Farmaceutica REMEDIA, rețeta succesului în farma

01.07.2016

Compania are în plan consolidarea și dezvoltarea celor două sectoare de activitate, retail și distribuție de medicamente. Valentin-Norbert ȚĂRUȘ, acționarul majoritar, a înființat si consolidat compania V. TARUS RoAgencies S.R.L în 1994, în scopul realizării de parteneriate strategice cu mari producători internaționali din industria farmaceutică, facilitând succesul acestora pe piata românească.

În anul 2000, pentru dezvoltarea business-ului de retail, compania a achiziționat pachetul majoritar de acțiuni de 56% al distribuitorului regional cu lanț propriu de farmacii, Farmaceutica REMEDIA S.A., specializându-se în vânzări, marketing și servicii de promovare în domeniul sănătății.

Cele două companii au fuzionat în anul 2006 sub denumirea de Farmaceutica REMEDIA S.A.

Condițiile apariției unei noi companii

În urma actualelor reglementări legislative cu privire la separarea activității cu ridicata de cele de retail farmaceutic, Farmaceutica REMEDIA S.A. a hotărât să păstreze doar activitățile de retail, cele de distribuție en-gros și serviciile aferente fiind transferate, pe parcursul anului 2015, către Farmaceutica REMEDIA Distribution & Logistics S.R.L., societate deținută 100%.

100 de farmacii la sfârșitul anului 2015

Lanțul de farmacii al Farmaceutica REMEDIA S.A. este prezent în 16 județe, în special în Hunedoara și Alba plus municipiul București, după ce retailer-ul a atins pragul de 100 de farmacii. Prin achizițiile de la sfârșitul anului 2015, de 12 noi unități farmaceutice și încă 3 noi farmacii în primele luni ale anului curent, compania și-a întărit poziția și în București, unde acum deține 18 unități.

„Achiziția a 15 farmacii într-un timp foarte scurt reprezintă o întărire a poziției, în special în București, după ce prezența noastră a fost deja consolidată în zona Deva, Hunedoara, Alba”, a spus Valentin-Norbert ȚĂRUȘ.

Compania se preocupă permanent de diversificarea gamei de produse farmaceutice, suplimente alimentare, dispozitive medicale oferite clienților, dar și de lansarea unor noi linii de produse dermato-cosmetice ca brand specific unităților proprii.

„Farmaciile REMEDIA, inclusiv REMEDIA Baby – magazin dedicat copiilor – reprezintă aproximativ 30% din business-ul companiei și oferă pacienților în farmaciile proprii, pe lângă o gamă diversificată de produse farmaceutice, și o serie de servicii suplimentare, ca de exemplu măsurarea tensiunii sau a glicemiei, iar o firmă specializată – EVITA – din cadrul grupului oferă recomandări de îngrijire la domiciliu ca servicii suplimentare în beneficiul pacienților”, declară Valentin-Norbert ȚĂRUȘ, acționarul majoritar.

În plus, din 2012, compania se adresează clienților și prin platforma e-shop.

Farmaceutica REMEDIA are un portofoliu extins de medicamente și produse farmaceutice, oferta farmaciilor cuprinzând aproximativ 5.000 de produse.

Noua companie Farmaceutica REMEDIA Distribution & Logistics S.R.L.

Farmaceutica REMEDIA Distribution & Logistics S.R.L. este specializată în activitatea de distribuție en-gros, marketing și promovare medicală în domeniul sănătății și operează vânzări, prin opt centre logistice, către aproximativ 2 000 de farmacii și spitale.

„Farmaceutica REMEDIA Distribution & Logistics SRL este implicată permanent în activități de dezvoltare a activităților en-gros prin adaptarea modelelor de operare în linie cu așteptările partenerilor de business, în continuă schimbare în funcție de evoluția și reglementările pieței farmaceutice”, susține acționarul majoritar al companiei.

De asemenea, oferă servicii conexe pentru piața farmaceutică – de exemplu, servicii logistice diversificate, la nivel național, pentru companiile Astellas, Bayer, Chiesi, Desitin, GL Pharma, Montavit, Novartis, UCB; înregistrare de produse farmaceutice pentru G.L. Pharma, Klosterfrau, Merz, Santen; materiale de ambalare de la producătorii internaționali Perlen și Aluberg, oferite producătorilor locali de produse farmaceutice.

Serviciile de marketing și promovare din portofoliul Farmaceutica REMEDIA Distribution & Logistics SRL sunt oferite companiilor farmaceutice pe diverse arii terapeutice: cardiovascular și diabet – Gebro Pharma; dermato-cosmetic – Allergika, Auriga, Isis Pharma, Medimar; managementul plăgilor – Uluru, Hematris;  medicină de familie și pediatrie – Capricorn, Doetsch Grether, Oystershell, Nano-Repro, Rowa-Wagner, Trenka; ortopedie – FinCeramica, Orteq; neo-natologie –Alprostadil “REMEDIA” 500 mcg; servicii în tratamentul oncologic personalizat – Caris; transplant – Kohler Chemie., stomatologie – Pentron Clinical.

Activitățile de marketing și promovare sunt susținute si prin publicațiile The Bristish Medical Journal–Ediția în limba română, situată în topul național al revistelor specializate din anul 1998, și prin Medica Academica, editată din 2009, sub egida Academiei Oamenilor de Știință din România.

Planuri de creștere a vânzărilor pentru 2016 ale grupului de companii Farmaceutica REMEDIA

în cursul anului 2015, piața farmaceutică a suferit un impact negativ, mai ales din cauza reducerii cu aproximativ 15% a prețurilor la medicamentele cu prescripție, în urma unei decizii amânate pană la finele primului semestru; în toată acea perioadă de șase luni, compania a fost nevoită să-și reducă stocurile la produsele ce urmau să fie ieftinite, ceea ce a avut consecințe nedorite asupra aprovizionării farmaciilor proprii și terțe. Un impact negativ semnificativ a avut și creșterea cu până la 26% a cuantumul taxei claw back plătită de producători, ce i-a obligat pe aceștia să reducă semnificativ discount-urile acordate distribuitorilor.

Suplimentar, transferarea activităților de distribuție en gros către Farmaceutica REMEDIA Distribution & Logistics S.R.L. a presupus reautorizarea progresivă a celor opt depozite în conformitate cu noile reglementari europene și naționale cu impact negativ asupra cifrei de afaceri și indicatorilor de rentabilitate.

Aceste aspecte s-au reflectat și în veniturile din vânzările de mărfuri, consolidate, ale companiei Farmaceutica REMEDIA S.A., de 243 de milioane de lei, sumă ce reprezintă 99% din cifra de afaceri. Pentru anul 2016 conducerea companiei preconizează o creștere a vânzărilor nete de mărfuri, consolidate, la 323 de milioane de lei.

„Având în vedere piața de produse farmaceutice de aproximativ trei miliarde de Euro în 2015, estimăm cota de piață a societății Farmaceutica REMEDIA S.A. sub 2%”, se subliniază în raportul anual al Consiliului de Administrație.

„Considerăm separarea activităților en-gros de cele cu amănuntul ca pe o oportunitate de dezvoltare, într-un mediu concurențial specializat și strict reglementat la nivelul standardelor UE”, a afirmat Valentin-Norbert ȚĂRUȘ.

De aceea, compania dorește, pe viitor, consolidarea celor două sectoare de activitate, dar și dezvoltarea unor noi modele de business și o poziționare în rândul primilor jucători din piața farmaceutică în privința calității și a performanței serviciilor oferite.

Grupul de firme Farmaceutica REMEDIA intenționează să se prezinte ca distribuitor specializat care oferă și servicii de marketing și promovare pentru susținerea, diversificarea și adaptarea modelelor de business. În plus, se are în vedere colaborarea cu parteneri strategici și prin Bursa de Valori București, pentru dezvoltarea structurilor și a numărului de farmacii, cu atât mai mult cu cât compania marchează 19 ani de prezență la Bursă și peste 20 de ani de activitate pe piața farmaceutică națională.

Cu această ocazie, Farmaceutica REMEDIA S.A. și Farmaceutica REMEDIA Distribution & Logistics S.R.L. au organizat, în aprilie 2016, un eveniment aflat la a treia ediție, denumit „Să cunoaștem business-ul la el acasă”, în cadrul căruia s-au reunit, la sediul companiei, investitori, reprezentanți ai fondului de pensii și investiții, ai societăților de brokeraj și reprezentanți ai mass-media.

Una dintre temele discutate la eveniment a fost separarea activității de retail de cea de distribuție en gros și impactul asupra business-ului. Iar concluzia la care s-a ajuns este că această separare a creat, de fapt, premisele specializării și creșterii cifrei de afacere cu aproximativ 35% în 2016 față de anul precedent.

Dinamica estimată a cifrei de afaceri pentru acest an va avea loc pe fondul creșterii numărului de farmacii proprii în urma achiziției unui grup de farmacii la sfârșitul anului 2015 și ca o consecință a demarării unor noi proiecte de către ambele companii, Farmaceutica REMEDIA S.A. și Farmaceutica REMEDIA Distribution & Logistics S.R.L.

 

 

Citiți și despre:

O părere la “Farmaceutica REMEDIA, rețeta succesului în farma

  1. Pingback: Farmaceutica REMEDIA, rețeta succesului în farma - Farmaceutica REMEDIA S.A.

Comentariile nu sunt permise.