Everel Group aniversează 30 de ani de activitate

01.08.2017

Strategia de HR este parte integrantă a strategiei de dezvoltare a afacerii. Cu sediul central în Italia, la Verona, Everel Group este lider în producția și furnizarea de piese schimb pentru aparatură, precum motoare, generatoare și transformatoare electrice. Grupul are unități de producție și sucursale comerciale în Germania și România, produsele Everel fiind comercializate sub 5 branduri – Molveno, Dreefs, Giem, Signal Lux și Kautt & Bux.

În plus, cu o evoluție spectaculoasă, în 2017 Everel Group aniversează 30 de ani de activitate, motive pentru care își consolidează poziția de lider printr-o strategie de dezvoltare a afacerii, strategie ce integrează și planul de resurse umane, adaptat piețelor în care activează, în special datorită faptului că angajații reprezintă cea mai importantă resursă a unei companii.

Produse cu aplicații în domenii diverse

Everel Group oferă o gamă bogată și variată de componente electrice, acestea fiind destinate atât principalilor producători din industria aplicațiilor electrice, cât și celor mai importanți producători din industria auto.

Astfel, principala activitate a grupului este designul și producția de componente pentru aplicații electrice pentru gospodării, însă o arie foarte importantă a businessului Everel este dedicată industriei de automotive, compania realizând produse personalizate pentru părțile electromecanice din interiorul autovehiculelor.

Produsele realizate în cadrul Everel Group sunt utilizate într-o gamă variată de aplicații, de la producția componentelor pentru aplicații electrice pentru gospodării, până la industria de automotive.

Produsele Everel sunt utilizate, deci, în realizarea de produse electrocasnice, cum ar fi cuptorul, frigiderul, mașina de spălat, cafetiera, uscător de păr, sau aspirator, precum și pentru HVAC (heating, ventilation and air-conditioning system – sisteme de căldură, ventilație și aer condiționat).

În schimb, echipamentele profesionale în care sunt utilizate produsele realizate în cadrul Everel Group sunt din domeniile de grădinărit și de curățenie, în timp ce industria de automotive beneficiază de produse Everel prin schimbătoare și convertoare pentru aer condiționat și sistemul de închidere a ușilor.

Echipa de angajați – fundamentală pentru Everel

Cu un număr de angajați de 740 de persoane la nivel de grup, dintre care 500 în fabrica din România, Everel consideră că echipa este fundamentală pentru realizarea obiectivelor companiei, ea reprezentând prioritatea numărul 1 pentru Everel Group, conducerea companiei acordând o atenție deosebită procesului de selecție a angajaților.

În plus, Everel dezvoltă numeroase programe de instruire și dezvoltare a angajaților, acestea fiind destinate atât noilor recruți, cât și angajaților cu experiență în cadrul grupului.

Everel Group consideră echipa de angajați ca fiind fundamentală pentru realizarea obiectivelor, astfel că organizează numeroase programe de instruire și dezvoltare a personalului.

„Suntem bine structurați în ceea ce privește instruirea și pregătirea profesională a angajaților, atât pentru blue collars – program de inducție generală și tehnică, plus un program de follow-up, care se realizează printr-un trainer dedicat – cât și pentru white collars – programe de training tehnic (soft skils), de group și individuale. De asemenea avem un program de training integrat cu headquarter-ul, care include toate ste-urile din Group”, ne-a declarat Valeria Zampieri, HR Group Manager în cadrul Everel Group.

Cum fidelizarea angajaților este extrem de importantă pentru succesul unei companii, în special pe o piață a muncii atât de dinamică cum este cea din partea de vest a României, Everel acordă un bonus anual de fidelitate la aniversarea în muncă.

Drept urmare, compania a înregistrat rezultate pozitive, precum creșterea motivării angajaților și scăderea turnover-ului, printre beneficiile oferite de Everel Group numărându-se și serviciile de asigurare medicală privată pentru toți angajații.

Strategia de HR a grupului

Datorită particularităților socio-demografice și a modului diferit de percepție a candidaților, există diferențe strategice privind modul și metodele de recrutare. De aceea, în timp ce în Italia și Germania recrutarea se desfășoară exclusiv prin rețele sociale, în România funcționează networking-ul și brandingul de companie, pentru programul white collars, și campaniile de recrutare susținute „on the field”, precum și publicitatea masivă, pentru programul blue collars.

Există o sinergie între strategia de dezvoltare a afacerii Everel și strategia HR, modul și metodele de recrutare fiind adaptate în funcție de particularitățile socio-demografice 

Strategia de recrutare și dezvoltare a personalului face parte din strategia de dezvoltare a businessului Everel, așadar există o sinergie între cele două strategii, deoarece HR Managerul companiei este membru în Consiliul de Administrație și participă la deciziile strategice ale Everel Group.

„În anul 2017, în România, numărul angajaților a crescut cu circa 20% și intenționăm să creștem în continuare, deoarece compania este în plină dezvoltare. Programele noastre de sustenabilitate privesc îmbunătățirea continuă a mediului de lucru, de exemplu iluminarea și stabilizarea temperaturii în halele de producție, refacerea sălii de mese, schimbarea echipamentului de lucru”, a menționat Valeria Zamiperi, HR Group Manager în cadrul Everel Group, referitor la planurile de viitor în ceea ce privește strategia de HR.

Cu afaceri de aproximativ 45 de milioane de euro la nivel de grup, Everel România a înregistrat la sfârșitul anului trecut peste 100 de milioane de lei, succes datorat, în principal, celor 740 de angajați, echipa având o importanță maximă în atingerea tuturor obiectivelor businessului.

 

 

Citiți și despre:

  • ELECTROTEHNICA Echipamente Electrice – 100 de ani de activitateELECTROTEHNICA Echipamente Electrice – 100 de ani de activitate Compania mizează pe o gamă extinsă de UPS (20 – 150 kVA) cu autonomie ridicată. ELECTROTEHNICA Echipamente Electrice este una dintre cele mai longevive companii din România. Anul acesta societatea împlinește […]
  • ROLEM, furnizor pentru producătorii de automobile premiumROLEM, furnizor pentru producătorii de automobile premium Compania este unul dintre puținii producători de elemente ornamentale din lemn. ROLEM și-a început activitatea în anul 1994, când omul de afaceri Ion Țiriac, împreună cu Daimler, a pus bazele uneia din […]
  • BAT – povestea unui succes BAT – povestea unui succes Unul din opt fumători din întreaga lume alege produsele British American Tobacco. British American Tobacco este una dintre cele mai mari companii din domeniul tutunului la nivel mondial, fiind, de asemenea, […]
  • Menarom P.E.C., produse la standarde europeneMenarom P.E.C., produse la standarde europene Compania investește în dotările tehnologice, dar mai ales în personalul angajat. Menarom P.E.C este astăzi un important producător de echipamente navale, mecanice și electrice, precum și executant de […]
  • Romvac – produse noi, adaptate contextului globalRomvac – produse noi, adaptate contextului global Compania continuă politica de investiții, sumele alocate fiind numai din resurse proprii. Romvac, una dintre cele mai mari companii din România care activează în industria farmaceutică a produselor de uz […]