Fenomenul Black Friday. Cum a ajuns România pe locul al doilea în lume?

20.11.2015

Ţara noastră se situează pe locul doi în lume ca interes exprimat pentru Black Friday, după Statele Unite ale Americii. Aceasta este concluzia unei cercetări a agenţiei de marketing online Today’s care a analizat evenimentul și interesul pe care îl au utilizatorii față de acesta.

Cu toate că Black Fridaya debutat în România abia în anul 2011, țara noastră a ajuns rapid în top și, la ora actuală, ne situăm pe locul doi, după Statele Unite ale Americii, în ceea ce privește volumul căutărilor online raportat la numărul total al locuitorilor țării, conform Google Trends.

Retailerii din România, în ultimii doi ani, au devansat data și derulează campaniile de Black Friday la finalul penultimei săptămâni din noiembrie. În SUA, acest eveniment încă se desfășoară în ultima vineri, după Ziua Recunoștinței. Există însă diverse campanii care folosesc conceptul de Black Friday încă din octombrie sau de-a lungul anului, iar de aici reiese interesul crescut în România pentru acest eveniment.

În ceea ce privește comportamentul cumpărătorilor, în luna noiembrie, în 2012, unul din patru români din mediul urban susținea că este interesat de ofertele de Black Friday, iar aceasta era abia a doua ediție a evenimentului. Anul următor, românii au cumpărat, pentru prima dată, mai mult din online decât din offline în perioada Black Friday, iar în 2014, cinci milioane de români au făcut cumpărături de Black Friday în valoare de peste 67 de milioane de euro. În acest an, potrivit unui studiu realizat de eMAG, 6,7 milioane de români intenționează să realizeze cumpărături de Black Friday.

Pe Google, interesul pentru eveniment se manifestă încă de la finalul lunii octombrie, o creștere semnificativă înregistrându-se în ultimele două săptămâni înainte de Black Friday.

 

 

Citiți și despre: