Cum va evolua piaţa soluțiilor cloud pentru afaceri în următorii trei ani?

28.09.2015

Piața românească de soluții cloud va ajunge la 200 milioane de euro, în anul 2018. Astfel, soluțiile pentru afaceri în cloud vor avea o creștere medie anuală de 15-20% în următorii ani, potrivit Ymens, primul broker de cloud din ţara noastră.

Serviciile de tipul Software ca Serviciu (SaaS) au un mare potențial de creștere pe piața locală, licențele în cloud urmând să reprezinte, potrivit datelor companiei de cercetare IDC, 15% din totalul vânzărilor de soluții software din ţara noastră, în următorii patru ani.

”Cloud-ul este un pas natural în evoluția tehnologică. Aliniat cu schimbările de percepție ale secolului, atât ale companiilor cât și ale indivizilor, cloud-ul își revendică valoarea doar atunci când livrează beneficiile promise utilizatorilor, într-un mod simplu și rapid. Acesta este obiectivul nostru și credem că fiecare companie va face pasul către cloud la momentul potrivit, existând astfel o probabilitate mare de a discuta despre o piață românească a soluțiilor cloud de peste 200 de milioane de euro în câțiva ani. Cloud-ul va reprezenta, fără îndoială, o piesă centrală în puzzle-ul viitorului, și va genera nu doar avansul tehnologic sustenabil în societate, dar și un impact pozitiv substanțial în viața noastră de zi cu zi”, declară Costin Matache, Director General Ymens, companie din cadrul Grupului Teamnet.

Avansul estimat al pieței este în linie cu tendinţele și perspectivele de dezvoltare la nivel european. Soluțiile de tip ERP (Enterprise Resouce Planning) sau CRM (Customer Relationship Management) înregistrează o creștere cuprinsă între 16% și 31% de la an la an, în comparație cu soluțiile tradiționale, a căror evoluție anuală este estimată la 3%, potrivit datelor IDC pentru Europa Centrală și de Est.

În România, la ora actuală, email-ul este principala soluție de business folosită de IMM-uri (64,3%), urmată de soluții de facturare electronică (39,1%) și stocare de date (36,8%), conform informaţiilor publicate de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România. În plus, peste 26% din firme văd în utilizarea de noi tehnologii oportunități de dezvoltare a afacerii, iar avantajul plății unui abonament lunar pentru soluțiile informatice, similar modelului cloud, a înregistrat o creștere semnificativă, de la 5,16% în 2014 la 18,9% anul acesta.

De asemenea, peste un sfert din IMM-uir declară că utilizează deja o soluție de business pentru gestionarea relației cu clienții (CRM) și 16,4% au implementat soluții pentru planificarea resurselor companiei (ERP), conform unui studiu realizat de Ymens în prima jumătate din 2015 în rândul a 359 de firme mici și mijlocii din România.

 

 

Citiți și despre: