Două treimi dintre consumatori s-au îndreptat spre digital

23.07.2014

Consumatorii se îndreaptă, încet, încet, spre digital atunci când vor să filtreze informații și să ia decizii importante privind cumpărăturile, arată raportul EY, Consumers on board: how to copilot the multichannel journey. Datele au la bază rezultatele unui sondaj global, la care au participat 30.000 de consumatori din 34 de ţări.

Cumpărăturile online au devenit mult mai dese. Cu toate acestea, există sectoare ce nu au evoluat privind vânzările. Este vorba despre categoriile: maşini, contracte de telefoane fixe şi mobile, şi credite de consum. Consumatorii mai tineri, cu vârste între 15 şi 29 de ani, dictează direcţia de dezvoltare a produselor şi serviciilor. Aceștia sunt mai deschiși privind implicarea în activităţi de colaborare în procesul de creaţie, companiile folosind opiniile consumatorilor în punctele cheie ale procesului de inovaţie.

Raportul EY anterior, realizat în urmă cu doi ani, a conturat imaginea unor consumatori care îşi doreau ca produsele şi serviciile să fie proiectate, vândute, livrate, întreţinute şi achiziţionate într-un mod convenabil lor. Astăzi, consumatorii sunt mult mai informaţi şi au mult mai multă încredere în ei înşişi, căutând şi analizând mai mult decât oricând înainte de a face o achiziţie. O schimbare de asemenea dimensiune cere atenţie. În epoca consumatorului inteligent, este vital să se conştientizeze faptul că aceşti consumatori vor să fie implicaţi şi pot coopera chiar din faza de proiectare şi dezvoltare de noi produse – spune Elena Badea, Director de Marketing şi Comunicare, EY România.

„Indiferent de sector sau regiune, astăzi, construirea unei experienţe remarcabile pentru consumatori este la fel de importantă ca fabricarea de produse excelente. Iar ca să reuşească, companiile trebuie să construiască încrederea prin satisfacerea sau, preferabil, depăşirea aşteptărilor consumatorilor”, a completat Elena Badea.

Citiți și despre: