Depaco – creșteri constante și investiții pe măsură

30.10.2013

Depaco investește într-o hală industrială cu o capacitate de procesare de 10.000 tone oțel/ an. Istoria companiei Depaco a început în anul 1999. La acel moment, compania se numea Final Construct, urmând ca în luna martie a anului 2007 să treacă printr-un proces de schimbare a strategiei generale de afaceri, extinderea activității și un proces de rebranding. Cea mai importantă schimbare a fost trecerea de la statutul de importator la cel de producător de ţigle metalice de calitate superioară. Următorul pas în consolidarea poziţiei companiei pe piaţă a venit firesc și a fost reprezentat de crearea unui brand puternic care să se impună prin calitate superioară, dar şi prin unicitate, astfel a apărut Wetterbest. “În prezent, compania Depaco deține două fabrici, una în Prahova, la Băicoi, iar cealaltă în Dolj, la Craiova, în care se produc țigle metalice Wetterbest, diverse modele, și comercializează întreg sistemul de învelitoare metalică necesar unei construcții. Compania se adresează clienților finali, însă vânzarea se desfășoară doar prin intermediul distribuitorilor (revânzători)”, ne-a declarat Dragoş Irimescu, proprietarul Depaco. Cele mai noi puncte de lucru Depaco sunt cele din Craiova și Băicoi, potrivit oficialilor companiei investiția totală în cele două ridicându-se la un milion de euro, suma de bani fiind distribuită egal pentru cele două unități.

Wetterbest Plus

Lansată la începutul anului 2008, țigla metalică Wetterbest este unul din puținele produse care respectă toate condițiile marcajului CE legate de grosimea minimă de 0,5 mm și rezistență la îndoire, caracteristici esențiale pentru acest produs, spune Marius Ionescu, directorul general Depaco, care a adăugat că ”Prin respectarea standardelor europene de calitate, țigla metalică Wetterbest asigură realizarea unor învelitori de calitate superioară”.

Depaco este una dintre companiile care își surprinde mereu clienții cu produse noi și inovatoare, care să vină în ajutorul celor interesați. “Ca și produs nou, compania a lansat în acest an un nou profil de țiglă metalică, Wetterbest Plus, un produs premium, ce oferă nenumărate avantaje calitative: materie primă de minim 0,5 mm grosime, pierderi reduse, rezistență mecanică mărită datorată înălțimii cutei, de 30 mm, etc.”, ne-a explicat directorul general Depaco. Țigla metalică este așadar una în două module. În plus, se deosebeşte de ţigla metalică clasică printr-un montaj uşor şi rapid, iar pierderile de material sunt cu atât mai mici, cu cât acoperişul este mai complicat.

De la an la an, portofoliul Wetterbest s-a diversificat şi îmbogăţit cu noi şi noi produse, soluţii pentru solicitările primite din piaţă. Astfel, în acest moment, compania produce ţigle metalice, sisteme de drenaj, accesorii pentru acoperiş din tablă plană, tablă cutată şi minirulouri din tablă plană pentru fălţuit.

În ceea ce privește însă volumul de vânzări, cel mai solicitat produs din partea clienților rămâne produsul clasic al țiglei metalice, ne-au spus oficialii companiei. Iar privind preferințele clienților români cu privire la culori se pare că acestea s-au diversificat foarte mult, crescând solicitările pentru culorile închise precum negru, maro, gri și verde.

Efectele crizei economice inexistente

Chiar dacă toate companiile care activează în domeniul construcțiilor și nu numai au avut mari probleme financiare ale crizei economice, efecte care se fac resimțite și acum pentru multe dintre acestea, Depaco s-a numărat printre puținele companii care nu au simțit efectele recesiunii. Ba dimpotrivă, conducerea companiei spune că a existat o creștere constantă anuală de aproximativ 40 de procente. “În pofida contextului economic nefavorabil, Depaco s-a extins în fiecare an, reinvestindu-se aproape integral profitul obținut și reușindu-se, astfel, o creștere constantă, de aproximativ 40%/ an, în ultimii patru ani”, a completat Marius Ionescu, directorul general Depaco. Practic, compania nu a suferit niciun declin din momentul transformării acesteia din distribuitor în producător, dimpotrivă, înregistrând creșteri mereu peste medie.

O nouă capacitate de producție

Anul trecut, cifra de afaceri Depaco a fost de 60 milioane de lei, iar pentru anul curent, oficialii companiei preconizează o cifră de afaceri de 72 milioane de lei. Dat fiind contextul favorabil, planurile de viitor Depaco sunt unele mari și îndrăznețe. Anul viitor, compania vrea să investească într-o nouă capaciate de producție. “Pentru 2014, Depaco și-a propus investiția într-o nouă capacitate de producție, respectiv o nouă hală industrială cu o capacitate de procesare de 10.000 tone oțel/ an”, ne-a declarat Marius Ionescu, directorul general Depaco.

WETTERBEST Plus

Wetterbest Plus, noul profil lansat de Depaco în octombrie 2013, reprezintă un produs premium, ce oferă ca avantaje:

  • Minim 0,5 mm grosime,
  • Rezistență mecanică mărită, datorată înălțimii cutei, de 30 mm,
  • Pierderi reduse, datorate simetriei modulelor,
  • Aspect elegant,
  • Ușurință în transport și depozitare,
  • Manevrabilitate ridicată,
  • Posibilitatea de a monta o singură persoană,
  • Producția de stoc.

“Prețul noului profil Wetterbest Plus este cu aproximativ 20% mai mare decât al țiglei metalice clasice Wetterbest, însă în sistem complet, datorită pierderilor mai mici de material, diferența se situează între 5% și 10% față de sistemul complet de învelitoare clasic Wetterbest” ne-a declarat Marius Ionescu, directorul general Depaco.

Certificări:

  • ISO 9001: 2008 Sistem de management al calităţii certificat
  • Standard SR EN 14782: 2007
  • Sistemul de management al calităţii ISO 9000 – 2001

 

 

Citiți și despre: