De ce ţin cont românii când aleg tâmplăria PVC pentru locuinţa lor

27.10.2014

Doar un sfert dintre consumatori aleg tâmplăria pentru locuinţa lor în funcţie de preţ, cel mai important criteriu atunci când este luată decizia de achiziţie fiind reprezentat de izolarea termică, potrivit unui studiu realizat de Barrier, liderul de piață în producția de tâmplărie termoizolantă din PVC.

Astfel, mediul extern sau intemperiile joacă un rol extrem de important în alegerea tâmplăriei deoarece, în percepția consumatorului, cele mai importante caracteristici ale tâmplăriei sunt reprezentate de „scutul de protecţie” format din patru elemente indispensabile pentru o tâmplărie PVC de calitate: protecția termică (>27%), protecția fonică (>16%), protecția de apă / vânt (>11%) și protecția solară (>11%).

Criterii comerciale care influenzează decizia de cumpărare

Studiul mai arată că deciziile de cumpărare sunt influențate și de anumite criterii comerciale, cum ar fi un preț bun de achiziție (>25%), recomandarea din partea familiei/ prietenilor/ colegilor (> 12%) sau recomandarea specialiștilor (>12%).

În acelaşi timp, peste 78% dintre consumatori au recunoscut faptul că o tâmplărie de calitate este mai scumpă decât în mod uzual.

”Toate elementele menționate mai sus au un rol decisiv în procesul de selecţie a tâmplăriei PVC de calitate, însă nu trebuie neglijat un alt aspect deosebit de important: durabilitatea. Rezistenţa crescută la utilizarea îndelungată, termenul de garanție mare, cât și tehnologiile moderne folosite la fabricarea tâmplăriei sunt condiții care înglobează și reduc în mod real costurile de utilizare pe termen lung. Practic, dacă aceste însușiri indispensabile sunt acoperite, nu va trebui să ne facem griji peste 10 ani asupra costurilor post-garanție pentru întreținerea tâmplăriei”, a spus Adrian Garmacea, director general al Barrier.

Un nivel ridicat de confuzie la nivelul tipurilor de tâmplărie

În plus, studiul Barrier arată că, în prezent, există un nivel ridicat de confuzie la nivelul tipurilor de tâmplărie. Astfel, consumatorii nu reuşesc să facă diferenţe clare între mărcile de profile, cele de geamuri sau cele de montatori.

Studiul Barrier a fost desfășurat de agenția de cercetare D&D Research şi a inclus peste 750 de respondenți. Raportul a presupus investigarea cantitativă de ansamblu a mărcilor active în această piaţă pe mai multe dimensiuni cheie, precum elementele de bază privind informațiile și atitudinile generale despre categorie, elementele de bază privind mărcile active pe piață, elementele de bază privind comportamentele de consum.

Citiți și despre: