Expo-Conferința „Produsul românesc” va avea loc pe 10-11 mai

07.04.2017

Revista de specialitate RO.aliment organizează cea de-a doua ediție a Expo – Conferinței dedicată produsului românesc în perioada 10 – 11 mai, la Clubul Diplomatic București. Sub mott-ul „Produsul românesc – realități și perspective în 2017”, evenimentul este dedicat industriei agro-alimentare şi va deschide un dialog între reprezentanți ai producătorilor, procesatorilor și furnizorilor cu autoritățile de profil, specialiști, experți și cercetători.

Anul curent este unul extrem de important pentru industria alimentară românească, în general, și pentru produsul românesc, în special, potrivit datelor din piață. În plus, creșterile resimțite pe mai multe sectoare ale industriei alimentare, dar și oportunitățile conferite de piețele externe sunt semne că perspectivele sunt pozitive pentru produsul românesc.

“În lumina realităților cu care se confruntă industria românească și produsul românesc din primul trimestru al anului, și mă refer aici la viziunea autorităților versus poziția producătorilor și procesatorilor, ne dorim să creăm, prin acest eveniment, o platformă Business-to-business pentru a facilita un dialog deschis și genera relații de bună colaborare la nivel înalt între marii și micii jucătorii ai pieței și autoritățile de profil, specialiști, experți, cercetători”, declară Claudia Bocean, publisher RO.aliment.

În cadrul Expo-Conferinței „Produsul românesc – realități și perspective în 2017” se vor căuta soluții și în direcția de a face funcțională pârghia pentru dezvoltarea economiei românești pe baza capitalului privat autohton, oferind procesatorilor români cadrul de a valorifica aceste oportunități.

Un moment inedit al evenimentului va fi concursul “Gustul Ales”, desfășurat sub genericul “Ora de bun gust”. Cei prezenți vor putea degusta, dar și juriza cele mai interesante, inovatoare și gustoase produse românești. Aşadar, participanții vor alege prin vot, în timp real, produsele câștigătoare ale premiilor “Gustul Ales”. Juriul competiţiei va fi format din specialiști din cadrul Institutului Național de Cercetare – Dezvoltare pentru Bioresurse Alimentare și va oferi premii speciale. Se vor lua în calcul trei categorii de criterii: gust și miros, caracteristici specific fiecărei grupe (textură, limpiditate, palatabilitate, etc), aspect. Data limită de înscriere a produselor în concurs este 15 aprilie, anul curent.

La conferinţă au fost invitați să intre în dialog cu producătorii și procesatorii reprezentanți ai Comisiei Europene, Parlamentului European, Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA), Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC), reprezentanți ai asociațiilor de profil ROMALIMENTA, APRIL, ARC, PROAGRO, APAR, APCPR, PRODCOM, reprezentanți ai companiilor de top din industria alimentară, dar și reprezentanţi ai ambasadelor și camerelor de comerț.

Printre temele care vor fi atinse în cadrul evenimentului organizat de revista RO.aliment, dar și în secțiunea Business Academy se numără:

· Contextul regional în care evoluează industria românească;

· Adevăruri nespuse ale L 150; Căi de acces pe rafturile retailerilor;

· Covalact – trecut, prezent și viitor „Prea bun, prea ca la țară”;

· Etichetarea nutrițională, Reg.1169 – realități și perspective, la 3 luni de la aplicare;

· „Taxa pe ambalaje”;

· Cum putem sprijini producția locală (finanțări, subvenții etc);

· Strategii de promovare a produsului românesc;

· Clean label – produse fără E-uri pe etichetă și în realitate;

· Export – cum putem valorifica această oportunitate;

· Tehnologii ce îmbunătățesc termenul de valabilitate și siguranța alimentară;

· Lanțul fermier/producător – procesator – retail – consumator;

· Ambalajul și provocările legate de logistică, distribuție și prezența la raft;

· Importanța respectării cu strictețe a condițiilor de igienă în procesul de producție;

· Tehnologii ce îmbunătățesc termenul de valabilitate și siguranța alimentară;

· Certificarea ECO/HACCP;

· Profilul consumatorului român; Branding și rebranding; Povești de succes.

 

 

Citiți și despre: