Exporturile de semipreparate ale Agricola, în creştere

25.09.2014

Exporturile de semipreparate din carne ale Agricola au crescut semnificativ, în primele 8 luni ale acestui an, ajungând la 236 de tone, comparativ cu 98 de tone anul trecut, în aceeași perioadă. Axarea pe piaţa externă a făcut parte din strategia companiei, în condiţiile în care începând cu 2010 piața internă s-a contractat.

„Creșterea exporturilor la semipreparate și produse tip ready-meal în 2014 a fost parte a strategiei noastre de dezvoltare, în contextul în care începând cu 2010 piața internă a semipreparatelor s-a contractat, stabilizându-se ulterior. Din cele 1251 de tone de produse semipreparate pe care le-am comercializat pană la 31 august (cu 17% mai mult decât anul trecut), 236 de tone am exportat către partenerii noștri externi. Anul acesta am adăugat în portofoliul clienților deja existenți, din Anglia si Olanda, clienți de pe piețele din Franța și Danemarca, astfel încât am reușit să creștem cantitățile exportate cu 140%”, a declarat Lucica Benedic, directorul companiei Europrod SA, parte a Grupului Agricola.

Pentru Europrod, cifra de afaceri corespunzătoare primelor 8 luni se ridică la 18,4 milioane lei, cu 14% mai mult față de primele 8 luni din 2013, din care exporturile reprezintă 20%.

Lucica Benedic a mai precizat că luna septembrie se va încheia cu vânzări de 165 de tone de semipreparate și produse ready-meal, din care 35 de tone către partenerii externi.

“Dorim în continuare să dezvoltăm parteneriatele externe și acționăm în acest sens. Cât privește piața internă, ne confruntăm în continuare cu efectele diminuării puterii de cumpărare resimțite mai acut din 2010 încoace, care induc consumatorilor din România o percepție ușor diferită a raportului calitate – preț. Prețul este în continuare un criteriu important în alegerea produselor ready-meal, iar poziția de top în această categorie nu se menține ușor. Tocmai de aceea, păstrând calitatea produselor, mizăm pe inovație, una dintre cele mai puternice caracteristici ale brandului Agricola și pe diversitatea gusturilor și cerințelor din această piață”, a adăugat aceasta.

Pentru finele anului, Europrod îşi propune să înregistreze o creștere de 10% a volumelor vândute, respectiv de 12% a cifrei de afaceri comparativ cu nivelul din 2013.

Citiți și despre:

  • Rezultate pozitive pentru VEKA România, în 2014Rezultate pozitive pentru VEKA România, în 2014 VEKA România a înregistrat, anul trecut, un trend pozitiv al vânzărilor, consolidându-și astfel poziția pe piața locală. Activitatea companiei a rămas constantă, iar cifrele de vânzări au cunoscut o ușoară […]
  • Venituri de 27,4 miliarde dolari pentru EY, la nivel globalVenituri de 27,4 miliarde dolari pentru EY, la nivel global EY a înregistrat, în anul fiscal care s-a încheiat în data de 30 iunie, venituri de 27,4 miliarde dolari, în creştere cu 6,8% comparativ cu anul fiscal precedent, în monedă locală, şi mai mari cu 6%, în […]
  • Farmec: Afaceri de 34 milioane de euro, în 2014Farmec: Afaceri de 34 milioane de euro, în 2014 Producătorul român de cosmetice Farmec a încheiat 2014 cu o cifră de afaceri de 152 de milioane de lei (34 milioane de euro), în creștere cu peste 10 % față de nivelul raportat în 2013, când a înregistrat […]
  • OMV Petrom lansează campania „România, o țară de nota 10”OMV Petrom lansează campania „România, o țară de nota 10” OMV Petrom a lansat o nouă campania „România, o țară de nota 10”, realizată de agenţia GMP Advertising. Campania a fost construită în jurul numărului 10, care recunoaște performanța, fiind totodată un simbol […]
  • Afacerile grupului APS au crescut cu 60% în 2014Afacerile grupului APS au crescut cu 60% în 2014 Grupul de companii Active Power Solutions (APS) a încheiat anul 2014 cu o creștere de 60% a cifrei de afaceri, de la 2,8 milioane euro în 2013, la 4,5 milioane euro la finalul anului trecut, un număr de 300 […]