Femeile, “detronate” de bărbaţi pe cea mai mare reţea socială

19.08.2014

Atât la nivel mondial, cât şi în România, peste 50% dintre utilizatorii Facebook sunt bărbaţi, însă femeile sunt mult mai active decât bărbaţii pe reţelele sociale, arată un raport realizat de EY România.

Mihaela Matei, Supervising Associate, Brand, Marketing & Communication în cadrul EY România, a spus că din acest motiv, de câţiva ani se discută despre preponderenţa feminină în reţelele sociale (social media), chiar în termeni de “este o lume a femeilor”.

”Femeile au fost mai atrase de reţelele sociale şi sunt prezente într-un număr mai mare pe multe dintre ele (de exemplu, pe Pinterest, conform Digiday citând comScore, 72% dintre utilizatori sunt femei) şi nu doar atât. Sunt şi mai active: femeile au cu 8% mai mulţi prieteni pe Facebook, iar dintre share-urile pe Facebook, 62% sunt realizate de femei”, a afirmat reprezentantul EY România.

Implicaţiile pentru branduri

În condiţiile în care răspunsul la reclame este diferit în în funcţie de genul publicului, ponderea mai mare a segmentului demografic feminin pe rețelele sociale are implicaţii foarte importante pentru branduri.

În plus, potrivit unor studii, femeile sunt cele care aleg 80% dintre bunurile utilizate în mod curent de o familie.

Însă, în luna octombrie a anului trecut, o analiză a utilizatorilor de reţele de socializare arăta că disparitatea femei-bărbaţi şi-a schimbat ponderea (1,05 bărbaţi la 1 femeie). Această schimbare respectă disparitatea la nivelul populaţiei globale între sexe:

Raportul EY mai arată că anul acesta mai apare un fenomen interesant, în care femeile sunt cu adevărat “detronate” de pe cea mai importantă reţea de social media, Facebook.

Femeile nu mai sunt cele mai numeroase pe Facebook

„Din diverse motive ca, de exemplu, modificarea comportamentului utilizatorilor de Facebook, bărbaţii încep să echilibreze balanţa. Dacă, în 2009, dominanta feminină era evidentă – cu 1,35 femei la 1 bărbat – inclusiv cu un număr majoritar de femei pentru orice palier de vârstă analizat, Facebook spune că acum 54% dintre utilizatorii săi sau dintre fanii paginilor Facebook sunt bărbaţi”, a spus Mihaela Matei.

Astfel, femeile nu mai sunt cele mai numeroase pe Facebook, iar conform reţelei de socialitare sunt mai mulţi utilizatori bărbaţi în toate palierele de vârstă până în 45 de ani: 13-17, 18-24, 25-34 şi 35-44.

În schimb, femeile intră pe Facebook mai des decât bărbaţii (30% versus 26% dintre bărbaţi, în Statele Unite) şi sunt mai dispuse să interacţioneze cu brandurile prezente în social media.

Datele arată diferit, în România

La nivelul României, datele arată diferit: dacă la nivelul populaţiei sunt mai multe femei (51,3% faţă de 48,7% bărbaţi), potrivit Institutului Naţional de Statistică, pe anumite paliere de vârstă sunt mai mulţi bărbaţi decât femei în România.

„Acest lucru este adevărat pentru toate palierele de vârstă analizate de INS până la vârsta de 50 de ani. Cele mai mari diferenţe sunt la palierele demografice 20-24 de ani şi 25-29. Astfel, în România sunt cu 43 de mii mai mulţi bărbaţi decât femei între 20-24 de ani şi cu 32 de mii mai mulţi bărbaţi în intervalul 25-29 de ani”, a afirmat reprezentantul EY România.

În plus, în mediul urban sunt mai multe femei decât bărbaţi, diferenţa păstrându-se inclusiv pentru palierele de vârstă în care domină femeile ca număr la nivelul României.

Practic, pe toate palierele de vârstă analizate, în mediul urban, domină femeile ca număr de locuitori.

„Revenind la Facebook, site-ul socialbakers.com împarte utilizatorii români în mod egal între bărbaţi şi femei. În schimb, Facebrands, conform unor date actualizate ultima dată în aprilie 2014, arată că Facebook-ul este dominat copios de bărbaţi în România, cu aproape 64%, faţă de 36% utilizatori femei”, explică Mihaela Matei.

Conform acesteia, este important este fiecare brand să îşi creeze comunitatea relevantă căreia să îi comunice mesajele de brand.

Citiți și despre: