Elis Pavaje se dezvoltă strategic în 2017

01.10.2017

Compania a inaugurat în acest an a treia unitate de producție. Anul 2017 a fost un an de consolidare a poziției de lider pentru producătorul de pavele Elis Pavaje, ca parte a strategiei de dezvoltare implementată de companie. Societatea a  dezvoltat, în decursul acestui an, șase noi sortimente de pavaje iar, în condițiile în care, în ultimii ani, cererea a depășit capacitatea de producție a companiei, la sfârșitul lunii septembrie, Elis Pavaje a inaugurat cea de-a treia fabrică, cu o capacitate de producție de 5.000 de mp/zi.

„În 2016, am aniversat cei 25 de ani de la înființare prin rezultate peste așteptări, care ne-au consolidat poziția de lider pe piața de produse din beton vibropresat din România”, ne-a declarat Emil Goța, directorul general Elis Pavaje.

În ceea ce privește anul în curs, începutul a fost unul anevoios ca urmare a condițiilor meteorologice nefavorabile, cu o iarna lunga și precipitații abundente, în care nu s-au putut continua investițiile demarate toamna trecută și nici demara noi construcții, precum și din cauza stagnării investițiilor în lucrări de infrastructură, cauzată și de instabilitatea politică din primele luni ale anului.

Cu toate acestea, sectorul rezidențial a înregistrat o creștere evidentă în ponderea vânzărilor. Drept urmare, compania a decis extinderea capacității de producție prin construirea unei noi unități de producție, cea de-a treia.

Îmbogățirea portofoliului de produse

Deși anul 2017 a debutat lent pentru domeniul construcțiilor, Elis Pavaje și-a dezvoltat portofoliul de produse, lansând deja șase sortimente noi de pavaje în acest an.

„Ne-am axat, în principal, pe produse premium, de mari dimensiuni, în culori și texturi inspirate de natură, aliniindu-ne astfel tendințelor la nivel mondial: Arena D7, Arena P8, Cortina D7, Decora și Urbana D7, precum și un produs din gama standard, cu caracteristici asemănătoare: Dreptunghi D7”, menționează Emil Goța.

Elis Pavaje a lansat în acest an șase sortimente noi de pavaje și șapte kituri de produse pentru grădină și terasă

Totodată, Elis Pavaje a lansat pe piață kituri de produse pentru grădină și terasă, care vin în completarea produselor tradiționale ale companiei și sunt fabricate din pavele, lemn și fier. Aceste kituri cuprind bănci, focare și jardiniere, produsele fiind gândite și create în special pentru amenajări din zona rezidențială, pentru zona HORECA, precum și pentru spații publice, ca de exemplu piețe sau parcuri.

Kiturile Elis Pavaje conțin toate elementele necesare pentru a facilita montajul chiar de către beneficiar, pentru realizarea acestor kituri fiind alese pavele cu aspect antichizat, din gama premium.

„Prognozăm un interes crescut pentru aceste produse, care se integrează natural într-o amenajare cu pavele Elis Pavaje, deoarece au culori și suprafețe complementare, o linie estetică elegantă și un aer original”, completează directorul general al companiei.

De asemenea, Elis Pavaje are în derulare mai multe proiecte de anvergură pentru care livrează produse din beton vibropresat – amenajarea parcării unei fabrici de cabluri auto la Bălți (6.500 mp de pavele), stadionul național din Craiova (aproximativ 70.000 mp de pavele), Piața Dobrun din Sibiu, un proiect privat care înseamnă alți circa 7.500 de metri pătrați, extinderea CTP Park din Bolintin Deal (17.000 de metri pătrați).

Două inaugurări importante

În cursul acestui an, Elis Pavaje a inaugurat cel mai mare showroom de pavele și produse din beton vibropresat din țară, la fabrica din Stoenești, județul Prahova. Investiția de aproximativ 200.000 euro a durat aproximativ 4 luni și a constat în amenajarea a peste 3.000 mp cu modele premium de pavaj și mic mobilier de gradină realizat din pavaj.

Compania a inaugurat cel mai mare showroom de pavele și produse din beton vibropresat din țară și o nouă unitate de producție, cea de-a treia, la Secuienii Noi, Moldova

„Am crescut în 25 de ani de la o producție de 6 mp/zi la aproape 10.000 mp/zi, iar în ultimii ani cererea depășea în mod constant capacitățile noastre de producție. Am crescut vânzările an de an, prin optimizarea proceselor de producție și prin investiții în liniile de producție existente, însă există o limită pe care nu o mai poți depăși fără să asiguri capacitate suplimentară. Astfel încât s-a impus deschiderea unei noi unități de producție, ca un pas necesar în dezvoltarea companiei”, susține directorul general Elis Pavaje.

Astfel, la sfârșitul lunii septembrie, Elis Pavaje a demarat producția la Secuienii Noi, județul Neamț, în cea mai modernă fabrică de pavele și alte produse din beton vibropresat din grup, la finalul unei investiții de peste 10 milioane euro și 9 luni de muncă asiduă. Scopul investiției este de a răspunde solicitărilor în creștere de prefabricate din beton (pavele, borduri, rigole, bolțari, elemente de canalizare) și de a optimiza costurile logistice pe zona Moldovei.

Noua fabrică este construită din dorința conducerii companiei de a putea onora, la preț competitiv, cererile de ofertă primite din zona Moldovei

Datorită utilajului de producție de ultimă generație, linia automatizată integral are o capacitate de producție totală de 5.000 mp/zi și dispune de un sistem de monitorizare și control permanent al calității prefabricatelor. În plus, prin hala de producție, clădirea de birouri și spațiile logistice ce se întind pe o suprafață totală de 50.000 mp, unitatea asigură 40 de locuri de muncă, ocupate aproape integral.

Drept urmare, în 2017, echipa Elis Pavaje s-a dezvoltat de asemenea, fiind formată din peste 400 de angajați, dintre care 75% sunt la sediul central și la unitățile de producție din Petrești, județul Alba, acolo unde a luat naștere și s-a dezvoltat compania.

„Una dintre politicile de bază ale companiei este de a oferi, în mod susținut, sprijin pentru integrare și dezvoltare încă din prima zi de la angajare. Am încredere în directorii de departamente, care au libertatea de a-și selecta și angaja oamenii pe care îi consideră cei mai valoroși și care vor performa cel mai bine în cadrul echipei. Ne bucurăm că peste 15% dintre angajați au mai mult de 10 ani vechime, iar experiența lor reprezintă pentru noi un atu”, mai spune directorul companiei.

Investiții de peste 10 milioane de euro în 2017

Începând de anul trecut, Elis Pavaje a inclus în gama de produse betonul asfaltic, iar prin departamentul de execuție compania poate prelua lucrări integrale de infrastructură, de la terasamente și canalizare, până la asfaltare, anul acesta adăugând încă șase modele noi de pavaj și șapte kituri pentru grădină și terasă.

Pe scurt, strategia de dezvoltare a afacerii Elis Pavaje se bazează pe extinderea pe noi segmente de piață, diversificarea gamei de produse și oferirea de servicii complete pre și post-vânzare: proiectare, transport cu macara, montaj, întreținere și reparații.

Investițiile fiind parte din strategia companiei, pe lângă cele 10 milioane de euro investite în noua unitate de producție și cei 200.000 de euro în cel mai mare showroom din țară, Elis Pavaje investește constant în producție, logistică și marketing.

Pe lângă investițiile în noile unități inaugurate, Elis Pavaje a mai investit peste 100.000 de euro pentru lansarea celor șase noi produse

Totodată, dezvoltarea și lansarea de produse noi implică un anumit buget pentru achiziționarea matrițelor de fabricație. Astfel, în 2017, compania a mai investit peste 100.000 de euro pentru cele șase produse recent lansate.

Referitor la planurile de viitor, conducerea companiei va continua acțiunile în vederea creșterii vânzărilor pe segmentul rezidențial de produse premium, care aduc cea mai mare plus valoare. Nu în ultimul rând, datorită creșterii volumului de producție și a vânzărilor, se impune mărirea flotei de camioane de mare tonaj, echipate cu macara, pentru distribuția produselor către clienți și distribuitori.

Primul semestru din 2017 a fost, de asemenea, unul pozitiv pentru Elis Pavaje. În ciuda începutului anevoios, rezultatele financiare înregistrate în această perioadă sunt comparabile cu cele din 2016, la finalul căruia compania a atins o cifră de afaceri de aproape 161 de milioane de lei.

„Obiectivul nostru asumat este o creștere de 14% față de 2016. Suntem încrezători că în semestrul al doilea al anului, odată cu demararea producției fabricii de la Secuienii Noi, vom reuși să ne atingem obiectivul”, încheie Emil Goța, directorul general Elis Pavaje.

 

 

 

Citiți și despre: