Exporturile au rată de profitabilitate mare pentru producătorii români

02.10.2013

Rata de profitabilitate pentru producătorii români, atunci când vine vorba de piețele externe, este una mare. Cu toate acestea, mirajul piețelor externe poate distruge ambiția antrprenorilor dacă în exuația tranzacțiilor nu se regăsește munca asiduă.

Ciprian Oprea, directorul general al MCA Group, este de părere că piețele externe reprezintă o mină de aur pentru producătorii români. Cu toate acestea, la baza unei tranzacții de succes urmată de profit stă o muncă continuă și multă determinare.

“Prima impresie este că la export banii se fac uşor. Dar e falsă. Am reuşit să obţinem până în prezent afaceri de peste 3 milioane de euro din vânzările la extern, cu un grad de profitabilitate de două ori mai mare decât pe plan local, dar munca este asiduă şi drumul plin de provocări. Să faci export e ca o alergare pe cărbuni încinşi. Anul acesta ne aşteptăm să ajungem la 2,5 milioane de euro din export, am trecut deja de 1 miliona de euro”, a spus Oprea la ZF Business Construct, conform unui comunicat de presă.

Printre obstacole se numără lipsa de experienţă, costurile mari ale investiţiei iniţiale necesare pentru implementarea unei strategii sustenabile pe termen lung, neîncrederea generală a clienţilor şi distribuitorilor străini în produse româneşti şi în români, de unde a rezultat şi problema refuzurilor de a face plăţi în avans. Aceste plăţi în avans sunt necesare pentru producătorii români, întrucât riscul de neplată e ridicat.

Făcând referire la piața locală română, directorul MCA susține că vânzarea la negru este principalul inamic pentru producătorul român.

“Ceea ce ne deranjează pe noi cel mai mult este concurenţa neloială. Iar vânzarea la negru este concurenţă neloială. Considerăm că guvernul ar trebui să se implice mai mult deoarece vânzarea la negru înseamnă în primul rând lipsa siguranţei consumatorilor”, a mai spus Oprea.

Citiți și despre: