Două trofee Gold Effie pentru campania AQUA Scanner

21.06.2017

Campania AQUA Scanner, dezvoltată de Cohn&Jansen JWT pentru AQUA Carpatica, a fost recompensată la Effie Awards 2017 cu două trofee Gold, la categoriile Non-Alcoholic Beverages și Brand Experience. Campania AQUA Scanner s-a aflat și printre finalistele pentru Grand Effie.

AQUA Carpatica, apa cu cel mai mic conținut de nitrați din ţara noastră, luptă pentru educarea și informarea consumatorilor despre beneficiile și importanța apei minerale naturale. Aşadar, Testul Purității, o mică bucată de hârtie, le-a dat românilor puterea de a testa apa pe care o beau: au fost verificate peste 1600 de ape de la robinet, 127 de râuri și 687 de fântâni.

„Dar, chiar și astăzi, există ape îmbuteliate care conțin peste limita maximă de nitrați recomandată pentru bebeluși și sugari. Deși legea în Uniunea Europeană permite o limită maximă de nitrați de 50mg/L, medicii din întreaga lume găsesc această cifră mult prea permisivă. Ei consideră valoarea mult prea ridicată, fiind un risc în special pentru sugari și copii mici. Recomandarea lor este de maximum 10 mg nitrați la 1 litru de apă”, conform reprezentanţilor AQUA Carpatica.

În plus, cum legislaţia nu obligă brandurile să treacă concentrația de nitrați pe etichetă, părinții nu au de unde să știe ce cumpără și nici nu își pun problema că o apă îmbuteliată ar putea să fie altfel decât potrivită.

În anul 2012, AQUA Carpatica și-a propus să schimbe legea apei, pentru a impune introducerea conținutului de nitrați pe etichetele tuturor apelor din România. În ciuda susținerii publicului, autoritățile nu au dat curs inițiativei.

În plus, campania AQUA Scanner, propusă de Cohn&Jansen JWT, continuă lupta pentru puritate și pune din nou în mâna consumatorilor puterea de a afla adevărul despre apele din ţară. Consumatorilor români li s-a oferit un instrument simplu de verificare a purității apei: AQUA Scanner – o aplicație care îți spune informații detaliate despre orice apă de pe raft, indiferent de cele trecute pe etichetă. Scanând eticheta, consumatorii primesc toată informația necesară pentru a lua o decizie informată: concentrația de nitrați, dar și alți factori – PH-ul apei, concentrația de sodiu sau a altor minerale. Analiza tuturor apelor de pe piața de la acel moment a fost efectuată de către un laborator certificat. În plus, aplicația face compararea apelor foarte ușoară.

Aplicaţia AQUA Scanner a avut peste 150.000 de download-uri, cu peste 4.500 de sesiuni pe zi în timpul campaniei. Campania a reușit să genereze vizibilitate problemei nitraților din apele îmbuteliate, generând un reach organic de 1.3 milioane de vizualizări.

 

 

Citiți și despre: