DUNCA-EXPEDITII

Evoluția Grupului Dunca: de la transport, la imobiliare și turism

01.08.2015

Compania investește într-o stațiune montană inedită la Nedeia. De la transport, la imobiliare și turism. Așa se poate descrie, foarte concis, evoluția companiei Dunca Expediții, lansată de Romeo Dunca în urmă cu aproximativ 21 de ani.

Societatea este acum cunoscută drept unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața internă din segmentul transporturilor, dar și o companie importantă din sectorul imobiliar și, de curând, unul dintre investitorii importanți ai turismului românesc. Printre partenerii de afaceri ai companiei se numără Ewals Cargo Care, Linde Gaz România, Continental Automotive Products, Ikea Supply, Procter & Gamble Distribution, Ursus Breweries sau Profi Rom Food.

La capacitate maximă

Grupul Dunca are în prezent două firme cu acționari comuni, Dunca Imobiliare și Dunca Expediții. Dunca Imobiliare deține toate spațiile, terenurile, halele ce sunt apoi închiriate altor companii de renume, printre care și Procter & Gamble. Activitatea principală a grupului rămâne însă transportul de mărfuri, cu autovehicule și elicoptere, asigurând și service-ul pentru vehicule, prin intermediul companiei Dunca Expediții. “Avem mai mult de lucru decât putem acoperi. De asemenea, pe partea de service, lucrăm atât pentru noi, cât și pentru alte companii, întrucât suntem service autorizat Iveco. Mai mult decât atât, stația peco este una de succes, iar privind serviciile de transport marfă, atât pe relația intern, cât și internațional, lucrăm la capacitate maximă”, ne-a declarat Romeo Dunca, directorul general al Grupului Dunca.

În ceea ce privește transportul, acest domeniu a fost întotdeauna unul foarte riscant, spun oficialii Dunca. “Riscul este mare, atâta timp cât profitul, marginea netă, la transport este un procent cu o singură cifră: între 2 și 6, 7% cel mult. Suntem foarte expuși. În plus, de multe ori, atunci când trebuie să încasezi ce ți se cuvine, totul se transformă într-o aventură. Riscul, atunci când pierzi bani, este de fapt munca pierdută, la care se adaugă banii pentru combustibil, ratele pentru plata mijloacelor de transport. Domeniul acesta este pe de o parte un domeniu în care se poate lansa oricine, dar este foarte greu de menținut. Piața este una de tipul <care pe care>, iar viața grea pe care o avem este din cauza guvernanților inconștienți și total nepricepuți”, este de părere Romeo Dunca. La toate acestea se adaugă și concurența puternică de peste granițele României.

Turism la Nedeia

Unul dintre cele mai mari proiecte ale Grupului Dunca este amenajarea zonei turistice și a domeniului schiabil de la Nedeia.

Este vorba despre o stațiune montană, care cuprinde punctele de interes turistic Nedeia -Poiana Mărului, ce aparţin de UAT Zăvoi, comună din județul Caraș – Severin. Proiectul turistic vizează dezvoltarea susținută a domeniului schiabil de aici. “Totul a plecat din pasiunea mea și dorința de a valorifica ceea ce am la îndemână. Sunt pasionat de schi și sunt iubitor de natură. Am plecat să schiez acolo unde erau condiții, peste graniță, întrucât în România nu avem infrastructură pentru sporturile de iarnă. Avem însă locuri frumoase pe care nu le poți descoperi în niciun colț din lume. În plus, am văzut cum motocicliștii brăzdează locurile virgine din păduri, am văzut braconieri. Într-o zi am avut o revoltă și mi-am dat seama că ar trebui să se bucure oricine de toate acestea, așa că am căutat un specialist care să îmi spună ce se poate face în zonă, astfel încât oamenii să se bucure de turism, iar localnicii să trăiască din asta”, își amintește Romeo Dunca, directorul general al Grupului Dunca.

După multe studii speciale și aprobări, Romeo Dunca a investit nu mai puțin de 3 milioane de euro pentru stațiunea turistică. ”Am pierdut foarte mult și pentru că nu am avut diplomație. Am investit pentru a face ceva pentru comunitate. Am ajuns să fiu dușmanul cel mai mare al politicienilor din zonă, dar într-un an, doi sperăm să finalizăm obținerea tuturor autorizațiilor necesare. Realizarea este o chestiune de timp, în funcție de dinamica zonei și de fondurile pe care le vom găsi după obținerea autorizațiilor. Proiectul turistic este unul corect din toate punctele de vedere. Este unul ecologic, nu are niciun spațiu de cazare pe munte, nu există căi de acces auto, pentru ca în viitor să nu existe presiunea de a construi spații de cazare și să distrugă muntele”, povestește directorul general al Grupului Dunca.

Planurile de la Nedeia cuprind aproximativ 100 de kilometri de pârtii, toate la o altitudine cuprinsă între 2.200 și 1.400 de metri. Una singură coboară spre unitățile de cazare. “Muntele rămâne munte, nu intervenim, vizitatorul vine, urcă de dimineață, schiază cu plăcerea de a fi în mijlocul sălbăticiei, iar la ora 17 coboară la zona de cazare care are toată infrastructura și unde se poate sta în condiții civilizate. Toate la aproximativ 20 de kilometri de Caransebeș, în drumul românilor care pleacă la schi în Austria. Satul de vacanță ce urmăm să-l dezvoltăm este o mică Elveție în România. Cred foarte mult în proiectul acesta. Vreau ca ai mei copii să se bucure de toate acestea la 100 de kilometri de Timișoara. Cred că într-un an de zile voi termina cu aprobările. La Muntele Mic am montat deja un telescaun nou în 2013, dar încă nu a fost rezolvată problema racordului electric”, completează Romeo Dunca.

 

Satul de vacanță ce urmăm să-l dezvoltăm este o mică Elveție în România – Romeo Dunca, directorul general al Grupului Dunca

 

În prezent, România are mai puțin de 150 de kilometri de pârtie. Oficialii companiei spun că lipsa unei stațiuni de schi în vestul României, costurile reduse ale turiștilor care vor veni aici și condițiile meteo favorabile, sunt doar câteva dintre motivele pentru care proiectul va fi unul de succes.

În planul de afaceri este estimat un grad de acoperire de 50%, timp de 90 de zile pe timp de iarnă și alte 100 de zile pe timp de vară. Toate acestea conduc la recuperarea investiției într-un timp relativ scurt. 

Investiții de viitor

Proiectul turistic nu este singura direcție de investiții pentru Grupul Dunca. În prezent este demarat un proiect pentru achiziționarea de noi vehicule. “Am început un proces de reînnoire a flotei. Am achiziționat primele 20 de camioane noi și 30 de remorci. Avem în plan să schimbăm flota, în doi ani schimbăm 200 de camioane. Am descoperit toate secretele transportului, știm ce trebuie să facem, mult să îmbunătățim nu mai avem”, ne-a declarat Romeo Dunca, directorul general al Grupului Dunca.

 

 

 

Citiți și despre:

  • ARILOG – evoluția sectorului logistic din RomâniaARILOG – evoluția sectorului logistic din România Care sunt soluțiile la problemele pe care le confruntă sectorul de logistică? Logistica gestionează fluxul de mărfuri între punctul de origine și cel de destinație. Tocmai acest domeniu larg de activitate […]
  • Softronic – inovație pe căile ferate din RomâniaSoftronic – inovație pe căile ferate din România Compania este singurul producător de locomotive și trenuri electrice din Europa de sud-est. Înființată la Craiova în anul 1999, compania Softronic continuă tradiția orașului privind construcția de locomotive […]
  • EASI Logistic – transporturi urgente în orice colț din lumeEASI Logistic – transporturi urgente în orice colț din lume Compania își axează serviciile pe industriile aerospațială și auto. Siguranța unui transport precis și rapid face de multe ori diferența între o companie de  succes și una cu profit scăzut. Într-o eră în care […]
  • Metroul bucureştean – retrospectivă şi perspectivăMetroul bucureştean – retrospectivă şi perspectivă Peste 5 miliarde de călători au ales Metrorex de-a lungul a 35 de ani de existență. În fiecare zi, sute de mii de români folosesc metroul pentru a ajunge în diferite zone ale Bucureștiului. Ceea ce poate nu […]
  • Wim Bosman – servicii logistice completeWim Bosman – servicii logistice complete Planurile companiei presupun creșterea capacităților de depozitare cu 25%, până la 20.000 de metri pătrați. Înființată în anul 1992, Wim Bosman este o companie mixtă româno–olandeză. La început, compania s-a […]