Din ce în ce mai puţini turişti moldoveni aleg România ca destinaţie de vacanţă

11.01.2016

Numărul de turişti moldoveni care s-au aflat în vacanță în destinațiile din Romania pentru petrecerea sărbătorilor de rit vechi s-a redus cu 25-30%, conform datelor publicate de Federația de Promovare a​ Turismului din Moldova (FPTM) și Federația Asociațiilor de Promovare Turistică din Romania ( FAPT

Acestea estimează că în jur de 11.000 – 12.000 turiști moldoveni în stațiunile montane din Romania în intervalul 1 decembrie – 10 ianuarie 2015.

Topul preferintelor turistilor moldoveni situează stațiunile românești Poiana Brașov, Predeal, Sinaia pe primele trei pozitii, imediat după acestea însă urmează destinații ca Bansko (Bulgaria), Viena (Austria), Cortina D’Ampezzo (Italia), și se constată revenirea cererii către Bucovel (Ucraina), datorită prețurilor scazute și ofertelor promovate în Republica Moldova.

Cauzele acestei scăderi consistente cu privire la vacanțele în Romania sunt legate de accentuarea crizei politice și economice din Moldova (care a redus cererea de vacanțe pentru moldoveni), de liberalizarea circulatiei turistice pentru cetățenii moldoveni (care pot călători în Uniunea Europeană fară viză, ceea ce i-a determinat să aleagă și alte destinatii europene, în afară de Romania), dar mai ales de absența promovarii României ca destinație în Moldova.

„De-a lungul ultimilor trei ani am tot solicitat autorităților publice care coordoneaza turismul din Romania sa se implice în promovarea destinațiilor românești pe teritoriul Republicii Moldova, așa cum de ani buni o fac alte state. Absența promovării destinațiilor românești pe piața din Republica Moldova, în contextul politic actual, a dus la scăderea drastică a numărului de turiști moldoveni (cca 30%) în zona montană romaneasca, fapt observat cu ochiul liber în acest sezon. Asta chiar dacă unele surse media românești din varii motive au prezentat o pseudoprezență a turiștilor moldoveni, ruși și ucraineni. Problemele legate de trecerea frontierei de-a lungul ultimilor ani își spun de asemenea cuvântul, pentru ca stationarea de cate șase ore în vamă a unui autocar cu turisti moldoveni  (minim 15 de autocare zilnic în perioada 02 – 06 ianuarie a fiecărui an!) face ca dorința turiștilor de a ajunge în vacanță la munte in Romania să scadă, sau mai rău să dispară. Continuăm parteneriatul cu Federația de Promovare din Romania ( FAPT) si vom cere autoritatilor române simplificarea procedurilor de control de frontieră pentru turiștii moldoveni. Mai mult, vom continua să solicităm autoritaților române să demareze, în sfârșit, o campanie de promovare pe Moldova, dar am înțeles că nu există buget în acest sens. Este regretabil că Romania nu se promovează în Moldova!”, a afirmat Alexandru Filipschi, Presedinte Federația de Promovare a Turismului din Moldova.

De asemenea, Corina Martin, Presedinte FAPT a spus că indiferent de efectele crizei cu care se confruntă bugetele de vacanță ale moldovenilor, România a scăzut consistent și îngrijorător în preferințele de vacanță ale turiștilor moldoveni, și aceasta este o consecință directă a absenței promovării destinațiilor românești pe piața din Moldova.

„În ultimii 6 ani, ANAT și mai ales Federația de Promovare Turistica din România au dus o campanie continuă de promovare a destinațiilor românești către agențiile de turism și turiștii moldoveni, împreună cu Federația de Promovare a Turismului din Moldova. De exemplu, Asociațiile de Promovare Litoral – Delta Dunării, Bucovina, Rașnov, Brașov și Prahova au derulat acțiuni și campanii de promovare către această piață – pe care o considerăm strategică pentru Romania. În urma unor asemenea acțiuni de promovare, numărul turiștilor moldoveni care au ales Litoralul Romanesc în vara 2015, a crescut consistent. Din păcate, Autoritatea Naționala de Turism nu a reusit șă deruleze nici o campanie de promovare pe Moldova de mai multi ani, iar prin simpla participare de 3-4 zile la Expoziția de Turism din Moldova, nu ai cum să obții alte rezultate în afară de acela de a bifa prezența la un Târg. Considerăm ca inacceptabilă lipsa unei strategii si a rezultatelor în promovarea Romaniei ca destinatie de vacanta pe piața vecină și prietenă, în comparatie cu eforturile de promovare pe care continua să le facă Bulgaria, Turcia și alte destinații concurente”, a mai explicat Corina Martin.

 

 

Citiți și despre: