EY lansează competiţia “Entrepreneur Of The Year”

14.05.2014

EY a lansat astăzi în ţara noastră programul antreprenorial internaţional – Entrepreneur Of The Year (EYO), acesta fiind singura competiţie antreprenorială care se organizează la nivel global.

Ediţia din acest an acoperă 145 de oraşe din 60 de ţări, ceea ce reprezintă peste 94% din economia globală.

La nivel local, la finalul programului, va fi acordat titlul Entrepreneur Of The Year, câştigătorul urmând să participe la finala mondială a competiţiei, care are loc la Monte Carlo, în cadrul căreia va fi ales World Entrepreneur Of The Year.

Anual, în competiţie sunt nominalizaţi peste 5.000 de antreprenori din întreaga lume.

„Prin lansarea în România a programului Entrepreneur Of The Year (EOY), EY România recunoaşte eforturile şi realizările extraordinare ale antreprenorilor români şi oferă astfel acestora oportunitatea de a intra în competiţie alături de antreprenori din întreaga lume pentru titlul de World Entrepreneur Of The Year, în cel mai amplu şi mai prestigios proiect global de business adresat antreprenorilor,” a declarat Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România.

Scopul programului este de a dezvolta activitatea antreprenorială din ţara noastră, precum şi a unui mediu antreprenorial dinamic. Astfel, EY îşi propune să pună în valoare poveştile de succes ale antreprenorilor români şi capacitatea lor de a depăşi dificultăţile pentru a atinge succesul.

Programul EYO a fost lansat de Ernst & Young în anul 1986, în Statele Unite, iar din 1993, competiţia se organizează şi în alte ţări. Începând cu anul 2000, la Monte Carlo, se acordă titlul World Entrepreneur Of The Year.

Cum se fac înscrierile în competiţie

Începând de astăzi, antreprenorii români pot face primii paşi pentru a se înscrie în competiţie, completând formularul online de pe site-ul EY România.

După completarea formularelor, în perioada 20 iunie – 15 septembrie, se vor organiza Interviuri la sediul antreprenorilor, iar între 9 şi 23 octombrie vor urma două runde de jurizare. Pe data 12 noiembrie va avea loc ceremonia naţională de premiere, iar finala mondială World Entrepreneur Of The Year va fi organizată în iunie 2015.

Pentru a se putea înscrie în programul EY Entrepreneur Of The Year – 2014, antreprenorii români trebuie să aibă o afacere care să fie înfiinţată de cel puţin trei ani, să aibă cifră de afaceri pe cel puţin doi ani şi să aibă un număr minim de 10 angajaţi (mai puţin pentru categoria Social Entrepreneur Of The Year). Candidatul trebuie să joace un rol activ în afacere şi să deţină o parte semnificativă din capitalul subscris al firmei (minimum 20%), în timp ce naţionalitatea română nu condiţionează participarea în competiţie, fiind important ca marea parte a operaţiunilor afacerii să se desfăşoare în România.

“Pentru selectarea câştigătorului Entrepreneur Of The Year din România, un juriu independent va examina fiecare aplicaţie pe baza a şase criterii: spiritul antreprenorial, performanţa financiară, direcţia strategică, impactul asupra comunităţii, capacitatea de inovare şi integritatea personal”, au precizat reprezentanţii EY România.

Juriul concursului este format dintre antreprenori şi profesionişti cu renume: Ştefania Eugenia Popp – Director Executiv, Junior Achievement Romania, Mihai Marcu – Preşedinte, Medlife, Iulian Stanciu – Director General, eMag, Cornel Marian – Managing Partner, Oresa Ventures şi Omer Tetik – Director General, Banca Transilvania.

Pe lângă premiul Entrepreneur Of The Year, în România se vor acorda încă două premii: Social Entrepreneur Of The Year şi Emerging Entrepreneur Of The Year.

Anul trecut, câştigătorul titlului World Entrepreneur Of The Year a fost antreprenorul de origine turcă Hamdi Ulukaya, emigrat în SUA în 1994 şi fondator, în 2005, al companiei producătoare de iaurt Chobani.

Citiți și despre: