Epson estimează o creștere de 20% a vânzărilor de imprimante, în 2016

17.03.2016

Epson a înregistrat în 2016 o creștere de peste 80% a numărului de imprimante şi multifuncţionale inkjet vândute pe piața din România, față de anul precedent. Avansul a venit pe fondul extinderii gamei de echipamente Epson destinate utilizatorilor casnici, dar şi a celei pentru sectorul business, reluării investițiilor companiilor din sectorul privat, dar și al nevoilor clienților rezidențiali, care s-au orientat către imprimante cu jet de cerneală cu prețuri de achiziție mai mari, dar care au costuri de exploatare mult mai mici.

Această tendință se va menține și pe parcursul acestui an, însă ritmul de creștere se va tempera.

„Estimăm că 2016 va fi, de asemenea, un an de creștere, însă într-un ritm mai lent în comparație cu cel de anul trecut. Ne propunem un avans de aproximativ 20% a numărului de echipamentele vândute pe toate segmentele pe care activăm, concomitent cu creșterea cotei de piață. Cât privește întreaga piață de imprimante, aceasta beneficiază de un context favorabil, cu destul de mult loc pentru creștere, în măsura în care companiile și instituțiile publice se află în momentul în care înlocuiesc imprimantele achiziționate acum câțiva ani”, a afirmat Simona Decuseară, Sales & Marketing Manager Epson România și Bulgaria.

Reducerea costurilor rămâne principalul argument luat în calcul de clienți și care s-a aflat și anul trecut la baza deciziei de cumpărare a unei imprimante. Astfel, preferințele consumatorilor s-au îndreptat în 2015 tot mai mult către imprimantele cu cerneală și, în special, către cele dotate cu sistemul de recipiente reîncărcabile cu cerneală.

„Valoarea pieței locale de imprimante inkjet a urcat în 2015 cu aproape 20%, la aproximativ 10 milioane de euro. Piața de imprimante este împărțită în prezent între echipamentele cu jet cerneală și cele cu laser și ocupă ponderi relativ egale în numărul de unități vândute. În ceea ce privește zona imprimantelor inkjet, pe care avem o prezență importantă, am urcat anul trecut la o cotă de piață de 23% din punct de vedere valoric”, a mai spus Simona Decuseară.

În ceea ce priveşte prețul imprimantelor inkjet Epson, acesta se situează între 499 de lei și 1.999 lei (TVA inclusă), cel mai vândut model având un preț estimativ de 850 de lei. Achiziția acestor imprimante presupune însă costuri zero cu cerneala timp de doi ani.

Caracteristicile produselor și ușurința în folosire au fost alte argumente de care consumatorii au ținut cont în procesul de achiziție. Pe segmentul de business, controlul costurilor, creșterea productivității și reducerea timpului pe care un angajat îl alocă procesului de printing au contat foarte mult.

„Potrivit statisticilor noastre, aproape 80% dintre utilizatorii acestei tehnologii sunt cei care folosesc sistemele de imprimare acasă, în timp ce diferența este acoperită de către mediul de business. Cu toate acestea, utilizarea imprimantelor cu cerneală este în continuă creștere şi în mediul business, în măsura în care companiile încep să fie tot mai atente la costurile totale de exploatare, iar imprimarea inkjet servește pe deplin acestei nevoi”, a precizat Simona Decuseară.

 

 

Citiți și despre: