Depaco, unul dintre cei mai importanți jucători pe piața sistemelor de acoperișuri

01.08.2016

În ultimii ani, producătorul de țigle metalice Depaco s-a concentrat pe dezvoltare și pe poziționarea pe piață a companiei. Astfel, și-a extins aria de activitate, și-a îmbogățit portofoliul de produse și a investit în deschiderea de noi linii de producție și în instruirea personalului, iar anul acesta a investit și într-un software – Warehouse Management System (WMS) – care ajută la o mai bună organizare a stocurilor, comenzilor și livrărilor.

„În ultimii trei ani, am operat o serie de schimbări, menite să contribuie la dezvoltarea companiei și la poziționarea acesteia ca unul dintre liderii industriei locale de sisteme de acoperișuri din România”, declară Dragoș Irimescu, director general Depaco – Wetterbest.

Dezvoltarea portofoliului de produse

De fiecare dată când dezvoltă și lansează un nou produs pe piață, Depaco are în vedere nevoile consumatorilor. La fel s-a întâmplat și în cazul celor mai recente produse lansate de companie anul trecut – Wetterbest Click, Wetterbest Gladiator și W60 – produsul lansat în anul 2015, țigla metalică Wetterbest Plus, fiind unul dintre cele mai populare și vândute produse din portofoliu.

Depaco lucrează permanent la dezvoltarea de noi produse Wetterbest, însă de fiecare dată are în vedere nevoile consumatorilor

Observând interesul crescut al clienților pentru panouri fălțuite și tablă din oțel, Depaco a lansat în acest an încă două produse noi pe aceste segmente, Wetterbest® Faltz și Wetterbest® Granite Storm. În plus, compania are în plan lansarea altor trei produse până la finalul anului.

Wetterbest® Faltz sunt panouri fălțuite tradițional, confecționate din oțel galvanizat la cald prevopsit și potrivite oricărui tip de construcții și arhitectură. Wetterbest® Granite Storm este un nou model de tablă din oțel, ce se face remarcat prin garanția de 35 de ani, datorată îmbinării reușite dintre stratul de vopsea organică de 50 μm și o cantitate de zinc de 275 gr/mp.

„În ultimii trei ani, capacitatea noastră de producție a crescut în mod progresiv, de la 2 milioane mp de țiglă metalică în 2013, 2,5 milioane mp în 2014, până la 3,3 milioane mp de țiglă metalică în 2015. În prezent, ne mândrim cu una dintre cele mai mari capacități de producție de țiglă metalică și accesorii pentru acoperișuri și una dintre cele mai moderne linii de fabricație de accesorii pentru drenaj din țară”, susține Dragoș Irimescu.

Angajații – interfața companiei

În ceea ce privește echipa de angajați care asigură produsele de calitate pe care compania le furnizează, aceștia beneficiază în mod constant de instruire și pregătire profesională.

Depaco acordă o atenție deosebită acestui aspect deoarece personalul reprezintă interfața dintre clienți și produsele Wetterbest, susținând chiar că aceștia sunt Wetterbest.

De asemenea, compania continuă procedurile de recrutare, propunându-și ca, până la sfârșitul anului 2016, echipa – care în prezent este formată din peste 200 de angajați, dintre care 40 s-au alăturat în acest an, în departamente precum producție, logistică, financiar, administrativ, vânzări, marketing, calitate – să ajungă să numere mai mult de 250 de persoane.

Deoarece a conștientizat importanța unui personal instruit, compania a pus bazele Școlii Wetterbest, dorind să aducă o contribuție semnificativă întregului domeniu de construcții din România.

Din dorința de a aduce o contribuție semnificativă la modul în care se practică meseria de montator în România, Depaco a pus bazele Școlii Wetterbest. Cursurile se adresează montatorilor și agenților de vânzări de învelitori metalice și au loc la sediul Depaco din Băicoi, într-un spațiu special amenajat.

„Organizăm, de asemenea, cursuri și la nivel național, la sediul distribuitorilor Wetterbest sau în alte locații agreate împreună cu aceștia. Până acum, am instruit peste 500 de profesioniști, iar până la finalul anului sperăm să ajungem la 1.000 de cursanți. Școala Wetterbest este o investiție cu efecte pozitive pe termen lung, atât pentru compania noastră, cât și pentru întreaga piață de țiglă metalică”, adaugă directorul general Depaco.

Investițiile recente și viitoare

Pe lângă dezvoltarea și lansarea ultimelor produse, cele mai recente investiții ale Depaco au vizat deschiderea primei linii automate de fabricat cârlige pentru jgheaburi din România, obținând totodată și certificatul „declarația de performanță”, astfel încât toate produsele companiei respectă exigențele Uniunii Europene.

În anul 2014, compania a investit în extinderea activității de producție în zona Olteniei, printr-un parteneriat cu un antreprenor local, iar anul trecut, în creșterea producției și a productivității, în îmbunătățirea organizării și a nivelului de pregătire profesională a angajaților.

În acest moment, atenția și eforturile companiei se concentrează pe relocarea fabricii din Băicoi într-un spațiu nou, investiție de aproximativ 1,5 milioane de euro. Scopul acestui proiect este punerea bazelor unei dezvoltări accelerate sănătoase, ceea ce va reprezenta o piatră de temelie extrem de importantă pentru viitorul companiei.

Cele mai recente investiții, dar și seriozitatea, munca susținută și calitatea produselor au condus Depaco în rândul liderilor de piață ai sistemelor de acoperișuri

„Prin munca și pasiunea investită de-a lungul anilor, am reușit să ne poziționăm printre liderii de piață ai sistemelor de acoperișuri. Am reușit să câștigăm încrederea și loialitatea clienților noștri prin calitatea serviciilor pe care le oferim, printr-un portofoliu diversificat de produse, ce se disting prin originalitate, calitatea superioară, rezistența legendară, montajul facil, prin viteza de reacție cu care ne onorăm comenzile, dar și prin atenția și deschiderea cu care tratăm fiecare client în parte”, menționează directorul general al companiei.

Planuri de viitor

Pentru viitor, pe termen scurt și mediu, Depaco și-a propus continuarea investițiilor și îmbogățirea portofoliului cu noi produse, iar în perspectivă conducerea și-a propus să atingă o stabilitate a creșterii, precum și eficientizarea întregii activități.

Obiectivele de viitor ale companiei sunt realiste, în condițiile în care rezultatele financiare obținute în anul 2015 au depășit așteptările inițiale, la nivelul grupului Wetterbest înregistrându-se o cifră de afaceri de circa 150 de milioane de lei, iar la nivelul companiei Depaco, 107 milioane de lei.

Pentru anul curent, conducerea companiei estimează că va păstra tendința de creștere a cifrei de afaceri, estimări bazate pe valorile înregistrate în primele 5 luni ale lui 2016, de aproximativ 47 de milioane de lei.

Acest avans este datorat în special creșterii cererii de piață, ca urmare a condițiilor climatice favorabile. În consecință, pentru anul 2016 este preconizată o cifră de afaceri de aproximativ 160 de milioane de lei.

 

 

Citiți și despre: