Franciza Fornetti, condiții speciale pentru antreprenorii români

01.12.2014

Compania are aproximativ 600 de unități deschise în marile orașe ale țării. Fornetti România a fost înființată în anul 2001, iar afacerea s-a lansat sub forma unei master – francize a Fornetti Kft, una dintre cele mai cunoscute companii de profil la nivel internațional. În țara noastră, succesul a fost unul imediat, produsele de patiserie urcând rapid în preferințele românilor. Rezultatele favorabile au condus la deschiderea unei capacități de producție în țara noastră, inaugurarea fabricii din Hodoni, județul Timiș, având loc la doar un an de la lansarea brandului în România.

Odată cu trecerea anilor, Fornetti România s-a dezvoltat, ajungând în prezent la aproximativ 600 de unități deschise în toată țara. “Fiecare etapă parcursă de către noi a fost importantă. La început, s-a pătruns timid pe piață, cu doar câteva magazine, dar am ajuns la o explozie în anii imediat următori. Nevoia de hrană și noutatea pe care Fornetti a adus-o în România credem noi că au fost punctele cheie în dezvoltarea afacerii. Mai apoi, lărgirea și îmbunătățirea gamei de produse, avem o sumedenie de sortimente, cu foarte multe gusturi, cu o accentuare crescută pe segmentul food, în ultimii ani. Important este și faptul că, tot în ultimii ani, am reușit să pătrundem pe piața de retail, fapt care ne-a adus o mai mare notorietate în piață și posibilitatea consumatorilor de a găsi produse Fornetti în mai multe locații. S-au intensificat și exporturile, aspect foarte important pentru noi”, ne-a declarat Toth Csaba, director general Fornetti România S.R.L.. 

Zeci de produse, pentru toate gusturile

Compania oferă clienților o gamă complexă de produse, de la pateuri sărate, la cele dulci sau pizza.

Clienții fideli se pot bucura atât de produsele cu tradiție, pe care Fornetti le oferă încă de acum 13 ani, din momentul lansării în România, cât și de noutățile care sunt introduse în mod constant în ofertă. “Avem o gamă extrem de largă și de complexă a produselor Fornetti, s-au păstrat și îmbunătățit cele cu care am devenit cunoscuți (telemea, brânză dulce, caise, vișine, pizza), anul acesta am introdus două gusturi noi, exotice: fructe de pădure și cocos, de asemenea, ne-am axat și pe gustul tradițional românesc și am introdus pe piață merdeneaua, cerută de altfel atât de parteneri, cât și de consumatori. Așa cum am spus și anterior, ne-am axat intens pe sectorul food, avem patru tipuri de triunghi pizza și un concept nou, de sandvișuri puțin mai inedite, decât ceea ce se găsește momentan pe piață, inedite atât ca formă, cât și ca gust și modalitate de preparare. La ora actuală, sunt aproximativ 60 de tipuri de  produse pe piață”, ne-a explicat directorul general Fornetti România.

În ceea ce privește produsele care înregistrează cele mai mari cereri din partea consumatorilor, cele care au devenit deja tradiționale, precum produsele cu telemea, brânză dulce, vișine, caise și pizza, sunt preferate de clienții români.           

Procesul de fabricație

La șase ani de la inaugurarea fabricii Fornetti România din județul Timiș a fost demarat un proces complex pentru modernizarea acesteia. Astfel, unitatea are acum trei linii automate și o altă linie semiautomată. Cu personal calificat, care se ocupă de procesul de producție, capacitatea zilnică de producție ajunge la 100 de tone.

Investițiile în unitatea de producție au adus rapid o creștere a producției. “Modernizarea a început în 2008 și a schimbat complet <fața> produselor. Liniile automate ne-au permis o creștere a ritmului de muncă, respectiv a unei cantități mult mai mari de produse pe care le-am putut oferi. Concepută ca un complex multifuncţional, unitatea de producţie a Fornetti România cuprinde spaţii de depozitare materii prime, spaţii de producţie, spaţii tehnice şi de depozitare marfă congelată, în condiţiile impuse de o trasabilitate optimă. Liniile de producţie sunt complet automatizate, iar spaţiile de depozitare sunt permanent monitorizate în privinţa temperaturii de păstrare. Manipularea în depozite se face conform principiului FIFO. Funcţionalitatea acestui complex cu vădite valenţe tehnice este asigurată de un personal cu înaltă calificare profesională. Principala grijă a companiei, care a dus de altfel şi la crearea acestei fabrici moderne, este o atenţie sporită pentru calitatea produsului, folosirea materiilor prime certificate calitativ, a celor mai bune şi delicate ingrediente pentru a oferi partenerilor şi consumatorilor un produs de înaltă calitate”, ne-a declarat Toth Csaba.

Compania deține și un parc auto complex, centrat pe capacitatea de transport a produselor congelate. Cu autotractoare şi semiremorci frigorifice pentru transport la distanţe mari, la depozitele regionale, autocamioane şi autospeciale de capacitate medie şi mică destinate distribuţiei la magazinele partenerilor de franciză, toate produsele congelate sunt transportate la o temperatură de –18 grade Celsius. Parcul auto Fornetti România este completat cu mașinile de service şi intervenție ale reprezentanţilor tehnici, microbuze pentru transport persoane şi mașini pentru personalul administrativ.

Unități deschise 

La unitățile deschise în toată țara, se adaugă și prezența din marile lanțuri de magazine în care putem găsi produsele Fornetti. “Dacă ne uităm la anii trecuți, da, există o scădere a numărului de magazine însă ce este important este că volumul de marfă nu a scăzut, ba din contră, suntem bucuroși că vânzările sunt bune, lucru important și pentru noi și pentru parteneri. Scăderea numărului de magazine a început cam prin 2008 – 2009, odată cu izbucnirea crizei în România, când, foarte mulți s-au speriat și nu au avut răbdare să se așeze lucrurile. Sunt foarte mulți parteneri care au rămas, unii care au plecat și s-au reîntors și alții care au avut curaj și au hotărât să aibă încredere în Fornetti România și să intre în sistem”, spune Toth Csaba, director general Fornetti România.

Compania se axează în prezent pe deschiderea de noi unități, dar și pe oferirea unor produse de calitate. Nu în ultimul rând, unitățile sezoniere, precum cele de pe litoral pe timp de vară și cele din unitățile de schi iarna, sunt adevărate oportunități pentru cei care vor să beneficieze de sistemul de franciză Fornetti.

Cei care doresc să-și deschidă în viitor o afacere Fornetti trebuie să știe că taxa destinată acestei acțiuni a fost micșorată semnificativ. “Intrarea în sistem se face foarte ușor și în doar câțiva pași. Practic, pentru a deveni partener Fornetti, trebuie ca persoana respectivă să aibă constituită o firmă, să dețină un spațiu de minim 15mp (al lui sau în chirie), să ne contacteze pentru a ne da toate aceste date, moment în care este vizitat de un reprezentant Fornetti, iar dacă spațiul este corespunzător, se poate bate palma, iar în câteva săptămâni, magazinul poate fi deschis. Taxa de franciză a fost micșorată considerabil, de la 3.000 de euro, la doar 500, astfel încât oricine își dorește un magazin Fornetti, cu un minim de efort îl și poate obține. Odată cu achitarea taxei de franciză, Fornetti România asigură fiecărui partener, în mod gratuit, cuptoarele, materialele necesare dotării magazinului, afişele de promovare a produselor, etichete de preţuri, iar pe parcursul derulării afacerii, asistenţă şi consultanţă. Dezvoltarea cred că a venit datorită menținerii calității produselor și a seriozității în relația cu partenerii”, ne-a explicat directorul general Fornetti România.

Planuri de viitor

Cu o cifră de afaceri de 70.504.751 lei înregistrată anul trecut, conducerea companiei estimează o creștere pentru anul curent, la o cifră de afaceri de 102.000.000 lei. “Planurile de viitor sunt cele pe care ni le trasăm an de an: calitate ridicată a produselor Fornetti, inovație în ceea ce înseamnă procesul de fabricație, scoaterea pe piață a unor produse noi și desigur, deschidere de noi magazine și, nu în ultimul rând, satisfacția clientului”, ne-a declarat Toth Csaba, director general Fornetti România.

 

 

Citiți și despre: