Durata de remediere a defecţiunilor la internet mobil s-a redus cu peste 30%

17.08.2016

Durata de remediere a deranjamentelor la internet mobil s-a redus cu peste 30%, în 2015, arată un raport publicat de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații. Astfel, în anul 2015 furnizorii de internet mobil din România au remediat deranjamentele semnalate de utilizatori într-un interval mediu de 14 ore, cu 7 ore mai puțin față de valoarea medie raportată în anul 2014 (21 de ore). În schimb, durata de remediere a deranjamentelor la internet fix a crescut de la o medie de 25 de ore în anul 2014, la o medie de 39 de ore în 2015.

Termenul de remediere a deranjamentelor reprezintă intervalul de timp cuprins între momentul recepţionării de către un furnizor a unei reclamaţii privind un deranjament validat şi momentul remedierii acestuia. Furnizorii au obligația să includă în contracte aceste termene, ele variind între 3 și 240 de ore, cele mai uzuale fiind de 24 de ore, 48 de ore și 72 de ore.

“În prezent, piața furnizării serviciilor de acces la internet din România este puternic concurențială pe componenta de preț. Prin publicarea unor date și informații privind calitatea acestor servicii, ANCOM urmărește stimularea unei competiții reale și la nivelul calității serviciilor, inclusiv prin apariția unor oferte orientate cu precădere spre această componentă importantă a serviciilor de acces la internet”, a declarat Eduard LOVIN, Director Executiv de Reglementare ANCOM.

Cele mai recente statistici publicate de ANCOM arată că în România erau utilizate la finalul anului 2015 un număr de 4,3 milioane de conexiuni la internet fix și 18,7 milioane de conexiuni la internet mobil. Infografice aici.

 

 

Citiți și despre: