Flaro Prod, de la producția de papetărie la industria auto

01.06.2017

Bazele companiei Flaro Prod au fost puse încă din anul 1922, la început fiind o mică societate privată – Graziosa Mill – al cărei obiect principal de activitate era „producția de plicuri și hârtie pentru scrisori”, conform arhivelor vremii.

Compania s-a dezvoltat firesc în următorii ani, păstrând domeniul inițial de activitate, cel de producție. Astfel, evoluând treptat, brandul Flaro a căpătat consistență pe piața românească de papetărie, articole de scris și componente pentru industria textilă.

„Astăzi abordăm alte domenii, cum ar fi industria auto și electrotehnică. Sunt provocări pe care ni le asumăm cu mult curaj, fiind domenii de top în industria românească și mondială. Aceasta ne situează, ca firmă de producție, la un nivel competitiv ridicat”, ne-a declarat Ștefan Almășan, directorul general al Flaro Prod.

Domeniul auto – principalul vector

Întrucât sectorul auto este de o importanță națională pentru România, în condițiile unei piețe optimiste și stabile a componentelor auto, în care, la nivel mondial, factorii majori de fluctuație sunt legați doar de cererea auto, acest domeniu reprezintă principalul vector de dezvoltare al Flaro Prod, cu un procent majoritar din cifra de afaceri a companiei, de peste 70%.

Dispunem de un sistem de management al calității ISO 9001 și îndeplinim standardele calității corespunzatoare furnizorilor din industria auto, conform ISO TS 16949:2009, atât în ceea ce privește activitatea de injecție mase plastice, cât și cea de prelucrări metalice.

Domeniul auto reprezintă principalul vector de dezvoltare al Flaro Prod

„Activitatea de export a companiei se raportează în special la nivelul producției de componente auto și reprezintă peste 50% din totalul cifrei de afaceri, trendul fiind unul ascendent, în condițiile unui business în continuă dezvoltare”, a menționat Ștefan Almășan.

Ca o consecință firească, sectorul de componente auto s-a diversificat, introducând numeroase dezvoltări în industria orizontală. Astfel, principalele centre de competență ale Flaro Prod sunt injecția maselor plastice, prelucrarea prin presare sau îndoire la rece a metalelor, prelucrare pe strunguri CNC, prelucrări mecanice, acoperiri galvanice, serigrafiere și asamblare manuală.

Cultura organizațională a companiei permite și încurajează contribuția de idei și soluții pentru optimizarea proceselor din firmă, ideile valoroase fiind promovate, implementate și recompensate.

„Suntem o echipă tânără, fără blocaje intelectuale și prejudecăți, cu un grad mare de implicare și deschidere permanentă spre experiențe noi. Personalul lucrează într-un mediu propice dezvoltării profesionale și personale, fiind încurajat să accepte provocări noi, să se implice și să preia mai multă responsabilitate”, a adăugat directorul general al Flaro Prod.

Echipa Flaro Prod lucrează într-un mediu propice dezvoltării profesionale și personale, beneficiind de programe de training, organizate de companie

În plus, pe lângă mediul propice în care lucrează, echipa Flaro – formată din 430 de angajați – beneficiază de programe de training interne și externe, în dezvoltarea cărora compania investește permanent. De asemenea, Flaro Prod facilitează și programe de practică și internship pentru elevi și studenți.

Strategia de responsabilitate socială

Flaro Prod își face simțită prezența în viața comunității atât prin beneficiile economice pe care le aduce an de an pe piața forței de muncă locale, cât și prin implicarea activă și constantă în domeniul educațional, cultural, social și cel al protecției mediului înconjurător.

„Proiectele de responsabilitate socială pe care le abordăm, în calitate de partener sau sponsor, se doresc a fi cu impact pe termen lung asupra comunității în care activăm, dar și cu ecou internațional, unele dintre evenimentele la care ne afiliem fiind binecunoscute la nivel mondial”, ne-a mai spus Ștefan Almășan, directorul general al Flaro Prod.

Drept urmare, Flaro Prod a participat anual ca partener, voluntar și spectator la Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu. Compania contribuie și la descoperirea și promovarea copiilor și tinerilor cu talent muzical, fiind un sponsor permanent al Festivalului Internațional de Muzică „Hermannstadtfest” de la Sibiu.

Producătorul mai susține și încurajează marile talente ale micilor meșteșugari olimpici, practicanți ai meșteșugurilor tradiționale transmise din generație în generație, cu ocazia fiecărei ediții a Olimpiadei „Meșteșuguri Artistice Tradiționale”, desfășurate în Muzeul Civilizației Populare Tradiționale ASTRA din Dumbrava Sibiului.

Totodată, Flaro Prod, împreună cu asociațiile comunitare, sprijină copiii din familiile fără posibilități organizând periodic campanii de ajutorare.

Flaro Prod se implică activ în viața comunității dezvoltând atât proiecte de responsabilitate socială, cât și pentru protecția mediului înconjurător

„Ne-am alăturat Grupului de inițiativă „Cu verdele-n SUS” și Asociației “Tasuleasa Social”, care își propun să aducă în vizor situația pădurilor și necesitatea ca acestea să fie protejate, prin activități desfășurate în mijlocul comunității sibiene: acțiuni de împădurire, campanii de promovare online și offline, seri de film și discuții, campanii de informare”, a completat directorul general al companiei.

Preocuparea Flaro Prod față de mediul înconjurător se transpune și în alte acțiuni pe care compania le practică responsabil: reciclarea deșeurilor, recuperarea materiei prime prin refolosirea acesteia în circuitul procesului de producție (în cazul în care cerințele clienților permit), acțiuni de scădere a consumului de energie.

Tot în ceea ce privește protecția mediului, compania a implementat Sistemul de Management al Mediului ISO 14001:2004, iar tehnologiile și materiile prime utilizate se încadrează în prevederile UE. Flaro Prod se conformează și inițiativei „Conflict Minerals”, inițiativă demarată de senatul SUA privind stabilirea și raportarea pe tot lanțul de aprovizionare a originilor metalelor tungsten, tantal, staniu și aur.

Îmbunătățirea continuă a proceselor interne

Având în vedere faptul că cifra de afaceri înregistrată de Flaro Prod la sfârșitul anului 2016 a atins pragul de 11 milioane de euro, conducerea companiei și-a conturat câteva idei de îmbunătățire continuă a proceselor interne în scopul creșterii calității și competitivității.

O astfel de idee este orientată către echipamentele de injecție full-electrice, ale căror avantaje competitive incontestabile față de cele de tip hydraulic sunt consumul electric  scăzut, parametrii stabili, cicluri de injecție reduși și precizia ridicată.

Flaro Prod a abordat și domeniul energiei neconvenționale, producând componente destinate automobilelor electrice 

De asemenea, Flaro Prod a abordat și domeniul energiei neconvenționale, prin implicarea în procesarea subansamblelor componente ale invertoarelor, demarând totodată procesarea elementelor de conectică destinate automobilelor electrice – soluție viabilă pentru diminuarea poluării aerului și a poluării fonice din marile centre urbane.

Astfel, Flaro Prod se adaptează permanent cerințelor industriei componentelor auto – care se află pe un trend ascendent la nivel mondial – menținându-se astfel la nivelul de excelență dobândit de-a lungul timpului.

 

 

Citiți și despre: