domenii de activitate, iar speakerul britanic a reușit să aducă în fața participanților la eveniment exemple și sfaturi practice, bazate pe experiența acumulată  în companiile în care a activat.

Având o experiență de peste 15 ani în domeniul vânzărilor și marketingului, Tony Morris a ales din anul 2006 calea antreprenoriatului, unde, împreună cu partenerul său de afaceri a pus bazele companiei Sales Doctor.

În cadrul Cluj Sales Conference, Tony le-a arătat specialiștilor și managerilor de vânzări prezenți în sală cum să realizeze vânzarea ideală prin telefon, urmând doar patru reguli simple:

1. Segmentează publicurile și orientează-ți atenția către publicurile cheie

Astfel,unul dintre punctele cheie prezentate a fost reprezentate de clasificarea clienților în categoriile A,B,C și D în funcție de importanța pe care o au în succesul vânzării.

“Cei aflați în prima categorie sunt companiile care au resurse financiare și domeniul de activitate este de  interes pentru tine, pe când clienții aflați în categoria D sunt reprezentați de companiile care îți ocupă o mare parte de timp și nu sunt companii mari cu resurse materiale de investit. Focusează-te pe clienții aflați în categoria A”, este sfatul expertului.

2. Creează o impresie bună în primele secunde ale conversației telefonice

Potrivit britanicului Tony Morris, în realizarea unei vânzări de success, sunt  de impact primele 7 secunde în contactul cu noii clienți.

Modul de prezentare și limbajul nonverbal deţin un rol esențial în stabilirea oricărei negocieri.Totuşi, în cazul unei vânzări prin telefon, modalitatea de exprimare este singurul element care îți poate garanta o vânzare de succes.

“Oamenii au nevoie să audă un zâmbet. Specialistul în vânzări  trebuie să se facă plăcut clienților, sa creeze ceea ce se numește „raport” si sa reușească să stabilească o relație cu potențialul client”, a spus specialistul în vânzări.

Urmărește o abordare pozitivă în conversațiile telefonice

Conform lui, un al element cheie în procesul vânzării îl joacă modul de abordare a clienților. Tony Morris a vorbit despre două tipuri de abordări, cea negativă şi cea  pozitivă. Aşadar, un specialist de vânzări va cauta să adopte o abordare pozitivă asupra conversațiilor, tocmai pentru a facilita procesul de creare a acelui raport, unghi comun între acesta și potențialul client.

4. Învață cum să înlături obiecțiile

În condiţiile în care una din problemele cu care se confruntă orice specialist în vânzări este reprezentată de obiecțiile care le primește din partea clienților, participanții prezenți la evenimentul Cluj Sales Conference au învățat prin exerciții practice pentru fiecare problemă care le este adusă în față să găsescă o soluție inteligentă și de necombătut.

 

Citiți și despre: