Europlast România, o companie de top în managementul deșeurilor

01.09.2016

Compania dorește să își extindă activitatea și pe piața din Republica Moldova. Europlast a intrat pe piața din România în anul 2003, ca reprezentant al producătorului austriac Europlast Kunststoffbehalterindustrie GmbH. Compania a apărut ca urmare a nevoii pieței românești, sistemul de management al deșeurilor lipsind cu desăvârșire. Treptat însă, nevoile au fost tot mai mari, iar concurența a devenit tot mai acerbă.

„Principalul avantaj care a poziționat compania noastră printre cele mai mari societăți de profil din România izvorăște din calitatea produselor noastre. De asemenea, prin atitudine și profesionalism față de clienții noștri, întreprinderea a ajuns azi una dintre cele mai mari și mai respectate companii pe piața de profil, lucru cu care ne mândrim”, declară Marius Ghețe, director executiv Europlast România.

Produse la standarde europene

Compania își desfășoară activitatea în două mari sectoare – managementul deșeurilor și sectorul agricol, portofoliul Europlast cuprinzând o gamă variată de produse.

„Deservim nevoile clienților noștri cu o gamă largă de produse, începând de la recipienţi (pubele, containere de gunoi) din material plastic (HDPE) și metal, de diferite dimensiuni, utilizabile în colectarea selectivă a deșeurilor, în care accentul cade exclusiv pe calitatea produselor, și continuând cu o gamă largă de boxpaleți din plastic pentru logistica fructelor și legumelor, în care, de asemenea, accentul cade exclusiv pe calitatea produselor”, menționează Marius Ghețe.

Europlast România activează pe două sectoare – managementul deșeurilor și sectorul agricol – oferind o gamă largă de produse de calitate

Toate produsele Europlast sunt obținute prin tehnologii moderne de ultimă oră, cu utilajele cele mai performante, și sunt în conformitate cu standardul european EN 840 și certificate RAL – institut autorizat, independent față de orice producător, care atestă și certifică calitatea superioară a produselor fabricate.

În ceea ce privește managementul deșeurilor, compania își propune să se mențină un vârf de lance în procesul de reciclare a deșeurilor. În agricultură, Europlast România este un furnizor de nădejde pentru fermieri, punându-le la dispoziție o gamă diversă de boxpaleți din plastic, pentru logistica fructelor/legumelor.

Compania activează la nivel național și nu numai, produsele ajungând în toată țara în special datorită echipei de vânzări, dar și prin intermediul magazinului on-line.

„Prin intermediul magazinului on-line facem livrare door to door într-un timp foarte scurt. Satisfacem nevoile imediate ale clienților noști. Noi toți clienții ni-i tratăm în mod identic. Pentru noi nu există client mic sau client mare. Pentru noi există cuvântul „client”, care ne obligă la o responsabilitate și seriozitate la standarde înalte”, adaugă directorul executiv.

Extinderea activității în Rep. Moldova

Etapa primordială a procesului de reciclare a deșeurilor este constituită de colectarea selectivă, etapă ce necesită infrastructura specifică, recipienți special destinați, pe categorii, culori, volume și structuri destinate tipurilor de deșeuri colectate.

Astfel, compania asigură baza materială necesară desfășurării procesului de reciclare/colectare, Europlast România implicându-se în diferite proiecte la nivel național, prin furnizarea de infrastructură specifică.

Pentru a-și prezenta produsele posibililor cumpărători, compania este prezentă cu stand propriu la toate expozițiile și târgurile de profil precum Romenvirotech, INDAGRA Food, fiind prezentă și pe platforma SEAP (sistem electronic de achiziții publice), pentru o mai mare vizibilitate în rândul instituțiilor publice.

Europlast România și-a propus, prin activitatea sa, în calitate de distribuitor de infrastructură pentru firmele de salubritate, autoritățile publice și alți clienți privați, să promoveze ideea „Romania forever clean”.

În plus, Europlast a fost prezentă și la târguri și expoziții din Republica Moldova, unde nevoile sunt foarte mari și cererile de produse, în cantități industriale. Din păcate, însă, acolo sunt probleme cu finanțarea, deoarece nu sunt alocate fonduri pentru fermieri în vederea achiziționării boxpaleților din plastic, iar fără ajutor guvernamental le este aproape imposibil să își desfășoare activitatea.

„Potențialul agricol în Republica Moldova este foarte mare. Pentru noi, acolo ar fi o piață imensă care ne-ar asigura activitate câțiva ani buni, prin vânzarea de boxpaleți din plastic către marii fermieri/marile asociații din Rep. Moldova. Dar, vă spun o chestie pe care am simțit-o, și indirect mi-au spus-o și fermierii, cu o dezamăgire în voce, în discuțiile purtate în perioadele petrecute la diferitele târguri și expoziții de profil de acolo. Anume: din cantitățile de fructe generate anual, Rep. Moldova ar putea asigura necesarul multor țări europene, iar acest lucru supără multă lume”, susține directorul executiv Europlast România.

Dezvoltarea portofoliului de produse

Strategia de dezvoltare implementată de Europlast România constă în diversificare. De aceea compania lucrează deja la extinderea portofoliului de produse, prin introducere unui produs nou pe piața din România, dedicat operatorilor de salubritate. Acesta este un colector ușor pe bază de aspirator pentru deșeuri, acționat de un motor electric de 48 v cu o viteză variabilă, cu baterii litiu-ion, care permite curățarea internă și exterioară fără emisii.

Deși în anul 2015 compania a înregistrat o cifră de afaceri de 13,2 milioane de euro, pentru anul în curs condițiile economice din piață nu sunt tocmai favorabile companiei, dar grupul de la Europlast muncește zi de zi pentru a evolua din toate punctele de vedere.

Deși compania muncește permanent pentru a evolua pe toate planurile, anul 2016 nu este unul favorabil din punct de vedere economic

„Pentru a ne menține acolo sus, trebuie să ne axăm pe diversificare de produse. În acest sens, societatea noastră a luat în portofoliu o gamă de produse, pentru salubrizare stradală”, încheie Marius Ghețe, directorul executiv al Europlast România.

 

 

Citiți și despre:

  • Evenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrieEvenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrie Marţi 7 noiembrie, începând cu ora 8.30, are loc evenimentul România Durabilă - AgriBusiness "Contribuţia agriculturii la viitorul model economic românesc", în cadrul Academiei de Studii Economice - Aula […]
  • Deșeurile, o problemă reală pentru RomâniaDeșeurile, o problemă reală pentru România Conferința ”CIRCULAR”, care se desfășoară la Teatrul Național București a adus în discuție problema deșeurilor la nivelul României. Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Grațiela Gavrilescu, a declarat în […]
  • REMATINVEST, reciclare cu grijă pentru mediuREMATINVEST, reciclare cu grijă pentru mediu Grupul este unul dintre cei mai mari procesatori de materiale reciclabile din România. REMATINVEST S.R.L. oferă în țara noastră soluții simple de procesare pentru materialele reciclabile de peste 11 ani. […]
  • Economia circulară, în discuție la București Teatrul Național București va găzdui astăzi conferința ”CIRCULAR”, eveniment care pune în discuție economia circulară la nivelul Europei. Conferința face parte dintr-o serie a evenimentelor Green Report, […]
  • Carrefour a colectat peste 12 tone de baterii uzateCarrefour a colectat peste 12 tone de baterii uzate Carrefour România a colectat, în perioada aprilie – decembrie 2015, peste 12 tone de baterii uzate și acumulatori vechi în cadrul programului “Reciclează și te recompensăm!”- disponibil în hipermarketurile […]