Cum se construiește o campanie eficientă de Google AdWords?

01.11.2017

Campaniile de promovare pe Google pot avea rezultate excepţionale dacă se ține cont de o serie de reguli. Google este de departe cel mai folosit motor de căutare de informații pe net, conform statisticilor – peste 80% din căutări se fac utilizând Google, compania americană ocupând primul loc in preferințele consumatorilor. Pe lângă celelalte produse lansate, Google a pus la dispoziția celor care vor să se promoveze un serviciu cât se poate de eficient: Google AdWords.

Se poate spune că Google AdWords poate deveni unul dintre cele mai eficiente metode de promovare a business-ului în zilele noastre, care poate duce rapid la o creştere a afacerii. Însă, pentru ca noua campanie de promovare prin Google AdWords să fie eficientă, trebuie respectate o serie de reguli. În plus, trebuie menţionat că o astfel de campanie nu aduce notorietate de brand sau o îmbunătăţire a imaginii, ci doar rezultate, atâta timp cât campania este activă şi se plătește pentru ea.

Cum funcţionează Google AdWords?

În epoca digitală actuală, când consumatorii vor să cumpere diverse lucruri, de la electrocasnice, haine, mâncare până la materiale de construcţii, vacanţe sau orice alte bunuri şi servicii, primul pas este căutarea pe Google pentru identificarea „ofertelor”.

Cel mai mare avantaj adus de Google AdWords este reprezentat de faptul că plata se efectuează doar când viitorii clienţi accesează anunţul respectiv

Cel mai mare avantaj adus de Google AdWords este reprezentat de faptul că plata se efectuează doar când viitorii clienţi accesează anunţul. Însă aceste campanii pot fi arme cu două tăișuri – în cazul în care campania nu este bine gestionată, este posibil ca o mulţime de vizitatori să dea click pe pagină şi nimeni să nu cumpere nimic; mai mult, se poate să nici să nu mai revină vreodată pe acel site.

Cuvintele-cheie

Orice căutare online începe cu unul sau mai multe cuvinte-cheie pe care majoritatea utilizatorilor le folosesc pentru a căuta ceea ce au nevoie. Identificarea acestor cuvinte, specifice diferitelor arii de activitate, nu este deloc greu de făcut; spre exemplu, pentru un broker de asigurări care ar vrea să vândă mai multe polițe RCA sau asigurări de locuințe, cuvintele-cheie pe care potențialii clienți le folosesc ar fi asigurări auto/RCA şi asigurări de locuinţă.

Trebuie menţionat însă că rezultatele date de Google în urma căutărilor sunt mereu relevante și mereu folositoare. Prin urmare, şi site-ul companiei respective trebuie să fie la fel. Chiar dacă persoanele interesate intră pe site din Google, trebuie ca ele să găsească uşor produsele, serviciile şi toate informaţiile de care au nevoie. Prin urmare, nu ajută cu nimic dacă există trafic pe site, însă site-ul este greoi și cu produse puține. Deci, înainte de a începe o campanie Google AdWords, trebuie ca site-ul să fie bine pus la punct, atât în varianta standard pentru PC, cât şi cea pentru mobil.

Rezultatele date de Google la căutări sunt mereu relevante și mereu folositoare; prin urmare, şi site-ul promovat trebuie să fie la fel

Raportul calitate-preţ

În plus, serviciile şi produsele oferite trebuie să aibă un raport calitate-preţ corect – degeaba anunţul este primul pe pagina Google, însă nu reuşeste să atragă clienţii din acest punct de vedere.

O altă componentă importantă a campaniei este reprezentată de targetarea potenţialilor clienţi în funcţie de locaţia în care aceştia se află. Aşadar, dacă nu există posibilitatea livrării  produselor sau a oferi serviciile în altă localitate, campania trebuie setată doar pentru acel oraş sau judeţ.

Scopul unei campanii Google AdWords eficiente este reprezentat de convertirea unui număr cât mai mare de potențiali clienți în clienți care să cumpere produsele sau serviciile promovate online de companie. Însă o campanie de promovare pe Google nu poate fi eficientă fără a avea la bază un site web bine structurat din punct de vedere al designului și al modului de prezentare a produselor, precum şi al serviciilor din ofertă.

O campanie de promovare pe Google nu poate fi eficientă fără a avea la bază un site web bine structurat

Aşadar, pentru a oferi performanţă, campaniile Google AdWords au nevoie de o atenție mărită la detalii, precum rata de click, rata de cumpărare ca procent din numărul total al celor care dau click pe anunţ, informaţiile suplimentare cerute de clienţi, precum şi modul în care cei interesaţi revin pe site.

Dacă în timpul campaniei se observă vreo schimbare de comportament al potenţialilor clienţi, trebuie neapărat căutată și identificată cauza.

Bugetul campaniei

Înscrierea în programul Google AdWords este gratuită, iar valoarea investiției depinde de rezultatele pe care doriţi să le obţineţi.

AdWords permite stabilirea unui buget zilnic mediu pentru fiecare campanie în funcție de obiectivele publicitare și suma globală alocată pentru fiecare zi.

Este recomandată începerea campaniei cu un buget zilnic convenabil, care să fie ajustat în timp. Multe afaceri obțin rezultate bune pornind de la un buget zilnic cuprins între 50 și 200 de lei pe zi.

Prin urmare, pentru comunicarea eficientă cu viitorii clienți, anunțurile de promovare trebuie să fie exacte, relevante şi atrăgătoare, iar pentru a atrage clienţii trebuie evidențiate elementele care fac o diferență față de concurență, precum și organizarea de promoții sau oferirea de articole exclusive. În plus, atenție sporită trebuie acordată greşelilor gramatică şi folosirii nejustificate a majusculelor, întrucât clienţii sunt foarte atenţi la detalii.

 

 

Citiți și despre: