ELJ Automotive - furnizor de mase plastice cu experiență

ELJ Automotive – furnizor de mase plastice cu experiență

01.05.2015

Sectorul non-auto va atinge 30% din cifra de afaceri, până în 2018. Specializată în producția de componente auto și non-auto,realizate prin suflare, injecție, asamblare și termopresare, ELJ Automotive este ocompanie, cu o echipă tânără de peste 400 de angajați, care oferă nu doar soluții calitative, ci și o experiență în domeniul auto de peste 30 de ani. ELJ Automotive oferă și facilități de măsurare 3D, testarea materiei prime prin indicele de curgere, viteza de ardere sau conținutul de cenușă și cântărirea de acuratețe. Toate acestea în cadrul laboratorului ce se află în curs de validare de către Automobile Dacia S.A..

Printre clienții societății se numără companii de renume, precum Dacia Renault, SIEMENS, Faurecia, Valeo sau Moulinex, iar unul dintre cele mai importante momente din istoria ELJ Automotive a fost marcat în anul 2006, când a intrat în grupul New Century Holdings, grup complex, format din companii IT, de brokeraj, bancare, industria alimentară și cu profil petrolier.

Odată cu intrarea în grup, cifra de afaceri a societății a crescut constant și susținut, iar oficialii ELJ Automotive mizează ca finalul anului curent să aducă o cifră de afaceri de 25.000.000 de euro. Mai mult decât atât, planurile pentru anul 2015 implică reducerea dependenței față de un client cu sub 30%, dar și asimilarea de tehnologii noi și identificarea, urmată de realizarea de produse de nișă din domenii externe sectorului auto.

Soluții 

Masele plastice ocupă un loc din ce în ce mai important în multe dintre domeniile vieții cotidiene și chiar dacă toate componentele produse de companie se adresează în principal industriei automotive, acestea sunt solicitate și în sectoare precum bunurile de larg consum, ambalaje, jucării sau construcții.

ELJ Automotive oferă în prezent servicii de injecție, bi-injecție, suflare și asamblare mase plastice, dezvoltând tot procesul de la o idee la un produs finit, potrivit partenerilor de afaceri, trecând astfel prin proiectare și realizare matrițe, piese prototip și producția de serie. “Continuăm investițiile în echipamente de ultimă generație, asimilăm cunoștințe noi în domeniul maselor plastice, folosim întotdeauna materialele cu performanțe ridicate și eficientizăm în mod continuu procesul de producție pentru a ne păstra poziția câștigată pe piață”, ne-a declarat Marius Ion, administratorul ELJ Automotive S.A..

Criza economică

Efectele crizei economice s-au făcut resimțite în toate domeniile de activitate, atât pentru companiile din România, cât și în activitatea celor din afara granițelor. În prezent, efectele încă sunt unele vizibile, tocmai de aceea societățile încep să se orienteze către nișe speciale pe care le pot exploata pentru a asigura un flux constant de clienți interesați. În acest sens, ELJ Automotive a resimțit, în 2014, criza pieței auto, dar a reușit cu eforturi susținute păstrarea cotei de afaceri la nivelul celei din anul 2013. “Datorită capacităților performante de producție am stabilit ca strategie identificarea și producerea reperelor de nișă din domeniul non-auto, ce nu se produc în România și ar putea înlocui cu succes importurile din alte țări”, explică Marius Ion.

Cu un procent de 8% generat de segmentul non-auto, strategia societății este ca până în anul 2018 domeniul non-auto să atingă o cotă de 30% din cifra de afaceri. Asta în condițiile în care în prezent principalele produse din acest sector sunt în segmentele materiale de construcții, ambalaje, grădină și jucării.

Pentru a reuși implementarea tuturor acestor schimbări în timpul preconizat, compania a participat la proiectul de coaching şi instruire Lean România, care a adus schimbări în managementul şi fluxul de producţie. Astfel, modelul de management Lean a ajutat la îmbunătățirea constantă a calității produselor și a competitivității societății.

Investiții în viitor

Nu doar strategia de management a ajutat la dezvoltarea activităților companiei, ci și investițiile în parcul de utilaje.

Cum cerințele clienților sunt din ce în ce mai ridicate, investițiile în parcul de utilaje s-au ridicat la

7.4 milioane de euro, sumă de bani care a fost utilizată pentru achiziționarea de utilaje noi. Astfel, în prezent, ELJ Automotive utilizează nu mai puțin de 58 mașini, din care 55 sunt mașini injecție cu forțe de închidere între 50 și 1700 TF și trei mașini de prelucrare prin suflare. În plus, în secția de montaj acționează patru linii de asamblare grup motor ventilator.

Materialele prime utilizate sunt achiziționate, în proporție de 95%, din import, de la producători de renume mondial

La investițiile în parcul auto, se adaugă furnizori ce pot oferi soluții de calitate. “Specificul producției în domeniul auto impune folosirea materiilor prime de cea mai înaltă calitate, iar acestea sunt achiziționate, în proporție de 95%, din import, de la producători de renume, cum ar fi Sabic , BASF, LyondelBassell, Borealis sau Exxon Mobile”, declară Marius Ion, administratorul ELJ Automotive.

 

 

 

 

Citiți și despre:

  • Continental, liderul furnizorilor industriei de automobileContinental, liderul furnizorilor industriei de automobile Compania se dezvoltă în România atât pe partea de producție, cât și pe cea de cercetare şi dezvoltare. Atunci când povestim despre istoria companiei Continental și care sunt cele mai importante momente din […]
  • 70% din vânzările Romcarbon sunt datorate ambalajelor70% din vânzările Romcarbon sunt datorate ambalajelor Exportul reprezintă 15% din vânzări, iar compania mizează pe creșterea procentului în viitor. Primii pași ai companiei Romcarbon au fost realizați în anul 1952, când cei dintâi muncitori intrau pe poarta […]
  • Compania din Arad ce “pune mașinile în mișcare”Compania din Arad ce “pune mașinile în mișcare” Unul din trei autovehicule are componente realizate de  grupul Huf. Mulți sunt șoferii care, dacă își vor privi cu atenție cheile de la mașină sau sistemele de acces, de imobilizare sau închidere din vehicul, […]
  • ACAROM – o radiografie a sectorului auto românescACAROM – o radiografie a sectorului auto românesc Care sunt cele mai mari provocări ale pieței autovehiculelor din România? Asociația Constructorilor de Automobile din România este cea mai importantă asociație de profil din țara noastră. Obiectivul asumat […]
  • TE-ROX PROD, textile tehnice de milioane de euroTE-ROX PROD, textile tehnice de milioane de euro Compania produce accesorii destinate scaunelor auto de copii pentru cei mai mari producători din domeniu. TE-ROX PROD este una dintre companiile tinere care s-au dezvoltat într-un timp record, reușind să […]