Cum va arată piaţa muncii în anul 2020?

12.08.2016

Peste 35% din forța de muncă la nivel global va fi alcătuită, în anul 2020, din generația Y, conform studiului ”Carierele Generației Y: Viziune 2020”, redactat de ManpowerGroup, care mai arată că două treimi dintre cei intervievați sunt optimiști privind perspectivelor lor.

Astfel, 62% s-au declarat încrezători că, dacă și-ar pierde principala sursă de venit mâine, și-ar găsi un loc de muncă la fel de bun sau chiar mai bun în termen de trei luni. Optimismul este mai ridicat în ţări precum Elveția și Germania, spre exemplu, decât în Italia și Grecia, reflectând climatul politic, economic și cultural din aceste țări.

Studiul mai arată că la nivel global, peste jumătate se așteaptă să muncească dincolo de vârsta de 65 de ani, 27% consideră că vor munci până după 70 de ani, iar 12% consideră că nu se vor pensiona niciodată. Ponderea celor care consideră că vor munci până la sfârșitul vieții este de 37% dintre japonezi, dar doar 3% dintre spanioli și 6% dintre elvețieni.

„Contrar etichetelor de leneși și neimplicați, angajații din generația Y muncesc la fel de mult, dacă nu mai mult decât celelalte generații, de la 52 de ore pe săptămână în medie în India, la 41 de ore pe săptămână în Marea Britanie și Australia. La nivel global, 26% din millennials chestionați are două sau mai multe locuri de muncă”, se arată în raportul ManpowerGroup.

Totodată, pe fondul acestei activități intense și prelungite, 84% dintre reprezentanții generației Y intenționează să ia pauze pe parcursul carierei, dincolo de obișnuite concedii.

Aşadar, femeile prioritizează maternitatea (61%) și îngrijirea copiilor (33%), dar ambele sexe vor să aloce un timp semnificativ pentru a se îngriji de propria persoană. 4 din 10 millennials (42% dintre bărbați și 39% dintre femei), plănuiesc să ia pauze mai lungi de 4 săptămâni pe parcursul carierei pentru relaxare, călătorie și vacanțe, iar 21% dintre bărbați și 23% dintre femei prevăd pauze pentru continuarea educației sau dobândirea de noi cunoștințe și competențe. În schimb, ambele sexe sunt mai puțin dispuse să își întrerupă propria carieră pentru a-și sprijini partenerul în propria activitate (12% dintre bărbați, și 11% dintre femei) ceea ce reliefează tendința către gospodăriile cu două venituri, în care ambii parteneri lucrează.

Pe de altă parte, 86% dintre milllennials consideră concediile și timpul liber o prioritate în căutarea unui nou loc de muncă, pe locul 3 după bani (92%) și siguranța (87%). Siguranța este însă redefinită în cazul acestei generații: majoritatea prioritizează parcursul. Ponderea celor care consideră că siguranța este reprezentată de loc de muncă pe termen lung (27%) e egală cu cea a celor care consideră că siguranță înseamnă deținerea unor competențe profesionale care corespund cerințelor pieței.

„Generația Y este dispusă să învețe, pe timpul și pe banii proprii, este dispusă la moduri alternative de a munci, de la freelancing la proiecte de scurtă durată, pentru a dobândi competențele și expunerea pe care o consideră importantă. Angajatorii nu-și pot permite să ignore aceste semnale clare, ci trebuie să se inspire din noile moduri de muncă și să ia în considerare obiectivele și cerințele millennials, dacă vor să atragă și să păstreze cele mai valoroase talente în organizație,” spune Corina Bianca Gonteanu, director de marketing și comunicare al ManpowerGroup România.

 

 

Citiți și despre: