Departamentele de vânzări și marketing trebuie să colaboreze pentru a avea rezultate

15.03.2017

Departamentele de vânzări și marketing trebuie să colaboreze pentru a avea rezultate, aceasta a fost una dintre concluziile evenimentul Sales & Marketing Conference, care a avut loc pe 9 martie, la Hotel Radisson Blu din București.

În plus, cei prezenţi la eveniment consideră că în cazul în care planul de marketing și vânzări pentru 2017 este aproximativ la fel ca în anii precedenți, sunt șanse mari ca la finalul exercițiului financiar cifrele să nu arate îmbucurător.

Evenimentul Sales & Marketing Conference a reunit experți din domeniile sales și marketing care au abordat teme precum: business development și marketing, importanța alinierii unei viziuni strategice la nivel inter-departamental, principalele provocări întâmpinate de specialiștii în vânzări, unele practici și instrumente utilizate de companiile lider de piață.

Speakerii prezenți în prima sesiune a evenimentului au fost: AUREL NEȚIN, Director & General Country Manager, Lenovo România, CEZAR GÂRBEA, Marketing Manager South Europe, Brown Forman, CRISTINA AVRAM, Consumer Marketing Manager, Fabryo, FRÉDÉRIC LAMY, CEO Leroy Merlin România, MARIUS DAN, Managing Partner, Tudor. Personal Tailor și special guest MATTHIAS WENK, Marketing Director, Ryanair.

AUREL NEȚIN, Director & General Country Manager, Lenovo România, a vorbit despre schimbarea consumatorilor.

„Clientul s-a schimbat. Avem de-a face cu consumatori deștepți, experimentați, conectați la gadget-uri. Comunicarea cu ei este importantă, întrucât 64% dintre consumatori se așteaptă să aibă o comunicare bună cu brandul. Având de-a face cu niște consumatori informați, companiile trebuie să vină în întâmpinarea nevoilor clienților. În caz contrar, aproape 50% pot să decidă să schimbe brandul”, a spus acesta.

De asemenea, CEZAR GÂRBEA, Marketing Manager South Europe, Brown Forman, a vorbit despre consumatori și despre menținerea atenției lor la mesaje.

„Digitalul părea la început ieftin, eficient, te ajuta să targetezi foarte bine. Însă, cu timpul, rețelele sociale au început să ceară tot mai mulți bani pentru ad-uri și pentru atenția consumatorului. Cu toate acestea, putem targeta în continuare foarte ușor, putem ajunge la consumatorul pe care îl vrem, putem afla ce face, unde merge cu ajutorul modului cookie.” Totodată, Cezar a ținut să menționeze că este important să aduci consumatori noi pentru a crește brandul: „Consumatorii loiali consumă și alte brand-uri, deci nu sunt atât de implicați pe cât credem. Dacă nu crești reach-ul și nu abordezi și alți consumatori, riști să îl menții pe același «utilizator» care poate consumă mai puțin. Un brand crește pe baza consumatorilor noi”, a explicat el.

CRISTINA  AVRAM, Consumer Marketing Manager, Fabryo, a oferit informaţii despre strategia de marketing prin intermediul inovațiilor.

FRÉDÉRIC LAMY, CEO Leroy Merlin România, a susținut că departamentele de marketing și vânzări trebuie să aibă obiective comune.

„Dacă departamentele de vânzări și marketing nu colaborează între ele, este greu să obții performanța. În compania la care lucrez, organizez întâlniri între cele două departamente și încerc să le explic care este obiectivul lor comun, care sunt valorile companiei, care este conceptul. Dacă nu ar exista aceste discuții, fiecare departament își va face bine treaba, dar la final vor exista discrepanțe între ceea ce spun cei din marketing și ceea ce cred cei din vânzări”, a precizat acesta.

MARIUS DAN, Managing Partner, Tudor. Personal Tailor, a împărtășit câteva secrete despre cum poți construi o bună comunicare cu un potențial client.

Totodată, invitatul special al sesiunii, MATTHIAS WENK, Marketing Director, Ryanair, a vorbit despre abordarea de marketing din cadrul Ryanair.

„Simplitatea este cheia succesului. Punem accent pe customer experience, rapiditate, prețuri cât mai avantajoase pentru consumatorii noștri. Pentru noi, este important să ascultăm clienții, să nu fim prea insistenți cu ei, să procedăm așa cum își doresc și să rezolvăm lucrurile care nu sunt pe placul lor”, a declarat acesta.

În cea de-a doua sesiune a evenimentului, discuțiile au fost conduse de următorii speakeri: BOGDAN IFRIM, Country Head, ArcelorMittal FCE, CORINA GAFTOI, Sales & Marketing Director, Adesgo, RĂZVAN NANULESCU, Marketing Lead Central Eastern Europe (CCE) & Romania, Sanofi, IZABELA NICOLAE, Account Director MSPS, TUDOR GALOȘ, Consumer Marketing Director, Microsoft, PETRONIUS SECĂREANU, General Manager CEE, Canon și special guest PABLO FERREIROS BENNETT, PhD in Marketing Sales & Marketing expert. International Speaker and Advisor.

BOGDAN IFRIM, Country Head, ArcelorMittal FCE, a enumerat responsabilitățile fiecărui departament în compania pe care o reprezintă.

„Account managerii trebuie să cunoască cerințele clientului, să-l informeze și să administreze procesul de vânzare. Alături de el, există Customer Support Manager care oferă informații privind specificitățile tehnice ale produselor noastre și analizează împreună cu clientul care sunt condițiile favorabile pentru a crea noi produse pentru el”, a spus el.

De asemenea, Sales & Marketing Director, Adesgo, CORINA GAFTOI, a vorbit despre admiterea greșelilor.

„Dacă am făcut o greșeală și avem o problemă de calitate, este bine să admitem că am greșit și să facem ceva ca să reparăm eroarea. Astfel, ei vor rămâne fideli brandului, chiar dacă, din când în când, vor cumpăra și de la concurență”, a precizat ea.

RĂZVAN NANULESCU, Marketing Lead Central Eastern Europe (CCE) & Romania, Sanofi, a vorbit despre colaborarea internațională și cea interdepartamentală.

„În ambele cazuri, vorbim despre relații de tip transversal, dar, totodată, sunt și relații transfrontaliere, pentru că reușim că construim granițe între organizațiile naționale, între departamente, iar acestea sunt cele care pun serios la încercare demersurile comune în business”, a explicat acesta.

IZABELA NICOLAE, Account Director, MSPS și TUDOR GALOȘ, Consumer Marketing Director, Microsoft, au povestit despre conceptul de growth hacking.

„Growth hacking înseamnă inițiative mici, rapide, pe care le implementezi ca să testezi un concept. În cazul în care nu ai sute de mii de euro ca să implementezi într-o campanie, i-ai putea obține dacă demonstrezi un proof of concept. Astfel, investești niște sume mai mici ca să arăți scalabilitatea proiectului și ca să monitorizezi constant rezultatele prin ascultarea clientului”, au explicat reprezentanţii Microsoft.

Invitatul special, PABLO FERREIROS BENNETT, PhD in Marketing Sales & Marketing expert. International Speaker and Advisor, a oferit detalii despre provocările pe care le întâmpină departamentul de marketing.

„Urmărirea noilor generații este importantă. Credem că tinerii sunt «generația pierdută», pentru că nu au joburi, însă ei au acces la informație și la Google și vor fi clienții noștri peste 5 ani. Oamenii intelectuali și cu experiență în câmpul muncii sunt comparați cu noile generații care dețin multe cunoștințe despre tehnologie, dar nu au experiență. Provocarea pentru departamentul de marketing este de a manageria experiența celor două generații”, a precizat acesta.

 

 

 

Citiți și despre: