EY: Companiile media trebuie să depăşească metodele tradiţionale de reducere a costurilor

18.03.2014

Clienţii şi corporaţiile devin tot mai familiarizaţi cu mediul digital, iar social media, aplicaţiile şi dispozitivele digitale devin parte din activităţile de business de fiecare zi. În acest context, provocarea vine din implementarea unor noi modele organizaţionale care să permită companiilor să integreze atât digitalul, cât şi tradiţionalul în structurile de business, potrivit EY România.

Elena Badea, director de marketing şi comunicare în cadrul EY România, a explicat că în ultimii 5 ani, s-a putut observa o descreştere constantă a consumului de print, la nivelul întregii pieţe media din Europa Centrală şi de Est.

În România, în perioada 2009-2012 printul a scăzut semnificativ, iar acest trend a continuat și anul trecut. Astfel, ținând cont de faptul că tendinţa generală a consumatorilor este de a citi presa online, printul se va confrunta pe mai departe cu mari provocări.

”Structura mixului de media a fost influenţată de doi factori majori: stilul de viaţă al consumatorilor şi obiceiurile lor de cumpărare, modelate de recesiune şi explozia Internetului, facilitată de tehnologia tot mai accesibilă care a diversificat canalele prin care consumatorul poate fi atins”, a declarat Elena Badea.

Potrivit EY,în 2012, cota de piaţă a printului în România era de 7%, iar cota de piaţă a digitalului era, în acelaşi an, de 14%, în creştere de la 3% în anul 2008.

În acest context, dilema cu care se confruntă publisherii este nevoia de a digitaliza şi de a menţine în același timp operaţiunile tradiţionale pe parcursul acestui transfer.

„Companiile de publishing şi cele media sunt nevoite să armonizeze cele două structuri, menţinând modelul lor tradiţional de business, în timp ce implementează şi cea de-a doua structură pentru mediul digital. În această situaţie, provocarea pentru companii este cum să distribuie echilibrat resursele”, a mai spus Elena Badea.

Conform ei, modele organizaţionale ale companiilor trebuie să încurajeze procesul de monitorizare a comportamentului consumatorilor prin crearea unei legături bidirecţionale între produsul oferit la timp şi nevoile consumatorilor. În plus, organizaţiile de media vor fi, de asemenea, nevoite să asigure un echilibru între gradul de atractivitate şi disponibilitate al conţinutului pe platforme diferite.

„Industria de media trece printr-o transformare structurală majoră generată de o combinaţie de factori care includ creşterea media digitale, schimbările în obiceiurile de consum de media ale clienţilor, precum şi deteriorarea modelului economic tradiţional”, a explicat reprezentantul EY. 

Însă, în contextul unui declin al veniturilor, companiile media trebuie să depăşească metodele tradiţionale, conservatoare, de reducere a costurilor şi să dezvolte modele şi procese de operare cu adevărat inovatoare, care să le permită să genereze veniturile de care au nevoie. Astfel, aceste companii pot supravieţui doar dacă sunt în măsură să se adapteze erei digitale, cerinţelor consumatorului digital şi să îşi recalibreze resursele, astfel încât să definească un nou model de business.

Citiți și despre: