Eficiența marketingului în cadrul rețelelor de socializare

01.09.2017

Nimeni nu se mai îndoieşte de puterea rețelelor de socializare pentru mixul de marketing și de comunicare, mai ales că în ultimii şapte ani transformările din acest sector au fost constante și extrem de dinamice. Aşadar, în business-urile de toate dimensiunile s-a înregistrat o creștere a popularității marketingului prin platformele de social media, în timp ce numărul platformelor utilizate de companii a crescut de la an la an.

„Pentru a înțelege mai bine modul în care marketingul în social media evoluează, este esențial să știm care este modul în care acesta este utilizat în mod diferit de industrii și sectoare de activitate pentru a depăși provocări din ce în ce mai complexe”, se arată în studiul Like & Share 2017, realizat de compania Valoria.

Conform raportului, eficiența marketingului în cadrul rețelelor de socializare este recunoscută de 80% dintre companii. În plus, 63% dintre acestea spun că social media reprezintă un canal eficient de creare a oportunităților de vânzare, dar doar 3 din 10 folosesc social media pentru vânzări.

Iată, așadar, care sunt diferențele la nivel de industrii identificate de studiu:

Activități pe rețelele de socializare

Marketingul ocupă primul loc în topul activităților din social media pentru companiile din următoarele industrii: producție industrială (27%), servicii financiar-bancare (24%) și industrie alimentară (21%).

Analiza competitivă este importantă pentru următoarele industrii: telecomunicații/IT (15%), turism (12%), energie și utilități (10%).

Relațiile cu clienții prin intermediul rețelelor de socializare sunt prioritare pentru industria alimentară (17%), construcții/imobiliare (15%), comerț (13%) servicii financiar-bancare (13%). Partea de vânzări este cel mai bine reprezentată în comerț (19%), servicii financiar-bancare (11%) și servicii de publicitate/media (11%).

Tipuri de conținut oferit followerilor

Conținutul pe care îl postează cel mai adesea companiile din turism followerilor este cel despre campanii și promoții (27%).

Companiile din telecomunicații oferă informații despre companie (istoric, evenimente, inițiative), dar și despre locurile de muncă disponibile (27%).

Firmele din industria financiar-bancară oferă mai ales informații despre produsele și serviciile lor (23%), ca și cele din industria farmaceutică (29%), din construcții (29%) și din sectorul producției industriale (33%).

Bugetul alocat pentru social media marketing

Cele mai multe companiile din sectorul comerțului (31%) au bugete de 1.000-3.000 de euro/an pentru social media marketing, cum au și companiile din industria alimentară (30%). Bugetele între 5.000-10.000 de euro/an apar la cele mai multe companii din turism (25%) și producție industrială (24%). Cele mai mari bugete de social media marketing, de peste 10.000 de euro/an, le au companiile din media și publicitate (33%), din telecomunicații și IT (30%) și din serviciile financiar-bancare (29%).

Beneficiile aduse de social media marketing

Industriile analizate au un mix diferit de beneficii pe care le obţin din social media marketing. Aşadar, creșterea expunerii pe piață este cel mai bine reprezentată în turism (22%), construcții/imobiliare (21%) și servicii de publicitate/media (20%). În energie/utilități pe locul unu sunt, la egalitate, creșterea notorietății companiei (15%) și îmbunătățirea comunicării cu angajații (15%). Creșterea vânzărilor, ca beneficiu al marketingului pe rețelele de socializare, este cel mai bine reprezentată în sectorul producției industriale (12%), iar fidelizarea clienților în industria alimentară (18%).

În plus, studiul mai arată că activități simple, precum răspunsul la comentarii și la mesajele private, conduc la crearea de relații cu clienții, esențiale pentru companii.

„Atașamentul față de valorile brandului și loializarea consumatorilor sunt realizate prin customizarea, rapiditatea răspunsurilor și un managementul excelent al relației cu aceștia. Diferențele de focus, abordare, context, resurse, expertiză dintre industriile analizate rămân pregnante, dar numai acelea care vor inova și își vor actualiza continuu modul de a comunica pe rețelele de socializare, vor beneficia de potențialul uriaș de afaceri pe care acestea îl aduc”, se mai arată în studiul Valoria.

 

 

 

 

Citiți și despre: