Femeile au o mai mare deschidere faţă de folosirea cardului pentru plăţi

05.12.2014

În ţara noastră, femeile au o mai mare deschidere la folosirea cardului ca modalitate de plată  în timp ce bărbații preferă cash-ul, conform studiului „Experiența de cumpărare în era consumatorilor digitali”, realizat de EY România.

„Chiar dacă plățile în numerar reprezintă cea mai veche formă de circulație a banilor, plata cu cardul este o variantă non-cash din ce în ce mai folosită în practică”, a afirmat Constantin Măgdălina, Knowledge Management Senior, EY România.

Raportul mai arată femeile preferă ca modalitate de plată cash-ul pentru produse alimentare (69%), îmbrăcăminte (68%) și electronice și electrocasnice (52%). În funcție de categoria serviciilor, femeile plătesc cash pentru serviciile medicale (73%), telefonia mobilă/serviciile de internet (57%) și polițele de asigurare (55%).

Totodată, în cazul bărbaților, pentru categoria produselor analizate, în topul preferințelor pentru plata cash sunt produsele alimentare (69%), îmbrăcăminte (67%) și electronice și electrocasnice (64%), iar în funcție de categoria serviciilor, bărbații plătesc cash pentru servicii medicale (79%), telefonie mobilă/servicii de internet (75%) și asigurări (63%).

21% dintre femei ar plăti în plus pentru disponibilitate imediată

În ceea ce priveşte plăţile efectuate cu cardul femeile preferă această modalitate de plată pentru electronice și electrocasnice (39%), automobile (30%) și îmbrăcăminte, în timp ce bărbaţii au în topul preferințelor pentru plata cu cardul electronicele și electrocasnicele (30%), îmbrăcăminte (29%) și produse alimentare (26%).

„În funcție de categoria produselor, 21% dintre femei ar plăti în plus pentru disponibilitate imediată, iar 15% pentru caracteristici inovatoare în timp ce 19% dintre bărbați ar plăti în plus pentru disponibilitate imediată, iar 18% pentru caracteristici inovatoare”, se mai arată în raport.

În cazul femeilor, experiența personală bună și foarte bună de cumpărare cu furnizorii produselor și serviciilor analizate înregistrează cele mai mari procente pentru îmbrăcăminte (53%) și produse alimentare și servicii medicale (48% fiecare). Pentru bărbați același tip de experiență este asociată furnizorilor de îmbrăcăminte (56%), automobile (54%) și, la egalitate, telefonie mobilă/servicii de internet, produse alimentare și electronice și electrocasnice (52%).

Cele mai importante aspecte privind experiența post-cumpărare

Din punctul de vedere al serviciilor achiziționate, cele mai importante aspecte referitoare la experiența post-cumpărare pentru servicii sunt asistența client pentru 29% dintre femei și 34% dintre bărbați, urmată de asistența în garanție pentru 28% dintre femei și 21% dintre bărbați.

„Chiar daca percepția majoritară despre comportamentul de consum global al românilor este corelată cu nivelul veniturilor, se poate sonda mai departe pentru identificarea caracteristicilor specifice la cumpărare și în funcție de modalitatea de plată. Dacă femeile sunt mai deschise la modalitate de plată cu cardul atât pentru produse cât și pentru servicii, bărbații preferă mai degrabă cash-ul. Pe de alta parte, cu toate că în România, plata cu cardul înregistrează valori scăzute comparativ cu zona Euro, valorile arată o tendință de creștere a felului în care sunt operate plățile cu cardul”, a încheiat Constantin Măgdălina.

Citiți și despre: