Cum se promovează companiile IT din România?

03.06.2015

Principalul mijloc de promovare pe care îl folosesc companiile de IT din ţara noastră îl reprezintă participarea la evenimentele de profil (80% dintre firme), urmat de promovarea produselor și serviciilor prin acțiuni de direct marketing – campanii de mail și telemarketing (64% dintre companii), potrivit studiului “Comunicare și PR în domeniul IT din România”, realizat de NNC Services, agenția de marketing și comunicare specializată în servicii pentru domeniul IT&C.

Totodată, mediul online reprezintă un important canal de comunicare, 40% dintre respondenți promovându-se prin Google Adwords, 36% cumpărând spațiu publicitar pe site-uri și aproape 29% folosind propriul blog de companie pentru a se promova.

Prin implementarea activităților de PR majoritatea firmelor (68%) urmăresc creșterea oportunităților de afaceri prin promovarea noilor produse sau servicii și a aspectelor care le diferențiază de concurență.

“Pe o piață  emergentă, prioritatea principală a companiilor de IT este aceea de a-și educa clienții cu privire la tehnologiile care uneori sunt foarte complexe. 93% dintre companii consideră că trebuie sa le furnizeze clienilor materiale informative pentru a-și putea vinde serviciile și soluțiile software sau hardware”, se arată în studiul NNC Services.

De asemenea, activitățile din sfera relațiilor publice (comunicate de presă, interviuri în presă, evenimente de recrutare, cursuri și seminarii gratuite pentru specialiștii IT) diferențiază companiile în percepția potențialilor angajați, influențând alegerea unui angajator în detrimentul altuia. Astfel, 38% dintre companiile chestionate declară că în urma activităților de comunicare a crescut semnificativ interesul de angajare al specialiștilor în companiile pe care le reprezintă.

“Este necesar să analizăm și să înțelegem care sunt nevoile de comunicare ale companiilor  IT&C din România. Ca în orice alt domeniu, sarcina departamentului de PR este de a construi o relație strânsă, bazată pe încredere și profesionalism, între o afacere și diferitele categorii de public. În urma colaborărilor pe care le-am avut cu firmele de IT&C din România am observat că serviciile de PR au început să ocupe uneori un loc în planificarea strategică, dar per total nu sunt privite ca un must-have, cum se întâmplă în SUA sau Europa de Vest”, a afirmat Loredana Niculae, CEO NNC Services.

 

Citiți și despre: